1 / 8

Adu-l la curent cu noutatile pe angajat!

Din punct de vedere juridic nu exista dispozitii legale exprese cu privire la drepturi si obligatii ale salariatului, respectiv angajatorului, la intoarcerea din concediul de odihna.

"In realitate insa, din ansamblul normelor legale, se pot extrage cateva elemente pe care salariatul trebuie sa le realizeze si anume: deschiderea telefonului mobil si verificarea corespondentei. Din punct de vedere legal pe perioada efectuarii concediului de odihna salariatul are dreptul sa inchida telefonul de serviciu si orice alta tehnologie prin intermediul careia isi exerctita atributiile. Angajatorul, pe durata efectuarii concediului de odihna de catre salariat, nu are dreptul sa il sune pe salariat decat in cazuri de exceptie, prevazute, in opinia mea, in Regulamentul Intern", spune avocatul Costel Gilca, managing partner al casei de avocatura Gilca & Vasiliu.

Potrivit acestuia, la intoarcerea din concendiul de odihna, salariatul ar trebui sa isi verifice corespondenta si sa raspunda in functie de importanta acestora, in masura in care mesajele nu au fost redirectionate catre alti colegi.

"Pentru o integrare completa in atmosfera companiei este necesar ca salariatul sa se informeze cu privire la noutatile aparute in companie pe perioada vacantei sale. De preferat ar fi ca aceasta informare sa fie realizata de catre seful ierarhic superior nemijlocit singurul care are poate sa transmita oficial noutatile si eventualele modificarisurvenite in companie pe durata efectuarii concediului de odihna", a explicat Gilca.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri