Vanzarile BMW in Romania au crescut anul trecut cu 60%

Vanzarile BMW in Romania au crescut anul trecut cu 60%Vanzarile Automobile Bavaria, cel mai mare dealer de automobile marca BMW si Mini din Romania, au crescut cu peste 60% anul trecut, marca dominanta in vanzari fiind BMW.

Marca BMW a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu 60%, in timp ce pentru marca Mini vanzarile s-au dublat. In total, reteaua de dealeri a automobile Bavaria a vandut anul trecut 2.669 masini BMW si 195 de automobile Mini, peste tintele fixate la inceputul lui 2007 care indicau comercializarea a 2.000 de masini in total.

"Motivele pentru care ne mentinem vanzarile pe primul loc in topul segmentului includ investitiile constante in extinderea retelei de dealeri. Aveam previzionata o crestere de 20% la automobilele BMW, dar am depasit 60%", a declarat directorul general al retelei Automobile Bavaria Michael Schmidt.

Pe langa masinile noi, reteaua de dealeri a Automobile Bavaria a comerializat 600 de masini second-hand anul trecut. Motocicletele BMW, pentru care Automobile Bavaria este unic importator, au avut anul trecut 62 de noi clienti.

Renault, pe plus 37% in Romania

Renault, pe plus 37% in Romania

Vanzarile constructorului francez Renault pe piata romaneasca au crescut cu 37% anul trecut, comparativ cu 2006, pana la aproximativ 32.200 unitati, se arata intr-un comunicat al companiei remis miercuri. Din cele aproximativ 32.200 de unitati comercializate in 2007, peste 29.000 au fost autoturisme.

"Renault este prima marca auto de import care a depasit pragul de 30.000 de unitati comercializate in Romania, ceea ce ne permite consolidarea pozitiei de lider pe piata auto de import pentru al noualea an consecutiv", a declarat directorul comercial al Renault, Jacques Daniel.

Dintre modelele gamei Renault, Mégane a cunoscut cea mai mare crestere a vanzarilor, ajungand la peste 11.800 unitati comercializate, cu 73% mai mult fata de 2006. Symbol a continuat de asemenea sa creasca, ramanand lider al clasamentului auto de import, cu peste 13.400 unitati vandute si o crestere de 16,7 % fata de anul trecut. Symbol ocupa primul loc de opt ani consecutiv in topul modelelor importate. Un alt model care a cunoscut o crestere semnificativa a vanzarilor, de 48,9%, este Clio III, cu peste 2.700 unitati comercializate.

In ceea ce priveste gama de utilitare Renault, modelele Trafic si Kangoo au inregistrat cele mai bune rezultate. Cota de piata inregistrata de catre Renault in primele 11 luni ale anului 2007 a fost de 9,1%, iulie reprezentand o luna record cu peste 3.660 de unitati comercializate. Anul acesta, Renault va lansa pe piata romaneasca Noua Laguna si primul cross-over Renault, numit Koleos.

Renault avea ca tinta de vanzari, pentru 2007, aproximativ 30.000 de unitati, anul acesta, cu peste 25% mai mult fata de anul trecut. Anul 2007 marcheaza cresterea vanzarilor constructorului francez la noi in tara, dupa ce in 2006 Renault a vandut 23.500 in Romania cu 4% mai putin fata de anul 2005.

Vanzarile Porsche Romania, avans de 35% in 2007

Vanzarile Porsche Romania, avans de 35% in 2007Vanzarile Porsche Romania au crescut anul trecut cu 35%, pana la aproape 59.000 unitati, pe fondul relaxarii economice si a accesului mai facil la credite, precum si ca urmare a cresterii pietei auto romanesti in ansamblul ei, au declarat, potrivit NewsIn, oficialii Porsche Romania.

Porsche Romania, importatorul marcilor Volkswagen, Audi, Seat, Skoda si Porsche, a vandut anul trecut 58.790 de vehicule, inclusiv vehiculele comerciale Volkswagen, ceea ce reprezinta o crestere de 35% fata de cele 43.541 vehicule comercializate de companie in 2006.

Cea mai mare crestere a vanzarilor a inregistrat-o marca Porsche cu 148 de modele comercializate anul trecut si cu 68% mai mult decat in 2006. Vanzarile marcii Volkswagen au crescut cu 51%, pana la 22.090 unitati, iar vanzarile marcii premium Audi au crescut cu 42%, pana la 2.656 masini.

Pe locul patru, din punct de vedere al cresterii, s-a clasat divizia de vehicule comerciale a Volkswagen, cu o crestere de 36%, pana la 4.125 unitati. Pe locul cinci s-a situat marca Seat, care a inregistrat o crestere de 27% (4.917 unitati), urmata, pe locul sase, de marca Skoda, ale carei vanzari au urcat cu 21%, echivalentul a 24.854 unitati.

Din punct de vedere al volumelor, Volkswagen a fost cea mai vanduta marca din grupul Posrche Romania, urmata de Skoda, Seat, Volkswagen Comerciale, Audi si Porsche.

Grupul Porsche Romania, prin cele sase marci pe care le reprezinta la noi in tara si prin cele aproape 59.000 de vehicule comercializate in 2007, este importatorul auto cu cele mai mari vanzari din Romania.

Toyota Romania, in crestere cu 81%

Toyota Romania, in crestere cu 81%Toyota Romania a vandut anul trecut 10.458 unitati Toyota si Lexus, in crestere cu 81% fata de 2006 si mizeaza in 2008 pe comercializarea a 14.000 de unitati.

Din totalul masinilor vandute in 2007, 10.301 au fost modele Toyota, care au inregistrat o crestere de 80,5% fata de anul 2006, cand s-au vandut 5.707 masini si 157 unitati Lexus. Potrivit reprezentantilor companiei in cazul marcii Lexus, cresterea a fost de peste 200%, de la 52 de unitati in 2006.

Cele mai bine vandute modele Toyota in 2007 au fost Yaris cu 2.341 unitati, in crestere cu 91% fata de 2006, Avensis cu 1.968 unitati, cu 52% mai mult decat in 2006 si Corolla cu 1.835 unitati, semnificand o crestere de 18%. In plus, noutatea anului 2007 a reprezentat-o Toyota Auris care a inregistrat vanzari de 1.167 de unitati.

"Daca la finalul primului semestru estimam un nou an record, cu peste 9.000 unitati vandute, bilantul anului 2007 a depasit cu mult aceasta previziune. Anul 2007 a insemnat pentru Toyota Romania un an al evolutiilor spectaculoase, atat la nivelul vanzarilor, cat si la nivelul retelei de distributie, prin inaugurarea de noi centre moderne de retail.

Intentionam sa continuam seria recordurilor in 2008, cu vanzari care sa ne propulseze in topul importatorilor auto din Romania. Tinta noastra pentru anul acesta este de 14.000 unitati Toyota si Lexus", a declarat Directorul Comercial al Toyota Romania, Mihai Bordeanu.

Cresterea vanzarilor din 2007 a fost favorizata de noile modele lansate pe piata romaneasca, precum si de extinderea retelei care s-a consolidat prin deschiderea de noi centre de retail de tip 3S (showroom, service si piese de schimb), la Timisoara, Cluj, Brasov si Bacau.

Mazda a vandut cu 170% mai mult decat in 2006

Mazda a vandut cu 170% mai mult decat in 2006Producatorul japonez de automobile Mazda a vandut anul trecut 1.028 de masini in Romania, in crestere cu 170% fata de anul 2006, cand a comercializat 381 de automobile.

Pentru anul acesta, tinta de vanzari a Mazda este de 2.000 de unitati, aproape dublu fata de numarul de masini vandute anul trecut. Performanta din Romania confirma si rezultatele inregistrate la nivel european. Mazda a vandut in Europa 311.200 unitati in 2007, cel mai mare volum din ultimii 16 ani.

Cele mai bine vandute modele au fost Mazda3 (358 de unitati) si Mazda6 (246 de unitati). Noul model de clasa mica Mazda2, lansat in octombrie 2007, si-a gasit 117 clienti de la lansare pana la sfarsitul anului. Pentru acest model Mazda a avut alte 300 de comenzi pana in prezent.

O contributie semnificativa in cresterea vanzarilor a avut si modelul CX-7. Vanzarile SUV-ului Mazda au demarat in septembrie, iar pana la sfarsitul anului au fost comercializate 76 de unitati. In acest moment, cererea depaseste numarul de vehicule disponibile pentru Romania, iar alte 150 de comenzi sunt prevazute spre livrare pana in aprilie.

Cresterea vanzarilor s-a datorat si extinderii retelei de dealeri, de la trei in ianuarie 2007, la opt la finele aceluiasi an. Pana la sfarsitul acestui an Mazda spera sa numere alte 12 noi puncte.

Vanzarile Dacia in Romania au scazut in 2007

Vanzarile Dacia in Romania au scazut in 2007Dacia asteapta ca vanzarile in Romania sa creasca anul acesta, pe fondul lansarii a doua noi modele, dupa doi ani in care vanzarile in tara au scazut cu cate aproximativ 5% anual, a declarat Jacques Daniel.

"Nu avem o estimare exacta, insa putem spune ca in 2008 vanzarile Dacia in Romania vor fi mai mari decat anul trecut", a spus Jacques Daniel.

Vanzarile Dacia in Romania au scazut in 2007 cu 5,2% fata de anul precedent.

Cea mai importanta piata pentru Logan este Romania, unde au fost vandute 102.062 unitati, urmata de Rusia, cu 67.844 unitati, si Franta, cu 32.688 unitati.

De asemenea, din totalul de vehicule Logan comercializate anul trecut, 279.110 au fost berline, 81.251 de unitati au fost model MCV, iar 7.384 au fost model van.

Vanzarile AutoItalia Group au crescut cu peste 55% anul trecut

Vanzarile AutoItalia Group au crescut cu peste 55% anul trecutVanzarile AutoItalia Group, importatorul oficial al marcilor Ssangyong, Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Fiat si Fiat LCV (Fiat vehicule comerciale) - au crescut cu 56,3% anul trecut.

Cea mai bine vanduta marca dintre cele importate de AutoItalia Group a fost Fiat, ale carei vanzari au crescut cu aproape 50%, de la circa 6.500 de masini in 2006 la peste 9.727 anul trecut. Pe locul doi s-a clasat Fiat LCV (vehiculele comerciale Fiat), ale carei vanzari au urcat cu aproape 80%, de la circa 3.350 unitati in 2006, la aproape 6.000 anul trecut. Vanzarile pentru marca de lux Maserati au crescut in 2007 cu 37,5%, comparativ cu anul precedent, de la 16 masini la 22.

AutoItalia Group a raportat de asemenea cresteri ale vanzarilor de peste 57% pentru motociclete Honda, de la 164 la 259 unitati.

Alfa Romeo a fost marca ale carei vanzari au crescut cel mai putin, cu 9,28%, de la 237 unitati la 259 masini. Marcile Ssangyong si Lancia au inregistrat anul trecut scaderi ale vanzarilor cu 7,3%, respectiv 20%.

Pentru anul acesta, AutoItalia Group a fixat o tinta de vanzari de aproximativ 20.000 de unitati, cu peste 20% mai mult decat cele 16.338 autovehicule vandute anul trecut. In 2006 AutoItalia a vandut 10.452 de masini.

Dealerii din reteaua importatorului AutoItalia au investit aproape 15 milioane de euro anul trecut.

Potrivit reprezentantilor companiei, in 2007 reteaua avea circa 30 de reprezentanti teritoriali.

General Motors a vandut cu 70% mai mult ca in 2006

General Motors a vandut cu 70% mai mult ca in 2006Vanzarile General Motors (GM) in Romania au crescut anul trecut cu 70,3%, pana la 32.775 unitati, cea mai bine vanduta marca fiind Opel, apoi Chevrolet, potrivit NewsIn.
Marca Opel a vandut in total, anul trecut, 19.685 masini, cu 69,2% mai mult decat cu un an inainte, iar modelele marcii Chevrolet si-au gasit 13.090 posesori in 2007, cu 72,1% mai multi decat in anul precedent.

Cel mai bine vandut model al Opel, in Romania, a fost Astra Classic (9.512 unitati), urmat de noua generatie a Opel Corsa (4.293 masini) si de noua generatie Astra (3.664 unitati). In toata Europa Centrala si de Est, vanzarile Opel au urcat de la circa 163.000 de unitati in 2006, la 229.255 anul trecut, ceea ce reprezinta o crestere de 40%.

In ceea ce priveste Chevrolet, cel mai bine vandut model al marcii, in Romania, a fost Aveo (8.267 unitati), urmat de Spark (3.316 automobile) si de Lacetti (936 masini).

Chevrolet a inregistrat cresteri semnificative in Bulgaria, Serbia si Ucraina, iar pe pietele noi, cum ar fi Kazakhstan si Uzbekistan, vanzarile Chevrolet au crescut cu 300%, dupa inceperea productiei pe plan local. In toata Europa Centrala Chevrolet a vandut peste 288.213 masini anul trecut, fata de cele circa 188.171 masini comercializate in 2006, ceea ce reprezinta o crestere de peste 53%.

GM Romania a vandut in 2006 peste 19.200 de automobile, cu 81% mai mult decat cele 10.641 unitati comercializate in 2005.