1 / 6

Radu Manea, directorul diviziei de flote Porsche Finance

Cota TVA de 22% ar incuraja consumul, dar in acelasi timp firmele ar fi speriate. Depinde ce percepe consumatorul.


Nu cred ca ar genera mult mai mult, cred ca ar genera mai usor reducerea TVA pe anumite componente exact cum este si in tarile vestice, dar care poate au o balanta mai corecta. De exemplu mancarea, oriunde mergem in Vest are un TVA mai mic, la noi nu are decat painea, dupa lungi lupte. Reducerea costurilor cu mancarea ar putea reveni consmul la privat si tot lantul care ar genera de aici, daca iti creste consumul iti cresc business-urile, asta este primul efect.


In Germania, Franta, Grecia, TVA-ul la anumite produse este mai mic, acolo este o sursa de crestere si de fiscalizare a pietei.


Daca s-ar reduce TVA la anumite lucruri ar genera crestere de consum, care pe lant ajunge pana la firmele mari si ele vor incepe sa reinvesteasca in zona respectiva.


Comparativ cu anul 2007, piata auto in prezent dupa primele 9 luni este sub vanzarile care se faceau atunci in doar 2 luni. Momentul in care TVA a urcat la 24% a dus la o cadere brusca a vanzarilor de masini noi.


Slovenia, o tara in criza, cu sub doua milioane de locuitori, are piata auto cat Romania, de 40.000 de masini noi in 9 luni, cu toate ca la ei dobanzile la banci sunt mai mari decat la noi. Deci problema in Romania este instabilitatea, frica.


Porsche Finance Group Romania este in primii trei jucatori din piata de leasing operational cu 6.000 de masini. Modelele care predomina sunt VW Golf, Skoda Octavia, VW Passat, VW Polo, Skoda Fabia, VW Jetta, Skoda Yeti, VW up.


Automobilele comerciale reprezinta circa 15% din flota de masini in administrare, 900 de unitati, printre printre care si camioane MAN.


Porsche Bank AG este actionarul principal al Porsche Finance Group Romania, grup format din cinci companii: Porsche Leasing Romania, Porsche Bank Romania, Porsche Broker de Asigurare, Porsche Mobility si Porsche Asigurari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri