Q&A: Ce aduce toamna in online-ul romanesc


Cu un peisaj promitator in prima jumatate a acestui an, reprezentantii mediului online din Romania privesc acum catre lunile care au mai ramas pana la finalul lui 2010 si afirma la unison ca va fi o perioada efervestecenta, dar interesanta, in timpul careia in mod sigur nu vor avea timp sa se plictiseasca.

7 7. Cum va impacta majorarea TVA entuziasmul publicitarilor? Sa ne asteptam la o reducere a apetitului pentru promovare online din toamna?

Cristian Costache head of digital, Aegis Media
Nu cred ca se va reduce. Sau nu cred ca se va reduce promovarea online din cauza TVA-ului. Cel mult vom asista la o redimensionare a mixului de media.
Laurentiu Pop deputy managing director, Httpool Romania
TVA nu va influenta atat de mult entuziasmul publicitarilor cat pe cel al publisherilor ori agentiilor care trebuie sa sustina TVA-ul pana la plata acestuia de catre stat. Bugetele consumate de advertiseri vor ramane neinfluentate de TVA, intregul consumul depinzand insa de puterea de cumparare a populatiei si de eficienta campaniilor derulate.
Calin Rotarus managing director, ARBOinteractive
Scaderea consumului populatiei e un lucru ce va afecta intreaga piata media si online-ul nu face exceptie. Totusi, datorita avantajelor comunicarii online fata de cea prin mediile clasice vor exista si companii ce vor creste share-ul online-ului concomitent cu reducerea bugetelor, ceea ce va compensa partial.
Laurentiu Dumitrescu managing partner, Digital Star
Nu vad de ce majorarea TVA-ului ne-ar putea afecta entuziasmul.
Mihai Seceleanu managing director, Internetcorp
Irina Morosanu business affairs manager, F5
Cu siguranta majorarea TVA va produce efecte asupra bugetelor de publicitate, dar in special din prisma consumatorului, care va fi nevoit sa cumpere si sa consume mai putin, ceea ce se traduce prin vanzari in mai reduse pentru clientii nostri. Investitiile in marketing si publicitate sunt corelate cu puterea de cumparare, astfel ca bugetele de advertising vor fi intr-o anumita masura afectate. Pe de alta parte, legea pietei ne spune ca in momentul in care nu-si mai pot permite anumite cheltuieli, consumatori tind sa coboare nivelul catre produse mai ieftine si am putea asista la investitii in aceasta zona.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
Setari Cookie-uri