Q&A: Ce aduce toamna in online-ul romanesc
Cu un peisaj promitator in prima jumatate a acestui an, reprezentantii mediului online din Romania privesc acum catre lunile care au mai ramas pana la finalul lui 2010 si afirma la unison ca va fi o perioada efervestecenta, dar interesanta, in timpul careia in mod sigur nu vor avea timp sa se plictiseasca.
- 1. Cum au aratat primele sase luni in piata de publicitate online din Romania?
- 2. Care au fost tendintele primelor 6 luni in online-ul romanesc in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut?
- 3. La ce ne putem astepta din toamna?
- 4. Cum estimati ca vor evolua bugetele pe zona de publicitate online in toamna?
- 5. Din zona caror companii va veni cea mai intensa comunicare online?
- 6. Pe ce fel de proiecte vor miza clientii in aceasta toamna?
- 7. Cum va impacta majorarea TVA entuziasmul publicitarilor? Sa ne asteptam la o reducere a apetitului pentru promovare online din toamna?
- 8. Cum va arata peisajul online in al doilea semestru al anului? Care vor fi principalele provocari?
6 6. Pe ce fel de proiecte vor miza clientii in aceasta toamna?
Cristian Costache
head of digital, Aegis Media
Cred ca bugetele care vin in online vin si deoarece exista foarte multe instrumente de masurare a eficiente unei campanii. Cred ca vor fi cautate acele proiecte care aduc rezultate masurabile imediate si cele care vor imbina intr-un mod inteligent offline-ul cu online-ul.
Laurentiu Pop
deputy managing director, Httpool Romania
Pachete de media vor atrage cei mai multi advertiseri, pachete care sa ofere reach, target reach la un cost cat mai bun sau vanzari de produse. Prin pachete inteleg un mix de bannere, branding de site, advertorial sau newsletter si introducerea in mix de produse noi cum ar fi Predictive Behavioral Targeting ori bannere servite contextual.
Calin Rotarus
managing director, ARBOinteractive
Proiecte integrate de comunicare de brand/eficienta/comunitate si social media.
Laurentiu Dumitrescu
managing partner, Digital Star
Nu exista o reteta universal valabila. Aceste decizii se iau in functie de domeniul de activitate al clientilor si de interesele lor strategice. Insa, cu siguranta ca vom vedea din ce in ce mai multe platforme de comunicare online si proiecte integrate cu online-ul, la fel cum vom vedea si campanii orientate puternic catre generarea de leed-uri si vanzari.
Mihai Seceleanu
managing director, Internetcorp
Irina Morosanu
business affairs manager, F5
Nu cred ca vor exista retete, fiecare client va alege sa comunice in functie de specificul business-ului sau, mai ales ca diversitatea formelor pe care le poate imbraca o campanie online este tocmai unul dintre avantajele majore ale mediului comparativ cu celelalte canale. In schimb, cred ca se va miza pe eficientizarea investitiilor in publicitate, pe targetare cat mai precisa si un ROI cat mai mare.