Bogdan Apahidean, director general LeasePlan Romania

Bogdan Apahidean, director general LeasePlan Romania

Evolutie primele 6 luni

Prima jumatate a anului a fost una foarte buna pentru LeasePlan Romania. Ne-am pastrat si consolidat pozitia de lider al pietei de leasing operational. La finalul lunii iunie am inregistrat o cifra de afaceri de peste 20 de milioane de euro si o cota de piata de aproximativ 21%. Avem in administrare un numar total de peste 9.700 de autovehicule, dintre care aproximatix 1.000 sunt masini pentru contracte noi, achizitionate in prima jumatate a lui 2014. Fata de finalul anului trecut, numarul de clienti a crescut cu 10-15%, ajungand la 225 in iunie 2014.

Tendintele acestui an sunt imbucuratoare pentru piata de leasing operational pentru ca am vazut o deschidere din ce in ce mai mare pentru acest tip de servicii. Consideram ca antreprenorii din Romania au devenit constienti de avantajele leasingului operational si au inceput sa foloseasca produsele si serviciile noastre in scopul eficientizarii costurilor de utilizare, dar si al reducerii efortului administrativ cu operarea flotei auto. Vorbind acum despre tendintele aplicate, concrete, cu privire la cererile efective ale clientilor, am observat ca cei mai multi sunt interesati de masini cu motoare mici, care consuma mai putin. Este o tendinta normala, la care ne asteptam, tinand cont de cresterile de pret ale carburantilor.

Estimari LeasePlan Romania

Suntem increzatori intr-o tendinta pozitiva, tinand cont de semnalele pe care le primim din piata, atat dinpunct de vedere al cresterii economice, cat si al cresterii sectorului auto. Daca dinamica ascendenta se pastreaza, ne vom atinge obiectivul pentru 2014, acela de a avea in administrare o flota de 10.000 de masini. Pentru ca perspectivele sunt bune, ne asteptam sa dublam cifra de afaceri inregistrata in primele 6 luni ale anului. Astfel, la finalul lui 2014, preconizam o cifra de afaceri de 40-45 de milioane de euro.

Ce masini cauta clientii

  • Clasa: mica si compacta
  • Caroserie: hatchback (clasa mica) si sedan (clasa compacta)
  • Culoare: alb sau albastru (in general, culori standard, nemetalizate)
  • Motor: intre 1.4 – 1.6 L si 70-110 CP
  • Carburant: diesel
  • Roti:intre 185/65/R15 – 205/55/R16
  • Echipare: A/C, geamuri electrice fata, oglinzi reglabile electric, radio/CD/mp3, ABS, minimum 4 airbag-uri

Shane Dowling, director general ALD Automotive

Shane Dowling, director general ALD Automotive

Evolutie primele 6 luni

Ne-am pastrat ritmul constant de crestere si in primul semestru am livrat peste 900 de autovehicule noi. Am avut o crestere foarte sanatoasa a flotei la finalul primelor 6 luni din an, cand flota noastra totala a crescut cu 8,5% comparativ cu iunie anul trecut, ajungand la 7.775 autovehicule. Acest total este foarte apropiat de obiectivul nostru de 8.000 de autovehicule pentru acest an, dar in perioada imediat urmatoare vom inregistra si o reducere a flotei pentru doi clienti mari, pe care o vom inlocui din comanda curenta. La finalul lunii iunie avem o comanda in curs de 637 de autovehicule. Portofoliul nostru curent de clienti este alcatuit in principal din companii internationale, care reprezinta mai mult de 95%. In primul semestru din 2014 nu am avut modificari in ceea ce priveste numarul de clienti si in prezent avem grija de flotele a 256 de companii din domenii precum farma, FMCG, asigurari sau telecom.

Optimizarea costurilor a ramas si in acest an o preocupare majora pentru toate companiile si costurile operationale cu flota auto sunt printre primele avute in vedere. Clientii continua sa fie orientati catre autovehicule cu emisii reduse de CO2, cu motoare mai mici si consum redus de carburant. In functie de marcile auto, aproape 40% din structura flotei noastre este reprezentata de Renault-Dacia. Pentru a le oferi si mai mult suport clientilor nostri in optimizarea TCO, am lansat de curand ALD carselector, o aplicatie online care ii ajuta sa caute autovehiculele de care au nevoie in baza unei serii de criterii (marca, model, motorizare, tip si consum de combustibil, impact asupra mediului, etc.) sa le configureze, sa le compare si sa le selecteze dintr-o baza de date de peste 4.700 de masini.

Estimari ALD Automotive

Pentru acest an obiectivul nostru este sa inlocuim 1.600 de autovehicule si sa adaugam flotei alte 800 de vehicule noi, care vor insemna un total al livrarilor de 2.400 de autovehicule pentru anul acesta. Astfel, previziunea noastra pentru urmatoarele 6 luni este pozitiva si ar trebui sa atingem obiectivul de 8.000 de autovehicule. Suntem in curs cu o serie de licitatii si asteptam alte cateva licitatii mari pana la finalul anului. Luand in considerare ritmul constant de crestere din primele 6 luni, ne asteptam sa depasim cifra de afaceri de 30 mil. euro bugetata pentru 2014.

Potentialul pietei este inca ridicat si in principal influentat de mediul economic si necesitatea companiilor de a reduce costurile Intr-un scenariu foarte prudent si sperand ca nu vor exista efecte negative in urma alegerilor din 2014, estimam o crestere de 5% in acest an.

Ce masini cauta clientii

Tipurile de autovehicule si nivelul de echipare difera in functie de client sau de pozitia utilizatorului in companie. Cele mai multe companii insa pun accentul pe optimizarea costurilor si astfel ca autovehiculul ales ar trebui sa ofere un TCO (Total Cost of Onwership – Cost total de proprietate) cat mai scazut, nu neaparat un cost de achizite sau o rata lunara mici. Autovehiculele din clasa mica si compacta reprezinta 70% din flota ALD Automotive si acestea sunt in general cele mai utilizate categorii de vehicule in cadrul flotelor auto. Restul de 30% este reprezentat de LCV, SUV sau limuzine. Pretul mediu de achizitie pentru autovehiculele din flota noastra de leasing operational este in jur de 13.400 euro fara TVA, care este ma scazut decat anul trecut, cand pretul mediu era de 13.700 euro, fara TVA.

Aproximativ 85% dintre autovehiculele contractate in leasing operational din flota noastra sunt cu motoare pe motorina, in timp ce restul de 15% utilizeaza benzina. Am avut cateva cereri anul trecut pentru autovehicle electrice si hybrid si momentan avem contractate doua autovehicule hybrid de catre clienti activand in domeniul asigurari si consultanta. Suntem pregatiti sa oferim clientilor solutii de leasing operational si pentru vehicule electrice, principalul impediment insa il constituie infrastructura slab dezvoltata care nu incurajeaza clientii sa opteze pentru aceste mijloace de transport.

Effie Valsamaki, director general DiRent

Effie Valsamaki, director general DiRent

Evolutie primele 6 luni

DiRent a ajuns la o cota de piata de 2% si o cifra de afaceri de 700.000 euro. Am adaugat 45 de masini noi in flota noastra, dintr-un total de 302, pe care le avem in administrare. Numarul de clienti a crescut in prima parte a anului, cu aproximativ 5%. In primul semestru s-a putut observa o crestere generala a pietei, ne asteptam sa ajunga undeva la 45 000 de unitati.

Estimari DiRent

Mediul de afaceri este mult mai productiv decat in ultimii trei ani. Ne asteptam ca a doua parte a anului sa fie mult mai buna pentru activitatea companiei. DiRent ar putea ajunge anul acesta la o cifra de afaceri de 1,6 milioane euro.

Ce masini cauta clientii

In principal sunt cautate marcile Dacia, Volkswagen si Skoda.