1 / 4

Ce masini isi vor cumpara romanii in viitor

Lipsa finantarii a orientat romanii spre masini mai ieftine, pretul in crestere la carburant i-a determinat sa aleaga autoturisme cu un consum redus, iar cumparatorii nu isi vor schimba prea curand aceste criterii, doar o crestere economica va influenta piata auto.

Cresterea preturilor la carburanti e un factor care orienteaza clientii catre modele cu un consum redus. Nu trebuie sa uitam insa ca avem parte in acelasi timp si de aprecierea leului in raport cu euro, un factor care impulsioneaza decizia de achizitie. Deocamdata e prematur sa analizam piata si segmentele ei, atat timp cat programul Rabla, un alt facor extrem de important de influenta, e abia la debut”, considera Mihai Bordeanu, directorul de marketing Dacia-Renault, invitat in redactia Wall-Street.ro, in cadrul Live-Text.

Potrivit studiului GfK MotoBus, importanta consumului de carburant a crescut din a doua jumatate a anului 2010 pentru cei care intentioneaza sa isi cumpere o masina.

“Modificarile de pret pentru carburant pot avea loc intr-un ritm destul de rapid, in timp ce procesul decizional in cumpararea unei masini este unul mai indelungat. Este dificil sa trasam o linie directa intre cele doua puncte: pretul carburantului si modelul ales, in special in conditiile in care exista o lista mai lunga de factori luati in considerare in momentul deciziei”, este de parere Iulia Cornigeanu, analist GFK.

Romanii nu vor mai putea cumpara in viitor masini la pret redus, programul Remat urmand sa fie oprit la un moment dat. “Pe termen mediu si lung pretul autoturismelor din Romania va creste. Programul Rabla, atat de benefic pentru zilele noastre nu va putea continua la infinit, la fel ca si discount-urile care il insotesc. Influenta situatiei din Japonia va fi marginala, la nivel macro. Japonezii stiu cel mai bine sa-si revina din situatii de criza, va spun in cunostinta de cauza”, a afirmat Bordeanu.

Pe termen scurt piata auto nu va creste, doar o crestere economica ar putea salta vanzarile de masini. “Trebuie sa tinem cont si de context: venituri, acces la creditare, incredere. Insa nu trebuie sa ne asteptam la cresteri spectaculoase intr-un termen scurt, chiar daca semnalele pozitive au inceput deja sa apara”, a precizat Cornigeanu.

Piata auto va ajunge la valorile de dinainte de criza, insa vor mai trece cativa ani. “Revenirea reala se va produce numai pe fondul unei cresteri economice , pe care o asteptam cu toti. Cred ca in 2010 am atins 'fundul sacului' , insa procentele de crestere pe termen mediu nu pot fi cele din trecutul recent glorios (2006, 2007, 2008); am invatat si noi romanii, din experienta ultimilor ani riscul de a indatora peste masura, de a te 'imprumuta' din viitor, doar cu buletinul!”, a spus Bordeanu.

Romanii vor cumpara masini de lux chiar daca e criza. Ferrari se asteapta la comenzi in crestere anul acesta. “Segmentul de lux are, in general, "avantajul" de a se adresa unui target care, chiar si in conditii de criza, dispune de resurse financiare pe care le poate directiona spre achizitii de acest gen. Perioada de criza a adus scaderi de pret pentru masinile noi, ceea ce le-a facut mai accesibile pentru cei care dispun de cash”, a declarat analistul GFK.

Directorul de marketing al Dacia vede Dacia intre cele mai vandute zece masini in Europa, in cel mult 20 de ani.

In maxim 20 de ani marca Dacia va fi in Top 10 Europa , este predictia mea. Duster e deja un fenomen, atat in Romania cat si in afara granitelor tarii. Succesul se datoreza in mare masura faptului ca Dacia aplica un business model simplu, orientat catre client; Dacia vinde cel mai bun raport pret - prestatii unui numar cat mai mare de clienti. Trendul, dupa cum observam este de diminuare a capacitatii cilindrice (fiul meu, in varsta de 8 ani va vedea cu siguranta un motor de 4 litri la muzeu). Dar alte inovatii sunt deja de listele inginerilor, si vor fi incluse in planul produs in viitor”, potrivit lui Bordeanu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri