1 / 6

BMW i3

Am condus modelul electric BMW i3 intr-o zona special amenajata cu jaloane pentru a observa cat de simplu este de manevrat in spatii inguste. Modelul se conduce usor, are o transmisie automata cu o maneta amplasata langa volan, accelereaza rapid la plecarea de pe loc si intra intr-un fel de frana de motor imediat ce ridicam piciorul de pe acceleratie daca rulam cu viteza mica. BMW i3 sprinteaza de la 0 la 60 km/h in aproximativ 3,7 secunde, iar de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde.


Puterea instantanee este transferata catre puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport. Centrul de greutate al i3, dispus foarte jos si distributia echilibrata a maselor au o contributie importanta la manevrabilitatea agila a automobilului. Electromotorul care echipeaza BMW i3 genereaza o putere maxima de 170 CP si un cuplu maxim de 250 Nm. Motorul este alimentat cu energie de la celulele litiu-ion de stocare integrate in sectiunea de sub podeaua masinii.


Modelul are o autonomie intre 130 si 160 de kilometri cu o singura incarcare. BMW i3 are avantajul costurilor deosebit de reduse de utilizare, estimate la aproximativ 60% din nivelul unui BMW 320d in Germania. BMW i3 a intrat in productie in noiembrie 2013 la fabrica din Leipzig, unde sunt produse 20.000 de unitati anual.


BMW i3 este disponibil si cu un motor cu ardere interna pentru extinderea autonomiei (300 km), care metine incarcarea acumulatorului litiu-ion la un nivel constant atunci cand masina se afla in miscare. Acest rol este indeplinit de un motor pe benzina, cu doi cilindri de 650 cmc, care dezvolta 34 CP si care este montat deasupra puntii spate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri