Q&A: De unde isi cumpara romanii materiale de constructii pe timp de criza


Expansiunea tot mai puternica pe care au cunoscut-o retelele de bricolaj in ultimii ani a imbogatit alternativele romanilor care au nevoie de materiale pentru constructii sau renovari.

2 Care sunt avantajele/dezavantajele pe care le ofera achizitionarea de materiale de constructii din magazin de bricolaj/depozit/magazin specializat?

Monica Hodor director general interimar, Praktiker Romania
Optiunea romanilor este din ce in ce mai clara pentru magazinele organizate pe formatele de comert modern, tendinta fiind observata pe toate segmentele de retail. Este o tendinta explicata de foarte multe avantaje pe care le ofera aceste magazine.

Daca ne referim la magazinele de tip Do-It-Yourself, este vorba, in primul rand, de posibilitatea de a cumpara dintr-un singur loc toate produsele care iti trebuie intr-un proiect de amenajare sau renovare. In astfel de proiecte vorbim intotdeauna de o lista mare de cumparaturi, de aceea este important sa le poti gasi intr-un loc pe toate si sa nu fie nevoie sa faci drumuri in plus ca sa te aprovizionezi. In magazinele moderne poti alege produsele cele mai potrivite pentru un proiect, avand la dispozitie o oferta mare si diversificata, in care fiecare categorie de produse este acoperita de un numar mare de furnizori.

Fata de alte tipuri de organizare a comertului, marile lanturi de magazine organizate pe formatele moderne prezinta avantajul spatiilor generoase si bine organizate, al ofertei clar structurate si prezentate, al promotiilor puternice si al suportului specializat oferit de angajati. Aceste criterii cantaresc foarte mult pentru romani in alegerea magazinului preferat.

Un alt avantaj este cel al serviciilor disponibile direct in magazin. O diferenta clara este data de solutiile de finantare oferite in parteneriat cu bancile, in conditii speciale pentru clienti. Raspunsul primit de noi in campaniile lansate impreuna cu partenerii nostri financiari, de exemplu, ne-a aratat ca aceste servicii sunt un avantaj pe care clientii nostri il apreciaza foarte mult.
Dragos Bonea presedinte, Delta Distribution
Magazinul de bricolaj este adecvat celor care vor sa cumpere ieftin si repede, fara a avea pretentii deosebite legate de amnajarea pe care o realizeaza.

Cei care isi doresc o amenjare deosebita, personalizata si sunt dispusi sa investeasca timp si bani pentru a o realiza trebuie indreptati catre un magazin specializat si este de recomadat sa apeleze la un arhitect sau designer pentru realizarea unui proiect de amenajare inainte de a achizitiona materialele sau demara lucrarile.
Sorin Cristea director de vanzari, Arcon
Magazinele de bricolaj, in esenta, ar trebui sa se adreseze celor care fac mici reparatii singuri si au cat de cat o idee despre materiale, in timp ce depozitele au o gama mai restransa de produse.

Partea de consiliere tehnica in alegerea materialelor este foarte importanta, dar aceasta este conditionata in ambele cazuri de sortimentul de produse comercializat. Marile lanturi de bricolaj sunt mai restrictive in ceea priveste listarea produselor si in general urmaresc ca standardele de calitate sa fie respectate, dar acest lucru este valabil si pentru foarte multe depozite materiale de constructii.
Andrei Spataru managing partner, IBC Focus
Magazinul de bricolaj are urmatoarele avantaje: e deschis si duminica si, in general, dupa ora 19:00; dispune de suficiente locuri de parcare; beneficiaza de incredere mare din partea cumparatorilor si exista o probabilitate mare sa "prinzi" o promotie avantajoasa.

La capitolul dezavataje pot fi mentionate lipsa diversitatii de marci pe acelasi segment de produse si posibilitatea redusa de negociere.

In ceea ce priveste magazinele proprii, clientii pot cumpara produse "la negru", iar preturile si modalitatea de livrare sunt mult mai flexibile.

Printre dezavantajele acestui tip de locatie pot fi mentionate increderea mica, program redus de functionare, putine produse si lipsa anumitor servicii pentru client.

In cadrul depozitelor, clientii au o mai mare varietate de materiale/produse/marci, stocurile sunt suficiente, iar posibilitatea de negociere exista cu adevarat.

Dezavantajele depozitelor ar fi ca prezentarea produselor nu e optimizata, lipseste un brand care sa fie cunoscut in randul consumatorilor, iar batalia se duce pe pret, nu pe servicii.

preview intrebare
1
2
3
4
5
6
Setari Cookie-uri