Csaba Gergely - Provident

Csaba Gergely - Provident“Comunicarea interna este critica pentru companii, pentru ca in acest fel poti oferi informatii corecte la timp oamenilor. Ei au nevoie de aceste informatii pentru a sti in ce directie merge <<barca>>. Oamenii au responsabilitati multiple, au familie, au credite si au nevoie de aceste informatii”, a declarat Csaba Gergely, director HR Provident.

El subliniaza ca in caz contrar, angajatii vor alege sa paraseasca firma, iar primii plecati vor fi cei mai buni dintre ei.

“Acestia nu pot sta in incertitudine”, spune Gergely.

El spune ca in cadrul companiei Provident, in vederea imbunatatatirii comunicarii interne, sunt organizate printre altele conferinte anuale cu mesaje inspirationale si team briefings.

“Anul aceesta la conferinte a fost schimbat stilul, nu a mai fost o persoana care a vorbit de al pupitru, ci a fost interactiv, oamenii au fost mai mult ascultati”, a precizat Csaba Gergely.

Michele Gressani - Ericsson Telecommunications

Michele Gressani - Ericsson TelecommunicationsMichele Gressani, country manager Romania si Moldova Ericsson Telecommunications, considera ca se poate vorbi despre comunicare interna in companie abia atunci cand aceasta are stabilita o strategie de business.

"Odata ce strategia este buna, potrivita, abia atunci incepe discutia despre comunicarea interna. Trebuie sa avem un mesaj bun de transmis. Daca oamenilor le oferi confort prin strategia prezentata, atunci ii ai cu tine", spune Gressani.

El a precizat ca in cadrul companiei pe care o conduc comunicarea interna se realizeaza prin intalniri periodice ale managementului cu angajatii, prin intermediul platformei de intranet la care au acces toti angajatii, prin newslettere si prin CEO letters.

"Acestea sunt cai sigure de a reduce anxietatea data de incertitudini in vremurile nesigure", a explicat Gressani.

Christos Karabelas - Ericsson Telecommunications

Christos Karabelas - Ericsson Telecommunications"Oamenii vor sa fie tratati cu respect la locul de munca, sa fie ascultati si consultati. Pentru a performa angajatii au nevoie sa fie sfatuiti, sa li se vorbeasca despre dezvoltare si obiective. In acest fel, oamenii din companii sunt tinuti la curent cu ceea ce se asteapta de la ei", a declarat Chirstos Harabelas HR Head, Ericsson Telecomunications Romania & Moldova.

El considera ca pilonii comunicarii in companii sunt mesajul comunicat, receptorul mesajului si locul si timpul transmiterii informatiilor.

"Prin aceste interactiuni cu angajatii, luam pulsul lucrurilor care se intampla in companie si le aratam angajatilor ca ii ascultam. De exemplu, in compania Ericsson fiecare angajat nou se intalneste cu managerul la trei luni de la angajare si discuta despre dezvoltarea sa in companie", a adaugat Harabelas.

Carmen Ghita - Raiffeisen Bank

Carmen Ghita - Raiffeisen Bank"Discutam cu angajatii atat despre profit, targete, strategii si costuri, cat si despre ce le place angajatilor si ce le displace. In comunicare incercam sa punem in echilibru banii si sentimentele", spune Carmen Ghita, manager departament comunicare interna in cadrul Raiffeisen Bank.

Potrivit acesteia, comunicarea interna in cadrul companiei pe care o reprezinta se realizeaza prin e-mail, intranet, revista interna, cat si printr-un blog intern al presedintelui.

"Daca avem mai multe cai de comunicare, zic sa le folosim. Ne intereseaza feed-back-ul si angajamentul oamenilor din companie. De asemenea, incercam sa informam angajatii cat de repede putem despre schimbari, nu vrem sa afle din mass-media", a precizat Carmen Ghita.