Vanzarile totale de unitati au crescut cu 21% in primul trimestru

Vanzarile totale de unitati au crescut cu 21% in primul trimestruIn primul trimestru al anului 2010, Daimler a comercializat 402.700 de autoturisme si autovehicule comerciale la nivel global, cu 21% mai mult decat in aceeasi perioada a anului precedent.

Venitul Grupului Daimler, in primul trimestru, a crescut considerabil, de la 18,7 miliarde de euro la 21,2 miliarde de euro; ajustate cu efectele cursului de schimb, veniturile au crescut cu 15%.

Cash flow-ul din operatiunile industriale a crescut comparativ cu trimestrul anului precedent, de la minus 1,1 miliarde de euro la plus 0,3 miliarde de euro.

La sfarsitul primului trimestru din 2010, Daimler a angajat 253.779 de persoane la nivel global, fata de 263.819 in ianuarie-martie 2009. Din acest total, 161.449 de persoane au fost angajate in Germania.

Divizia Mercedes-Benz Cars, in primul trimestru

Divizia Mercedes-Benz Cars, in primul trimestruMercedes-Benz Cars a beneficiat de o dezvoltare semnificativa in primul trimestru al anului 2010. Datorita evolutiei rapide in segmentele Clasa E si Clasa S, vanzarile au crescut cu 20%, comparativ cu primul trimestru al anului precedent, pana la 277.100 autovehicule, de la 231.200 unitati in T1 2009.

Anul acesta, divizia de autoturisme a continuat sa avanseze in dezvoltarea inceputa in cel de-al patrulea trimestru al anului 2009. Venitul pentru primul trimestru a crescut cu 28%, pana la 11,6 miliarde de euro.

Valoarea profitului EBIT al diviziei a atins 806 milioane de euro, de la minus 1.123 milioane de euro in ianuarie-martie 2009.

Principalii factori care au contribuit la aceasta ameliorare au fost cresterea semnificativa a vanzarilor, in special la categoriile full-size si de lux, imbunatatirile in segmentul de product mix si preturile imbunatatite.

Vanzarile diviziei au depasit concurenta in Statele Unite si China. Fluctuatiile cursului valutar au afectat veniturile, insa acest lucru a fost compensat partial de cresterea eficientei si de reducerile costurilor.

Divizia Daimler Trucks, in primul trimestru

Divizia Daimler Trucks, in primul trimestruDaimler Trucks a comercializat 70.600 de autovehicule in primul trimestru al anului 2010, in crestere de la 65.400 de unitati in ianuarie-martie 2009.

Vanzarile mai reduse din Germania, Orientul Mijlociu si Japonia au fost compensate de volumul ridicat din America Latina (+79%) si Asia de Sud-Est (+48%). Venitul de 4,9 miliarde de euro a fost apropiat celui din perioada anului precedent.

Valoarea profitului EBIT al diviziei de 130 milioane euro a fost pozitiva, in timp ce in primul trimestru din 2009 a fost de minus 142 milioane de euro.

Aceasta imbunatatire se datoreaza, in mare parte, dezvoltarii afacerii in America Latina.

Alte efecte pozitive au rezultat din masurile de reducere a costurilor, in special in urma repozitionarii Daimler Trucks North America si Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation.

Implementarea acestor programe a avut un efect asupra profitului EBIT de minus 17 milioane de euro in primul trimestru din 2010, de la minus 45 milioane euro in ianuarie-martie 2009.

Divizia Mercedes-Benz Vans, in primul trimestru

Divizia Mercedes-Benz Vans, in primul trimestruMercedes-Benz Vans si-a imbunatatit vanzarile, ajungand la 46.700 de autovehicule comercializate dupa o scurta perioada de refacere a pietei, de la 28.800 masini in primul trimestru din 2009.

Venitul de 1,7 miliarde de euro a depasit valoarea trimestrului din anul precedent de 1,3 miliarde euro.

Divizia a ajuns la o valoare a profitului EBIT de 64 milioane euro, de la minus 91 milioane de euro in ianuarie-martie 2009.

Cresterea veniturilor a reprezentat, in mare parte, rezultatul aprecierii vanzarilor comparativ cu primul trimestrul al anului precedent, in special in Europa de Vest. Pierderile datorate fluctuatiilor valutare au fost amortizate, in mare masura, de eficienta sporita si reducerea costurilor.

Divizia Daimler Buses, in primul trimestru

Divizia Daimler Buses, in primul trimestruDaimler Buses si-a imbunatatit cifra de vanzari cu pana la 8.400 de autobuze si sasiuri de autobuz, fata de cele 6.800 de unitati din primele trei luni ale anului trecut.

Venitul de 1.011 milioane euro a fost mai mare decat in primul trimestru al anului precedent, 904 milioane euro.

Divizia a raportat un profit EBIT de 42 milioane euro, mai mic decat in 2009, 65 milioane euro.

Evolutia veniturilor a fost determinata de vanzarile reduse din Europa de Vest, care nu au putut fi compensate integral de dezvoltarea pozitiva din America Latina.

Divizia Daimler Financial Services, in primul trimestru

Divizia Daimler Financial Services, in primul trimestruValoarea contractelor la nivel global ale Daimler Financial Services a atins cifra de 59,9 miliarde de euro la sfarsitul primului trimestru din 2010, reprezentand o scadere anuala de 3%.

Comparativ cu sfarsitul lui 2009, valoarea contractelor a crescut cu 3%; ajustat cu efectele cursului de schimb, portofoliul a scazut cu 1%. Valoarea de new business a evoluat comparativ cu primul trimestru al anului precedent cu 6%, pana la 6,2 miliarde euro; ajustata cu efectele cursului de schimb, a existat o crestere de 5%.

Aceasta divizie a inregistrat o valoare a profitului EBIT de 119 milioane de euro (167 milioane euro in T1 2009). Evolutia veniturilor s-a datorat, in mare parte, expunerii diminuate la riscuri si marjelor mai mari ale dobanzii. Pe de alta parte, pierderile au fost remarcate in particular in evaluarea activelor non-auto detinute in vederea vanzarii, care fac obiectul unor acorduri de leasing (minus 46 milioane euro).

Reconcilierea dintre valoarea profitului EBIT la nivelul diviziilor si profitul EBIT al Grupului reflecta, in ansamblu, proportionalitatea Daimler in metoda punerii in echivalenta a investitiilor in EADS, precum si castigurior sau pierderilor ulterioare la nivel de corporatie.

In primul trimestru al anului 2010, proportionalitatea rezultatelor nete ale EADS a indicat o pierdere de 269 milioane euro, de la castiguri de 83 milioane euro in T1 2009. Dezechilibrul reprezinta rezultatul unor dispozitii suplimentare recunoscute de EADS in situatiile consolidate din 2009 referitoare la avioanele de transport militar A400M. Pe de alta parte, vanzarea a 5,3% din actiunile Tata Motors a condus la un venit inainte de impozitare de 265 milioane de euro, care se reflecta in reconcilierea cu profitul EBIT al Grupului.

Estimarile Daimler pentru anul 2010

Estimarile Daimler pentru anul 2010Daimler anticipeaza o crestere considerabila a vanzarilor totale in 2010, dupa ce in 2009 a livrat 1,6 milioane de autovehicule.

In urma unui declin in 2009, Daimler se asteapta la o crestere a veniturilor Grupului in 2010, care va ramane insa sub nivelul anului 2008. Toate diviziile vor contribui la dezvoltarea grupului in 2010.

Daimler doreste sa atinga din business-ul actual o valoare a profitului EBIT la nivel de Grup de peste 4 miliarde de euro in 2010. Factorii cheie care stau la baza acestor asteptari sunt revigorarea pietei, imbunatatirea mediului economic si succesul produselor Grupului pe piata.

• Mercedes-Benz Cars anticipeaza un profit EBIT intre 2,5 miliarde de euro si 3 miliarde de euro. Divizia va profita anul acesta de disponibilitatea integrala a noilor modele Clasa E.
• Daimler Trucks se asteapta la un profit EBIT intre 500 milioane de euro si 700 de milioane de euro. Divizia prevede un impuls provenit din unele pietele ale Americii Latine si – incepand de la un nivel foarte scazut – si din regiunea NAFTA. Totusi, in Europa, este aticipata o revigorare discreta a cererii, cel mai devreme in cea de-a doua jumatate a anului 2010.
• Mercedes-Benz Vans prevede ca va atinge o valoare a profitului EBIT in jurul cifrei de 250 milioane de euro.
• Daimler Buses anticipeaza un profit EBIT pentru 2010 de 180 milioane de euro. Divizia estimeaza o crestere a vanzarilor in 2010, in general datorata cererii mari pe pietele din America Latina.
• Daimler Financial Services prevede o valoare a profitului EBIT de peste 500 milioane de euro. Divizia prevede scaderea costurilor asociate riscului de credit in 2010 si o eficienta sporita in viitor.

Ca urmare a redresarii cererii, Daimler estimeaza ca forta de munca va ramane constanta sau va creste usor in acest an, comparativ cu 2009.