Prima creatie a centrului de la Bucuresti

Prima creatie a centrului de la BucurestiCentrul de design Renault, inaugurat la Bucuresti, lucreaza deja la innoirea gamei Logan, in colaborare cu centrele de design ale companiei din Brazilia, India si Franta, a declarat vineri directorul de design industrial al Renault, Patrick Le Quement (foto).

Potrivit lui LeQuement, la centrul de design al companiei din Europa Centrala, inaugurat vineri la Bucuresti, se va lucra atat la modelele Dacia, cat si la proiecte realizate pentru game din strainatate.

Oficialii Renault au prezentat vineri prima creatie a centrului de la Bucuresti - o versiune imbunatatita a Logan Pick-Up. "Am ales acest model pentru ca este foarte popular in Romania", a declarat directorul de design industrial al companiei.

Renault a inaugurat, vineri, la Bucuresti, centrul de design al companiei din Europa Centrala, al saselea centru de design al companiei. Primul a fost infiintat in 1989, la Barcelona, acesta fiind urmat de cele de la Paris, Coreea de Sud, India (Bombay) si din America Latina. Potrivit lui Le Quement, prin localizarea centrelor de design in mai multe zone ale lumii Renault preia "tendintele locale" in materie de design.

Un centru de design multinational

Un centru de design multinationalCentrul de design va dezvolta numeroase proiecte, nu numai pe platforma Logan. La centrul de la Bucuresti sunt angajate in prezent 15 persoane, iar pana in 2009 numarul acestora se va dubla. Angajatii sunt de nationalitate romana, rusa, bulgara, slovena, canadiana si franceza.

Prezent la eveniment, premierul Tariceanu a declarat ca, prin prezenta Renault in domeniile industrial, tehnologic, al dezvoltarii si inovarii, prin prezenta companiei Ford la uzina de la Craiova, dar si datorita existentei unor furnizori si producatori de piese si componente pentru industria auto, Romania devine un pol de competitivitate bazat pe industria auto.

"Prin inaugurarea centrului de design, capata din ce in ce mai multa forta un proiect la care tin foarte mult, si anume ca Romania sa devina un pol de competitivitate bazat pe industria auto", a spus premierul.

Grupul Renault a anuntat, la sfarsitul anului 2006, ca va aduce in Romania tot procesul de fabricatie al automobilelor, inclusiv partea de design si de cercetare.

Activitatea de cercetare se va desfasura intr-un centru din localitatea damboviteana Titu, investitia fiind estimata la 450 de milioane de euro. Centrul va cuprinde o pista de incercari pentru vehiculele multimarca, o sectie de inginerie pentru masini, un centru de incercari mecanice si departamente de informatica, contabilitate si monitorizare clienti.

The Economist, despre succesul Loganului

The Economist, despre succesul LoganuluiCunoscuta publicatie britanica The Economist a publicat un material intitulat "Logica Loganului", cu subtitlul "ieftin si placut" si in care analizeaza succesul surprinzator avut pe pietele vest-europene de automobilul produs de Dacia sub management Renault.

Analiza incepe cu o critica la adresa vocabularului analistilor europeni. Acestia nu reusesc, in opinia The Economist, sa tina pasul cu globalizarea, caracterizand succesul Loganului pe piata franceza prin termenul delocalizare (engl. delocalisation)

Jurnalistii britanici remarca ca vanzarile Logan au crescut cu 75% in Franta anul trecut, in ciuda designului "patratos" si bugetului foarte mic alocat marketingului.

Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai ridicata rata de crestere a vanzarilor in Europa, cu un avans de 85,9%, ca urmare a cererii mari pentru modelul Logan.

Ideea Renault, care a stat la baza marcii romanesti, a fost sa creeze si sa produca o masina robusta, cu dotari putine, pe care sa o vanda pe pietele emergente din Europa de Est, Turcia si nordul Africii, conform The Economist.

Dacia a vandut pe plan mondial peste 230.000 de automobile anul trecut, in crestere cu 17,4% fata de 2006, in timp ce vanzarile grupului Renault au avansat cu 2,2%, pana la peste 2,48 milioane unitati.

Europenii prefera masini second hand fabricate in tara lor

Europenii prefera masini second hand fabricate in tara lorRomanii, cehii, maghiarii, polonezii si slovacii prefera masinile second hand fabricate in tara lor, arata un studiu realizat de grupul AAA Auto.

Automobilistii romani prefera ca masina second hand marca locala Dacia, iar vanzarile de masini Dacia Logan, Dacia Solenza si Dacia Supernova totalizeaza 14% din piata.

"Se pare ca, in ciuda efectului de globalizare a pietei de automobile asupra preferintelor consumatorilor, ei inca apreciaza marcile locale traditionale. Popularitatea lor este determinata de vanzarile mari, extinderea retelelor de service si adesea si de preferintele asiguratorilor", a declarat vicepresedintele AAA Auto, Matyas Korinek.

In Cehia compania Skoda ocupa 37% din piata de masini second hand, iar modelele Skoda Fabia, Skoda Felicia si Skoda Octavia sunt cele mai vandute masini.

O situatie similara se intalneste si in Slovacia, unde Skoda Auto este considerata a fi o firma locala. Skoda Fabia, Skoda Felicia si Skoda Octavia ocupa de asemenea primele trei locuri si au aproape 36% din piata de masini second hand locala.