90% din recrutare s-a mutat in online

90% din recrutare s-a mutat in online"Daca in 2005 mai existau companii care sa publice anunturi de recrutare in ziare de profil sau candidati care cautau locurile de munca prin intermediul aceleiasi surse, in ultimii ani lucrurile s-au schimbat radical, mediul online fiind folosit aproape exclusiv in procesul de recrutare: companii ce publica anunturile doar pe site-urile specializate si candidati ce isi inregistreaza cv-urile online pentru a putea aplica cu usurinta la cat mai multe job-uri sau pentru a fi gasiti in baza de date", spune Laura Chilom, HR consultant in cadrul site-ului de recrutare eJobs.

In 2005 caile preferate pentru recrutare erau baza de date proprie a companiei sau a agentiilor de recrutare, anuntul de angajare pe internet, anunturile din presa sau publicatiile de profil sau head huntingul, spune de Adela Grama, HR Manager la BestJobs.

"In 2012 se observa un nou trend in recrutare, social recruiting-ul, datorita aparitiei social media. Social media devine foarte importanta pentru recrutare pentru ca are o acoperire foarte mare, pentru ca creste sansele de a ajunge la candidatii potentiali sau pasivi, motiv pentru care am lansat unele facilitati si servicii BestJobs destinate atat candidatilor, cat si angajatorilor (Facebook conect, Promovare job pe Facebook)", spune Grama.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

A crescut numarul anunturilor din provincie

A crescut numarul anunturilor din provincie"In 2005, aproximativ o treime din piata de recrutare era in online. Recrutarea online era folosita in general de companiile mari, aproximativ
65% dintre oferte erau pe Bucuresti. Se observa la acel moment o migratie a fortelor de munca dinspre Moldova si Trasilvania spre Bucuresti", spune Adela Grama de la BestJobs.

In prezent, "ponderea Capitalei in ceea ce priveste anunturile de locuri de munca scade pana la 45%, vin din urma orase precum Iasi, Arad, Timisoara, Sibiu, Constanta", spune Oana-Maria Banu, Product Marketing Manager in cadrul site-ului de recrutare MyJob.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

S-a marit numarul ofertelor de munca in straintate

S-a marit numarul ofertelor de munca in straintate"Locurile de munca vacante sunt, in majoritatea lor, la nivel national", spune reprezentantul MyJob referindu-se la tendintele in recrutare din anul 2005.

"Creste ponderea joburilor in strainatate, tarile cu cele mai multe anunturi fiind, in ianuarie 2012, in Marea Britanie, Germania, Franta si Italia", explica Oana-Maria Banu, Product Marketing Manager in cadrul site-ului de recrutare MyJob.

Tentati de siguranta locurilor de munca, dar si de salariile ma mari sa merga la munca in strainatate. De-a lungul anilor, multi romani s-au indreptat in special catre tari precum Italia, Spania, Franta sau Germania.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Companiile si-au indreptat atentia catre specialisti

Companiile si-au indreptat atentia catre specialisti"In 2005 se observa deasemenea o preferinta din partea companiilor mari de a angaja tineri absolventi cu profile tehnice", spune Adela Grama, HR Manager BestJobs.

"Daca in 2005 companiile cautau in special candidati entry-level, in prezent acestea solicita experienta si se orienteaza mai degraba spre specialisti", crede Oana-Maria Banu de la MyJob.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Multi candidati au devenit pasivi

Multi candidati au devenit pasivi"Majoritatea candidatilor sunt mai degraba pasivi si pentru a ajunge la ei ar trebui sa se puna accentul pe ceea ce aduce ca si valoare adaugata noul job, pe ceea ce ofera ca si oportunitati pe termen lung", spune Adela Grama de la BestJobs.

Conform unui studiu realizat de catre Adler Group peisajul pietei de recrutare arata asa:

- 8% sunt foarte activi in cautarea unui job si dunt foarte prezenti pe site-urile de recrutare actualizandu-si profilul;

- 10% semi-activi, care intra pe site-urile de recrutare de 2/3 ori pe saptamana;

- 16% isi cauta un job, insa nu in mod activ insa folosind o retea de contacte personale;

- 44% exploreaza piata doar si ar fi deschisi la o discutie daca ar fi contactati de catre o companie sau agentie de recrutare;

- 22% foarte pasivi, fiind fericiti cu statutul lor actual, necautand alte oportunitati.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Angajatorii, cu ochii pe candidati care dau rezultate imediate

Angajatorii, cu ochii pe candidati care dau rezultate imediate"Angajatorii s-au centrat foarte mult pe rezultate, isi doresc angajati motivati, stabili, cu rezultate dovedite in scurt timp de la angajare", spune Laura Chilom de la EJobs.

Companiile cauta angajati multi tasking in noua economie.

"Sunt interesati de disponibilitatea candidatului de a se deplasa in interes de serviciu in majoritatea timpului, abilitatile de a utiliza internetul ca metode de cercetare/prospectare piata/clienti noi, etc, dar ii intereseaza si candidatii dispusi sa lucreze la domiciliu, carora nu trebuie sa le mai ofere spatiul aferent desfasurarii activitatii", crede Chilom.

De asemenea, candidatii iau din ce in ce mai mult in calcul disponibilitatea de a se deplasa (reloca) daca un anumit job o cere, dar sunt interesati si de oportunitatile de dezvoltare personala si profesionala.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Pachetul salarial nu mai este primordial

Pachetul salarial nu mai este primordial"Tinand cont de situatia existenta pe piata locurilor de munca, candidatul este tentat acum, mai mult ca oricand, sa caute siguranta/stabilitatea unui loc de munca, pachetul salarial nemaifiind primordial, lucru care acum 5-6 ani facea diferenta intre un job sau altul", spune Laura Chilom, HR consultant in cadrul eJobs.

Ea adauga faptul ca in prezent este "pe primul plan sta in prezent nevoia de securitate si nu dorinta de promovare sau de un salariu mai mare ca in anii anteriori crizei".


Sursa foto: freedigitalphotos.net