Renault a deschis un centru de inginerie auto

Renault a deschis un centru de inginerie autoRenault a infiintat in 2006 singurul centru de inginerie auto din Europa de Est, Renault Technologie Roumanie (RTR), care are 2.300 de ingineri.

RTR cuprinde activitati de inginerie (proiectare si incercari), dar si functiile de achizitii, design si suport (gestiune, resurse umane, informatica).

Domeniile principale de activitate ale Renault Technologie Roumanie sunt conceperea si perfectionarea vehiculelor, precum si adaptarea motoarelor si a cutiilor de viteze.

Renault Technologie Roumanie are trei locatii Bucuresti (design), Pitesti (teste) si Titu (centru de incercari).

Greva de la Dacia a adus pierderi de 150 mil. euro

Greva de la Dacia a adus pierderi de 150 mil. euroGreva generala de la Dacia Pitesti din anul 2008 a determinat scaderea productiei modelului Logan cu 15.000 de unitati fata de grafic.

Pierderile uzinei au fost de peste 150 de milioane de euro, deoarece, in conditiile grevei, numai cateva zeci de vehicule au fost asamblate in fiecare zi, fata de 1.300 de masini in mod obisnuit.

Angajatii uzinei Dacia au intrat in greva generala pe timp nelimitat in data de 24 martie 2008, dupa ce au respins oferta administratiei de majorare salariala cu 12%, pretentiile lor fiind mult mai mari.

Pierderea investitiei Mercedes

Pierderea investitiei MercedesIn 2008, Daimler a preferat Ungaria in locul Romaniei pentru a construi o noua fabrica, destinata modelelor clasa A si B de la Mercedes-Benz.

Investitia de 800 de milioane de euro ar fi adus 2.500 locuri de munca.

Daimler a decis ca noua fabrica Mercedes sa fie amplasata in apropierea orasului Kecskemet, din centrul Ungariei.

Compania si-a propus sa produca in Ungaria cel putin 100.000 de unitati pe an.

Inchiderea uzinei Daewoo

Inchiderea uzinei DaewooUzina Daewoo de la Craiova si-a oprit productia in anul 2009, la 14 ani de la primul model coreean fabricat in Romania.

La Craiova au fost produse anual 192.000 de cutii de viteze si 140.000 de motoare, care erau exportate catre foste fabrici Daewoo din Kazahstan, Ucraina, Polonia, Egipt si Coreea de Sud.

Oprirea productiei de motoare si cutii de viteze a condus la concedierea a 1.000 de angajati.

Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

Ford a preluat uzina Automobile Craiova

Ford a preluat uzina Automobile CraiovaFord Motor Company a preluat in martie 2008 uzina Automobile Craiova. Compania americana a semnat contractul cu autoritatile ro­mane in septembrie 2007.

In septembrie 2009, Ford a inceput productia vehiculului comercial Transit Connect la Craiova, la 74 de ani de la primul Ford fabricat in Romania.



Lansarea primului SUV fabricat de Dacia

Lansarea primului SUV fabricat de DaciaAnul 2010 a adus pe piata primul SUV romanesc, Dacia Duster, comercializat pe unele piete sub marca Renault.

Pentru producerea noului model, la uzina din Mioveni au fost realizate modificari ale liniei de productie cu investitii de circa 70 milioane euro in uzina, in timp ce investitiile totale pentru dezvoltarea si industrializarea proiectului Duster s-au ridicat la 290 milioane euro.

Piata auto a scazut in 2011 la cel mai mic nivel din ultimii 10 ani

Piata auto a scazut in 2011 la cel mai mic nivel din ultimii 10 aniPiata auto din Romania a scazut anul trecut cu 7,4%, la 110.668 unitati, mult sub nivelul de 300.000 de unitati inregistrat in 2007, unul dintre cei mai buni ani pentru industrie.

In 2009, circa 10% din cei 400 de dealeri auto din Romania au dat faliment, iar multi au vandut masini in pierdere, facand reduceri de pret exagerate pentru a scapa de stocuri. Vanzarile de autoturisme noi in 2009 au scazut cu 50%.