Business-ul este un ecosistem, nu un camp de lupta

Business-ul este un ecosistem, nu un camp de luptaSefilor de calitate medie vad afacerile ca un conflict intre companii, departamente si grupuri. Ei construiesc “trupe” care trateaza clientii ca pe teritorii care trebuie cucerite.

Sefii cu adevarat buni vad afacerile ca o simbioza unde cele mai diverse firme pot sa supravietuiasca si chiar sa prospere. Ei creeaza natural echipe care se adapteaza cu usurinta pietelor noi si pot cu usurinta sa formeze parteneriate cu alte companii, clienti si chiar competitori.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Compania este o comunitate, nu o masinarie

Compania este o comunitate, nu o masinarieSefii de obisnuiti isi considera compania ca pe o masinarie, iar angajatii ca pe niste rotite. Ei creeaza structuri rigide cu reguli rigide.

Sefii deosebiti isi vad compania ca pe o colectie de teluri si obiective, conectate pentru un scop maret. Acestia isi inspira angajatii sa se dedice succesului echipei si al companiei in general.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Managementul este un serviciu, nu un control

Managementul este un serviciu, nu un controlSefii medii vor ca angajatii sa execute exact ceea ce spui ei. Ei sunt cu ochii pe cei care nu se supun si creeaza un mediu unde initiativa individuala este impiedicata de atitudinea “asteapta si vezi intai ce zice seful”.

Sefii foarte buni seteaza o directie generala si apoi se angajeaza sa puna la dispozitia angajatilor resursele necesare pentru atingerea cu succes a obiectivelor. Ei permit echipelor sa stabileascu propriile reguli si intervin doar in situatii de urgenta.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Angajatii sunt colegii, nu copiii sefului

Angajatii sunt colegii, nu copiii sefuluiSefii obisnuiti isi vad angajatii ca pe inferiori, persoane imature in care nu pot avea incredere si pe care trebuie sa ii verifice la tot pasul.

Sefii foarte buni isi trateaza angajatii ca si cum fiecare dintre ei este pionul cel mai important din firma. Ca rezultat, angajatii isi vad fiecare de treburile lor si obtin rezultate bune.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Motivatia vine din viziune, nu din teama

Motivatia vine din viziune, nu din teamaSefii de calitate medie vad teama, frica, de a fi concediat sau de a pierde unele beneficii ca un mod crucial de a motiva oamenii. Ca rezultat, angajatii si managerii nu pot lua decizii care par a fi riscante.

Sefii extraordinari isi inspira oamenii sa vada un viitor mai bun si sa faca parte din el. Ca rezultat, angajatii muncesc din greu pentru ca au incredere in obiectivele companiei si se buna de ceea ce face pentru ca stiu ca vor imparti recompensele.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Schimbarea inseamna crestere, nu esec

Schimbarea inseamna crestere, nu esecSefii de calitate medie vad schimbarea ca pe un lucru complicat si periculos, ceva ce poate fi asumat doar atunci cand firma este intr-o situatie disperata. In felul acesta pierd multe sanse de reusita.

Sefii foarte buni vad schimbarea buna ca pe un element invevitabil in viata. Ei mai stiu ca succesul este posibil doar daca angajatii si compania imbratiseaza ideile noi si formele noi de a face business.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Munca trebuie sa insemne si distractie, nu numai truda

Munca trebuie sa insemne si distractie, nu numai trudaSefii obisnuiti merg pe ideea ca munca este, in cel mai rau caz, un rau necesar. Ei se asteapta la tot pasul ca angajatii sa nu isi mai doreasca sa munceasca si de aici au tendinta de a se defini ca pe niste asupritori si pe angajatii lor ii pun in rolul unor victime.

Sefii extraodinari in schimb cred ca munca trebuie sa fie inerent placuta si, prin urmare, sunt de parere ca cea mai importanta sarcina a managerului este sa puna oameni pe functii care ii fac sa se simta bine si care ii pot face fericiti pe termen lung.


Sursa foto: freedigitalphotos.net