Radu Manea, directorul diviziei de flote Porsche Finance

Radu Manea, directorul diviziei de flote Porsche Finance

Cota TVA de 22% ar incuraja consumul, dar in acelasi timp firmele ar fi speriate. Depinde ce percepe consumatorul.

Nu cred ca ar genera mult mai mult, cred ca ar genera mai usor reducerea TVA pe anumite componente exact cum este si in tarile vestice, dar care poate au o balanta mai corecta. De exemplu mancarea, oriunde mergem in Vest are un TVA mai mic, la noi nu are decat painea, dupa lungi lupte. Reducerea costurilor cu mancarea ar putea reveni consmul la privat si tot lantul care ar genera de aici, daca iti creste consumul iti cresc business-urile, asta este primul efect.

In Germania, Franta, Grecia, TVA-ul la anumite produse este mai mic, acolo este o sursa de crestere si de fiscalizare a pietei.

Daca s-ar reduce TVA la anumite lucruri ar genera crestere de consum, care pe lant ajunge pana la firmele mari si ele vor incepe sa reinvesteasca in zona respectiva.

Comparativ cu anul 2007, piata auto in prezent dupa primele 9 luni este sub vanzarile care se faceau atunci in doar 2 luni. Momentul in care TVA a urcat la 24% a dus la o cadere brusca a vanzarilor de masini noi.

Slovenia, o tara in criza, cu sub doua milioane de locuitori, are piata auto cat Romania, de 40.000 de masini noi in 9 luni, cu toate ca la ei dobanzile la banci sunt mai mari decat la noi. Deci problema in Romania este instabilitatea, frica.

Porsche Finance Group Romania este in primii trei jucatori din piata de leasing operational cu 6.000 de masini. Modelele care predomina sunt VW Golf, Skoda Octavia, VW Passat, VW Polo, Skoda Fabia, VW Jetta, Skoda Yeti, VW up.

Automobilele comerciale reprezinta circa 15% din flota de masini in administrare, 900 de unitati, printre printre care si camioane MAN.

Porsche Bank AG este actionarul principal al Porsche Finance Group Romania, grup format din cinci companii: Porsche Leasing Romania, Porsche Bank Romania, Porsche Broker de Asigurare, Porsche Mobility si Porsche Asigurari.

Bogdan Apahidean, director general LeasePlan Romania

Bogdan Apahidean, director general LeasePlan Romania

In mod cert ar fi negativ. Firmele ar duce-o mai greu, pentru ca avand impozite mari nu faci profit, nu ai din ce sa reinvestesti, nu iti dezvolti business-ul, nu angajezi oameni in plus, nu favorizezi consumul.

In momentul in care scade consumul scade si posibilitatea clientilor nostri de a-si creste business-ul. In mod direct ne va afecta, iar piata auto nici asa nu are sanse de crestere.

LeasePlan Romania este cea mai mare companie de leasing operational si se asteapta la finalul anului la circa 8.400 de autovehicule in administrare.

Bogdan Nestor, director executiv Premium Leasing Tiriac Grup

Bogdan Nestor, director executiv Premium Leasing Tiriac Grup

Orice suprataxare poate trage piata auto in jos, pentru ca pana la urma vorbim de puterea de cumparare care genereaza consum. Cresterea acestei cote unice se adoreste a fi o aducere a mai multi bani la bugetul de stat.

Treaba aceasta nu va avea in mod cert o putere de cumparare, ci dimpotriva. Ar afecta implicit orice business.

Premium Leasing, parte a Grupului Tiriac, companie infiintata in 2003 are in administrare 1.150 de masini. Cele mai multe modele sunt Ford Fiesta, Ford Focus, Hyundai i20 si i 30.

Mugur Curca, director vanzari Unicredit Leasing

Mugur Curca, director vanzari Unicredit Leasing

Cred ca mai degraba ar fi o scadere a increderii celor care iau decizii, managerii, care ar stopa, intarzia procesul de reiinoire a flotelor. Pe companiile mari poate le-ar ajuta scaderea TVA, dar foarte foarte putin. Cred ca mai degraba ar fi un pas negativ decat unul pozitiv daca s-ar intampla schimbul asta, la cota unica si la scaderea TVA.

Piata auto functioneaza doar achizitiilor clientilor foarte mari, care pot sa duca mai departe niste achizitii. Ca o concluzie este un minus si nu un plus.

Daca ar face aceasta schimbare nu si-ar tine promisiunile facute in campanii, ceea ce ar fi un alt minus pentru cei care decid.

Unicredit Leasing Fleet Management are in administrare peste 1.700 de masini. Modelele care predomina in flota sunt Dacia Logan, Ford Focus, Ford Mondeo.

Mihai Maximiuc, director vanzari si marketing BT Operational Leasing

Mihai Maximiuc, director vanzari si marketing BT Operational Leasing

Ar afecta pe toata lumea, mai ales business-urile mici care sunt in crestere. Orice firma care vrea sa reduca din costuri se uita la masini, ultimul afectat fiind salariatul.

Companiile ar putea reduce numarul de masini in leasing operational si ar incerca sa le utilizeze pe cele care le au, in loc de 4 ani, poate 7 ani. Piata auto de masini noi este direct influentata negativ.

Firmele de leasing operational ar putea avea un profit mai mic exact cu procentele cu care ar creste aceasta impozitare, 5-6%.

In momentul in care se introduce o astfel de masura, chiar daca direct nu afecteaza, toata lumea va deveni mai precauta, cinci – sase luni nu se vor mai face achizitii, ar duce la un blocaj.

Daca aceste masuri sunt luate foarte des afecteaza si investitorii straini si asta este cea mai importanta pierdere.

BT Operational Leasing are in adminstrare 500-600 de masini. Cea mai mare pondere in flota o au modelele Dacia Logan, Skoda Fabia, Skoda Rapid.