Am pierdut 2.500 de noi locuri de munca

Am pierdut 2.500 de noi locuri de muncaNoua fabrica se va situa la o distanta de circa 80 de kilometri fata de capitala Budapesta, iar prin aceasta investitie vor fi create 2.500 de noi locuri de munca.

"Intentionam sa construim o noua fabrica in Ungaria, pentru a ne creste competitivitatea si pentru a avea acces la potentialul neexploatat al pietelor din estul Europei", a declarat Dieter Zetsche, presedintele executiv al Daimler.

Daimler vrea ca noua fabrica sa produca patru variante aditionale pentru fiecare vehicul premium. Potrivit presei specializate, acestea vor include si o varianta cabrio cu trei usi, un SUV de dimensiuni mai reduse, o varianta cabriolet si un minivan.

Noua fabrica isi va desfasura activitatea in completarea celei din localitatea Rastatt (Germania), acolo unde sunt produse in prezent automobilele din clasele A si B ale Mercedes. Mai mult, Daimler va investi alte 600 de millioane de euro in aceasta fabrica din Germania, potrivit Automotive News Europe.

Grupul Daimler a decis amplasarea fabricii in Ungaria, in ciuda informatiilor aparute pana acum in presa, care indicau Romania ca fiind cea mai probabila locatie pentru producatorul german, pe langa Polonia si Serbia.

Discutiile la nivelul conducerii Daimler, privind locatia viitoarei fabrici, au avut loc marti, iar planurile pentru noua unitate de productie prevad o capacitate minima de 100.000 de unitati pe an.

Ensight: Un semnal negativ pentru ceilalti producatori care aveau de gand sa investeasca in Romania

Ensight: Un semnal negativ pentru ceilalti producatori care aveau de gand sa investeasca in RomaniaConsultantii de business din Romania sunt surprinsi de mutarea strategica a celor de la Daimler. “Aceasta decizie reprezinta o surpriza intrucat Ungaria a intrat in discutie in ultimul moment, in conditiile in care recesiunea economica este foarte puternica acolo si costurile cu forta de munca sunt mai ridicate”, a declarat, pentru Wall-Street, Radu Ciobanu (foto), Senior Partner Ensight Consulting.

In opinia lui Radu Ciobanu, principalele argumente care sustin decizia luata de catre Daimler sunt existenta unei infrastructuri rutiere mult mai dezvoltate, in continuarea celei vestice si experienta concurentei (Volkswagen prin Audi, Suzuki, etc.) care creeaza premisele existentei unui personal deja calificat.

Andrei Cretu, consultant in cadrul cunoscutei companii de consultanta A.T. Kearney, explica ca decizia unei companii de a-si reloca productia intr-o anumita tara ia in calcul nu numai avantajele competitive aferente, ci si contrangerile legate de propria strategie, astfel incat este greu de cuantificat ce a cantarit cel mai mult in decizia celor de la Daimler.

"Desi avantajele competitive ale Romaniei s-au diminuat in termeni relativi in ultima perioada, Romania ramane o tinta de un real interes pentru companiile din Europa, nu numai cele din sectorul auto", a spus Andrei Cretu.

Din cauza dimensiunilor pietei si a trendului recent de reinnoire a parcului auto, Romania este si una dintre cele mai atractive piete auto din zona, spune Cretu, fapt ce influenteaza indirect deciziile de relocare a productiei, datorita reducerii factorului cost-to-serve.

De cealalta parte, dezavantajele Romaniei au fost lipsa infrastucturii rutiere, renumele prost in materie de coruptie (chiar si la adresa Nokia au fost comentarii, in conditiile in care Mercedes se instala tot la Jucu) si nu in ultimul rand instabilitatea fiscala din tara noastra, mai spune consultantul Ensight Consulting.

Mai mult, Andrei Cretu explica ca, in ceea ce priveste compania Daimler, cresterea presiunii sindicatelor (vezi cazul Dacia), rata de somaj scazuta, precum si lipsa de personal calificat in anumite regiuni /specializari sunt de asemena factori ce au contribuit probabil la decizia concernului.

Radu Ciobanu, consultant si specialist in industria auto, crede ca, prin aceasta decizie, se rateaza o buna oportunitate de a dezvolta capacitatile noastre de productie auto si ocuparea a fortei de munca si, totodata, se va da un semnal negativ pentru ceilalti producatori care aveau de gand sa investeasca in Romania (Peugeot, Mitsubishi, etc.)

Stroe: Romania ar fi fost o locatie mult mai buna decat Ungaria pentru fabrica Mercedes

Stroe: Romania ar fi fost o locatie mult mai buna decat Ungaria pentru fabrica MercedesVicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, considera ca Romania ar fi fost o locatie mult mai buna decat Ungaria pentru noua fabrica Mercedes, mai ales datorita fortei de munca, insa este de parere ca Ungaria ofera conditii mai bune.

“Romania a pierdut enorm. Noi aveam bazinul de forta de munca din trei tari, Ungaria, Romania si Serbia. Ca amplasament printre variante era zona dintre Timisoara si Arad. Cred ca Romania era o locatie mult mai buna”, a spus Stroe, pentru Wall-Street.

Potrivit lui Stroe, printre argumentele deciziei luate de catre Daimler se numara pozitia geografica a Ungariei. “Cred ca unul din motivele care au stat la baza acestei decizii luate de catre Daimler il constituie costurile logistice. In conditiile cresterii pretului la petrol, acest parametru ar fi de luat in consideratie. Un alt argument ar fi locatia din Ungaria, care le ofera conditii mai bune energie, gaze, apa. Un al treilea argument ar fi din ratiuni diplomatice”, a adaugat vicepresedintele Automobile Dacia.

Omul de afaceri Ion Tiriac, care importa marca Mercedes-Benz prin divizia auto a Tiriac Holdings, preciza in luna martie ca principalul handicap al Romaniei este pozitia sa geografica, respectiv distanta foarte mare fata de Europa Occidentala. El a apreciat ca nivelul costurilor creste cu 50 de euro pentru fiecare suta de kilometri care desparte fabrica de nucleul industriei auto din vestul Europei, ceea ce ar putea face prohibitiv chiar si pretul unei masini premium.

Decizia Daimler de a construi fabrica Mercedes in Ungaria, cea mai buna pentru companie

Decizia Daimler de a construi fabrica Mercedes in Ungaria, cea mai buna pentru companieDaimler a hotarat amplasarea fabricii Mercedes in Ungaria tinand cont de toate aspectele economice si sociale, iar decizia luata este cea mai buna pentru companie, a declarat, potrivit NewsIn, sefa departamentului de marketing si PR al Mercedes-Benz Romania, Ioana Taflan.

"E o decizie luata tinandu-se cont de toate aspectele economice si sociale. A fost o tema discutata indelung, iar board-ul de conducere a decis care este cea mai buna solutie pentru companie. Pe noi (n.r. Mercedes-Benz Romania) nu ne afecteaza cu nimic" a explicat Ioana Taflan. Ea nu a comentat insa implicatiile deciziei asupra industriei si pietei auto din Romania.

Discutiile la nivelul conducerii Daimler, privind locatia viitoarei fabrici, au avut loc marti, iar planurile pentru noua unitate de productie prevad o capacitate minima de 100.000 de unitati pe an.

Conform revistei germane Auto Motor Und Sport and Automobilwoche, Serbia era de asemenea un potential stat candidat pentru localizarea unitatii de productie Daimler, in timp ce Romania era considerata ca fiind tara cu cele mai putine sanse.

In luna ianuarie, reprezentantii Daimler au anuntat intentia de a construi o unitate de productie de automobile in estul Europei, iar printre tarile candidate au fost mentionate Romania si Polonia.

Investitia Daimler din Ungaria va fi cea mai mare din istoria tarii

Investitia Daimler din Ungaria va fi cea mai mare din istoria tariiNoua uzina Daimler din Ungaria va fi cea mai importanta investitie din istoria tarii si va crea, indirect, 10.000 de locuri de munca, a declarat, miercuri, premierul ungar, Ferenc Gyurcsany.

"Decizia Daimler este sinonima cu investitia cea mai mare din istoria tarii", a spus premierul ungar la o conferinta de presa extraordinara tinuta la parlament.

Recordul mai vechi fusese detinut de fabricantul sud-coreean de cauciucuri Hankook, care investise 500 milioane euro in 2005 intr-o uzina din Ungaria.

"Alegerea constructorului german a fost fructul unei decizii de calitate", a opinat seful guvernului ungar si a adaugat ca Ungaria, ca si celelalte tari care fusesera pe lista, propusese companiei Daimler cele mai mari subventii permise de Uniunea Europeana (UE). Gyurcsany a precizat, totusi, ca sumele nu vor fi publicate decat dupa semnarea contractului.

Daimler anuntase miercuri la Frankfurt ca prevede o investitie de aproape 800 milioane de euro la Kecskemet, la 80 de km de Budapesta, pentru constructia unei uzine care sa produca o noua generatie de masini compacte ale marcii germane.

Constructia uzinei trebuie sa inceapa in 2009, iar primul model de Mercedes produs in Ungaria va iesi pe piata in 2012.

Pentru premierul ungar socialist, decizia Daimler este totodata simbolul relansarii economiei ungare. Guvernul Ungariei s-a angajat in 2006 intr-un program de reforme economice al caror rezultat a fost o micsorare a deficitului public, dar care a afectat negativ cresterea economica si a accentuat inflatia.

Anul trecut, Ungaria a produs 289.000 de automobile si 2,4 milioane de motoare. In 2008, industria auto din Ungaria mizeaza pe productia a 366.000 de automobile, apartinand mai ales marcilor Audi, Opel, Fiat si Suzuki.