Intel

Intel

Intel, cel mai mare producator de cipuri din lume, va oferi o platforma de aplicatii cu propriile procesoare si sistem de operare pentru masini fara sofer.

Masinile vor avea procesoare de mare putere, sistemul de operare Tizen, conectivitate la Internet, abilitatea de a evita accidentele, un sistem care va avertiza soferul cand adoarme la volan, precum si afisarea in timp real a informatiilor despre trafic.

Google

Google

Google a dezvoltat prototipuri ale masinii "fara sofer" la care lucreaza mai multi ani si intentioneaza sa construiasca in parteneriat cu companii auto 100-200 de automobile pentru teste, complet autonome si lipsite de elemente precum volan, pedale de acceleratie si frana.

Viteza primului prototip a fost limitata la 25 de mile (40 de kilometri) pe ora. Firma de cercetare IHS Automotive estimeaza ca masinile autonome vor ajunge la vanzari de 11,8 milioane de unitati la nivel global in 2035. Pana in 2050, aproape toate masinile vor fi fara sofer.

Apple

Apple

Apple lucreaza cu Ferrari si Volvo la un sistem de operare pentru masini. Producatorul iPhone si iPad are deja sprijinul General Motors, Honda si BMW.

In iunie, Apple a anuntat "iOS in the Car", care permite conectarea sistemului electronic al masinii cu iPhone si utilizarea astfel a unor servicii, precum harti si informatii despre trafic. Apple se asteapta ca peste zece producatori auto sa adopte tehnologia in acest an.

Google, rivalul Apple, lucreaza cu Audi si Volkswagen la un sistem care sa fie instalat la bordul masinilor.

Nokia

Nokia

Nokia vrea sa investeasca 100 de milioane dolari in domeniul masinilor conectate la internet pentru a comunica intre ele in timp real. Proiectul se axeaza pe partea de harti si de integrare a diverselor tehnologii de computing si comunicare in masini.

Nokia a infiintat un fond de investitii numit Connected Car Fund, manageriat de Nokia Growth Partners (NGP). Divizia de telefonie mobila a Nokia a fost vanduta cu 5,4 miliarde euro catre Microsoft.

Microsoft

Microsoft

Microsoft a lansat un nou sistem de operare conceput pentru automobilele viitorului, denumit Windows Embedded Automotive 7, care a debutat in 2010 pe modelul electric Nissan Leaf.

Sistemul este adaptabil dezvoltarii ulterioare de sisteme de comunicatii si multimedia, integrand servicii de divertisment, navigatie si informare.