Ce masini isi vor cumpara romanii in viitor

Ce masini isi vor cumpara romanii in viitorLipsa finantarii a orientat romanii spre masini mai ieftine, pretul in crestere la carburant i-a determinat sa aleaga autoturisme cu un consum redus, iar cumparatorii nu isi vor schimba prea curand aceste criterii, doar o crestere economica va influenta piata auto.

Cresterea preturilor la carburanti e un factor care orienteaza clientii catre modele cu un consum redus. Nu trebuie sa uitam insa ca avem parte in acelasi timp si de aprecierea leului in raport cu euro, un factor care impulsioneaza decizia de achizitie. Deocamdata e prematur sa analizam piata si segmentele ei, atat timp cat programul Rabla, un alt facor extrem de important de influenta, e abia la debut”, considera Mihai Bordeanu, directorul de marketing Dacia-Renault, invitat in redactia Wall-Street.ro, in cadrul Live-Text.

Potrivit studiului GfK MotoBus, importanta consumului de carburant a crescut din a doua jumatate a anului 2010 pentru cei care intentioneaza sa isi cumpere o masina.

“Modificarile de pret pentru carburant pot avea loc intr-un ritm destul de rapid, in timp ce procesul decizional in cumpararea unei masini este unul mai indelungat. Este dificil sa trasam o linie directa intre cele doua puncte: pretul carburantului si modelul ales, in special in conditiile in care exista o lista mai lunga de factori luati in considerare in momentul deciziei”, este de parere Iulia Cornigeanu, analist GFK.

Romanii nu vor mai putea cumpara in viitor masini la pret redus, programul Remat urmand sa fie oprit la un moment dat. “Pe termen mediu si lung pretul autoturismelor din Romania va creste. Programul Rabla, atat de benefic pentru zilele noastre nu va putea continua la infinit, la fel ca si discount-urile care il insotesc. Influenta situatiei din Japonia va fi marginala, la nivel macro. Japonezii stiu cel mai bine sa-si revina din situatii de criza, va spun in cunostinta de cauza”, a afirmat Bordeanu.

Pe termen scurt piata auto nu va creste, doar o crestere economica ar putea salta vanzarile de masini. “Trebuie sa tinem cont si de context: venituri, acces la creditare, incredere. Insa nu trebuie sa ne asteptam la cresteri spectaculoase intr-un termen scurt, chiar daca semnalele pozitive au inceput deja sa apara”, a precizat Cornigeanu.

Piata auto va ajunge la valorile de dinainte de criza, insa vor mai trece cativa ani. “Revenirea reala se va produce numai pe fondul unei cresteri economice , pe care o asteptam cu toti. Cred ca in 2010 am atins 'fundul sacului' , insa procentele de crestere pe termen mediu nu pot fi cele din trecutul recent glorios (2006, 2007, 2008); am invatat si noi romanii, din experienta ultimilor ani riscul de a indatora peste masura, de a te 'imprumuta' din viitor, doar cu buletinul!”, a spus Bordeanu.

Romanii vor cumpara masini de lux chiar daca e criza. Ferrari se asteapta la comenzi in crestere anul acesta. “Segmentul de lux are, in general, "avantajul" de a se adresa unui target care, chiar si in conditii de criza, dispune de resurse financiare pe care le poate directiona spre achizitii de acest gen. Perioada de criza a adus scaderi de pret pentru masinile noi, ceea ce le-a facut mai accesibile pentru cei care dispun de cash”, a declarat analistul GFK.

Directorul de marketing al Dacia vede Dacia intre cele mai vandute zece masini in Europa, in cel mult 20 de ani.

In maxim 20 de ani marca Dacia va fi in Top 10 Europa , este predictia mea. Duster e deja un fenomen, atat in Romania cat si in afara granitelor tarii. Succesul se datoreza in mare masura faptului ca Dacia aplica un business model simplu, orientat catre client; Dacia vinde cel mai bun raport pret - prestatii unui numar cat mai mare de clienti. Trendul, dupa cum observam este de diminuare a capacitatii cilindrice (fiul meu, in varsta de 8 ani va vedea cu siguranta un motor de 4 litri la muzeu). Dar alte inovatii sunt deja de listele inginerilor, si vor fi incluse in planul produs in viitor”, potrivit lui Bordeanu.

De ce sunt scumpe masinile electrice, se poate un pret mai mic?

De ce sunt scumpe masinile electrice, se poate un pret mai mic?Directorul de marketing Dacia-Renault considera ca masinile electrice au un pret ridicat pentru ca sunt produse la scara mica, iar in viitor pretul acestora va fi mult mai mic.

Tehnologia de varf, precum si faptul ca deocamdata ele sunt produse la scara redusa determina pretul masinilor electrice, destul de ridicat. Nu atat de prohibitiv pe cat ar parea, datorita faptului ca ar trebui luat in calcul nu numai pretul de achizitie ci valoarea totala de exploatare (inclluzand cost carburant, etc). In viitor, odata cu intrarea autovehiculelor electrice in viata de zi cu zi, odata cu asigurarea infrastructurii necesare, pretul se va diminua considerabil, sunt convins de acest lucru”, a spus Mihai Bordeanu.

Renault vrea sa lanseze spre finalul anului modelul electric Fluence ZE in Romania.

Strategia comerciala pentru gama de vehicule electrice Renault in Romania prinde contur. Spre deosebire de alti producatori, Renault va oferi aceste modele clientilor atunci cand vom avea un pachet complet (posibilitati simple si eficiente de incarcare a bateriei, preturi accesibile , ca sa numesc doar doua dintre ele)”, a precizat managerul Renault Romania.

Nu este exclus ca pe termen lung Renault sa fabrice autovehicule electrice la Mioveni. “Pe termen lung nu e imposibil. Inainte de a ajunge acolo, trebuie sa ne dezvoltam infrastructura, punctele de incarcare, accesibilitatea lor, beneficiile oferite celor care vor rula in masini electrice, etc”, a adaugat Bordeanu.

Invitatii Wall-Street.ro pentru Live-Text si-ar cumpara o masina electrica in cazul in care Romania ar avea infrastructura necesara alimentarii acesteia.

Managerul Renault spune ca: “da, as lua in calcul in conditiile in care producatorul auto e suficient de credibil, vine cu o oferta completa, imi da explicatii clare, am la dispozitie mijloace SIMPLE si EFICIENTE de a incarca bateria, iar pretul este unul acceptabil; evident voi lua in calcul si economia de carburant. In afara de motivele pragmatice, rationale, descrise mai sus, eu personal as achizitiona un automobil electric si dintr-un motiv diferit; imi place sa deschid drumuri noi, sa incerc solutii noi. Pentru cei care nu s-au gandit niciodata de exemplu sa achizitioneze un Mac in loc de un PC clasic, poate parea bizar...”.

Analistul GFK si-ar cumpara o masina electrica “in conditiile in care va exista si o infrastructura decenta (in sensul de alimentare si service)”.

Online-ul, important pentru promovarea viitoarelor modele de masini

Online-ul, important pentru promovarea viitoarelor modele de masiniMediul online poate influenta cumparatorii de masini, atat pozitiv cat si negativ, considera invitatii Wall-Street.ro

Apare o mai mare expunere in fata clientului/consumatorului: atat pe sales, cat si pe after sales. Retelele sociale, si de fapt intreaga comunicare "deschisa" construita pe forumuri/grupuri de discutii/samd aduce acum mai aproape de orice posibil cumparator parerile (pozitive sau negative) ale celor care au trecut deja printr-o asemenea experienta. Pietele care nu au fost pana acum orientate spre consumator pot fi surprinse de avalansa de feedback - insa acest fenomen este mai putin evident/surprinzator pe pietele mature, unde vocea consumatorului este atent ascultata si monitorizata prin studii de traditie”, este de parere analistul GFK, Iulia Cornigeanu.

Directorul de marketing Dacia-Renault considera ca retelele sociale au o importanta in crestere. Dacia este prima marca din Romania care a facut o transmisie LIVE pe Facebook.

Din ce in ce mai mult...pentru marcile auto prezenta 'calculata' in retelele sociale e un avantaj; e un mediu extrem de sesibil, de personal, influenta poate fi decisiva IN AMBELE SENSURI (achizitie sau non achizitie)”, a precizat Bordeanu.

Comertul online cu masini este in crestere. Dacia vinde in Italia doua modele Sandero exclusiv pe Facebook.

“Vom vedea o dezvoltare; o parte extrem de importanta a comertului auto se petrece deja in online, ma refer la decizia de achizitie, consultarea site-urilor, a forumurilor, blogurilor, retelelor sociale; influenta si rolul acestora a crescut dramatic in ultimul timp. Daca vorbim de PLATA online, cred ca mai avem mult de asteptat; masina si casa sunt celebrele achizitii, ' visul romanesc' , e greu de crezut ca se pot face de la distanta”, a spus Bordeanu.