Q&A: Ce aduce toamna in online-ul romanesc


Cu un peisaj promitator in prima jumatate a acestui an, reprezentantii mediului online din Romania privesc acum catre lunile care au mai ramas pana la finalul lui 2010 si afirma la unison ca va fi o perioada efervestecenta, dar interesanta, in timpul careia in mod sigur nu vor avea timp sa se plictiseasca.

2 2. Care au fost tendintele primelor 6 luni in online-ul romanesc in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut?

Cristian Costache head of digital, Aegis Media
Advertiserii au inceput sa se obisnuiasca cu situatia economica si au inceput sa isi regandeasca strategiile si investitiile. Sper ca am trecut cu totii de faza in care stam sa vedem ce se intampla mai departe si actionam dupa un plan.
Laurentiu Pop deputy managing director, Httpool Romania
As mentiona in primul rand deschiderea pietei spre consumul de bugete. Daca ne aducem aminte anul trecut piata a fost aproape blocata in ceea ce priveste consumul pe cand anul acesta marketerii au fost mult mai deschisi si lucrul acesta se va vedea in raportarea data de IAB.
Calin Rotarus managing director, ARBOinteractive
Isteria din anul trecut s-a stins, acum tragem ponoasele compromisurilor facute si incercam sa raspundem cat mai bine la intrebarea: Daca investesc 1 leu cu cat imi vor creste vanzarile?
Laurentiu Dumitrescu managing partner, Digital Star
Daca in 2009 clientii vorbeau in primul rand de eficientizarea si optimizarea costurilor, in acest inceput de an cuvintele cheie au fost retelele sociale. Tot mai multi clienti isi doresc sa foloseasca acest mediu, iar eforturile lor se vad inclusiv in faptul ca angajeaza persoane dedicate comunicarii pe Facebook. De asemenea, am vazut din ce in mai multe platforme de comunicare online care iau locul micrositeurilor din anii trecuti.
Mihai Seceleanu managing director, Internetcorp
Scaderea preturilor nete si focusul clientilor pe proiecte speciale.
Irina Morosanu business affairs manager, F5
Clientii de publicitate sunt din ce in ce mai interesati de felul in care brandul, produsul sau serviciul lor este reprezentat in mediul online si de beneficiile care decurg din astfel de campanii. Anul acesta au beneficiat de atentie sporita proiectele speciale si promovarea pe retelele sociale. As mai adauga pe lista tendintelor, aparitia si utilizarea aplicatiilor de targetare mai precisa a audientei, alaturi de cresterea proiectelor de cercetare si a interesului acordat instrumentelor de masurare a eficientei in mediul online. Merita punctata, de asemenea, si o usoara crestere a proiectelor pe mobile.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
Setari Cookie-uri