Loc 21: Nissan

Loc 21: NissanNissan intra pentru prima data in clasamentul celor 50 cele mai verzi companii realizat de Interbrand.

Nissan a castigat imagine cu modelul Nissan LEAF, primul vehicul complet electric (EV) pentru piata globala, care a castigat mai multe premii, printre care „Masina anului” in Europa si in Japonia.

Loc 17: Hyundai

Loc 17: HyundaiHyundai este in prezent depasit de concurenti, inregistrand o cadere abrupta in clasamentul Interbrand.

Brandul a pierdut anul acesta sase locuri in Top 50 cele mai verzi companii, coborand pe locul 17 de pe pozitia 11 cu un an in urma.

Loc 16: Mercedes-Benz

Loc 16: Mercedes-BenzMercedes-Benz isi pastreaza si anul acesta locul 16 in Top 50 cele mai verzi companii.

Brandul Mercedes-Benz este bine cunoscut pentru calitate si durabilitate. Modelul S250 CDI BlueEFFICIENCY a fost declarat in aprilie ca fiind „cea mai verde masina din lume in 2012”.

E300 BlueTEC Hybrid si conceptul futurist F125 demonstreaza angajamentul Mercedes-Benz pe termen lung de a produce vehicule mai curate.

Loc 15: Ford

Loc 15: FordFord a redus intensitatea energetica, consumul de apa si emisiile in facilitatile sale de productie la nivel mondial. Anul acesta, brandul a urcat cinci locuri in Top 50 cele mai verzi companii fata de anul trecut, pana pe pozitia 15.

Comunicarea Ford in mod eficient si transparent ia adus marcii publicitate pozitiva si vanzari in crestere, dobandind o reputatie noua.

Loc 10: BMW

Loc 10: BMWBMW a crescut performantele pentru a deveni mai prietenos cu mediul, dar publicul nu percepe inca marca ca fiind verde. BMW a urcat doua locuri anul acesta in Top 50 cele mai verzi companii, ajungand pe locul 10 de pe pozitia 12 anul trecut.

BMW a adoptat noi obiective de eficienta a combustibililor si masuri de durabilitate. Compania va lansa anul viitor primul model electric de serie BMW i3.

Perceptia publica despre BMW ca un producator verde continua sa se imbunatateasca, dar marca se confrunta cu o provocare in America de Nord pentru ca interesul consumatorilor in automobile electrice ramane instabil.

Loc 4: Volkswagen

Loc 4: VolkswagenAnul acesta, VW a castigat doua locuri in Top 50 cele mai verzi companii, urcand pe locul 4 de pe 6 in 2011.

Volkswagen continua sa-si stabileasca pozitia ca unul dintre cei mai mari producatorii mondiali de automobile durabile. Scopul este de a deveni una dintre cele mai profitabile, fascinante si durabile marci pana in 2018.

VW creste eficienta consumului de combustibil pentru fiecare generatie de vehicule cu 10-15%.

Loc 3: Honda

Loc 3: HondaHonda a redus in acest an diferenta dintre publicitatea extrem de pozitiva si performantele reale, urcand patru locuri in Top 50 cele mai verzi companii, de pe locul sapte in 2011 pe pozitia a treia in 2012.

Compania continua sa dezvolte metode de a reduce deseurile pe toata durata ciclului de viata al produsului. Honda va lansa anul viitor Fit EV cu o autonomie extinsa fata de modelele existente.

Loc 1: Toyota

Loc 1: ToyotaSuccesul Toyota in raportul de anul acesta se datoreaza continuitatii in preocuparea fata de mediu aratata de managementul companiei.

Interbrand ia in considerare expansiunea mondiala a primului vehicul hybrid produs in masa, Toyota Prius.

Vanzarile Toyota de vehicule integral hibrid au depasit 4 milioane de unitati la sfarsitul lunii aprilie 2012, incluzand 439.000 de unitati vandute in Europa. Planul Toyota Europa este de a creste cota de piata a modelelor integral hibrid Toyota si Lexus la 14% la sfarsitul anului 2012, fata de 10% cat este in momentul de fata.