1. Nu raspunde apelurilor necunoscute

1. Nu raspunde apelurilor necunoscute

Timothy Ferris, antreprenor si autor al unor carti cu sfaturi profesionale, spune ca acest obicei scade concentrarea, intrucat timpul si energia consumate sunt mai importante decat conversatia in sine. In al doilea rand, daca este vorba despre un apel important, vei fi intr-o pozitie de inferioritate, intrucat interlocutorul va fi cu siguranta pregatit dinainte.

Sfat: Foloseste Google Voice pentru a-ti verifica mesajele, sau un serviciu precum PhoneTag, prin care acestea iti pot fi trimise pe mail.

Sursa foto: Shutterstock.

2. Nu trimite e-mailuri la inceputul sau sfarsitul programului

2. Nu trimite e-mailuri la inceputul sau sfarsitul programului

Daca trimiteti e-mailurile atunci cand ajungeti la munca, va dati peste cap toate planurile din ziua respectiva, iar daca le trimiteti cand terminati programul, puteti avea insomnii.

Sfat: E-mailurile se pot trimite dupa ora 10 dimineata, sau cel putin dupa ce verificati programul zilei.

Sursa foto: Shutterstock.

3. Nu accepta intalniri sau apeluri care nu au un program clar

3. Nu accepta intalniri sau apeluri care nu au un program clar

"Daca rezultatul dorit este clar definit si exista o lista de subiecte pe agenda, sau intrebari de acoperit, nicio sedinta sau apel nu ar trebui sa dureze mai mult de 30 de minute", spune Tim Ferriss, consultant pentru problemele la locul de munca.

Sfat: Cere detalii inainte, astfel incat sa te poti pregati corespunzator si sa iti folosesti timpul intr-un mod eficient.

Sursa foto: Shutterstock.

4. Nu permite abateri din partea colegilor

4. Nu permite abateri din partea colegilor

Suna dur, insa este necesar, sustine Tim Ferriss, care crede ca "discutiile scurte consuma timp mult".

Sfat: Atunci cand oamenii incep sa-ti vorbeasca pe subiecte marunte, spune-le ca ai treaba. Ai grija insa, intrucat e posibil sa te confrunti cu anumite culturi organizationale in care ascultatul este important.

Sursa foto: Shutterstock.

5. Nu-ti verifica e-mailul in mod constant

5. Nu-ti verifica e-mailul in mod constant

Renunta la acest obicei si verifica-ti casuta de e-mail periodic, la intervale de timp stabilite, de recomandat de doua ori pe zi. Instinctul de a verifica e-mailurile in mod constant poate da dependenta.

Sfat: Foloseste strategii precum "raspunsul automat" sau serviciul Boomerang.

Sursa foto: Shutterstock.

6. Nu comunica prea mult cu clientii care aduc profit putin

6. Nu comunica prea mult cu clientii care aduc profit putin

Tim Ferriss recomanda o analiza de tip 80-20 a bazei de clienti. Astfel, 20% dintre clientii care aduc 80% dintre profit trebuie separati de cei 20% care consuma 80% din timpul angajatilor.

"Uneori trebuie sa inveti sa-ti concediezi clientii", explica specialistul.

Sfat: Schimba paradigma si adopta o noua politica in ceea ce priveste clientii, prin trimiterea unor e-mailuri catre cei care consuma resurse importante de timp. Le poti oferi un mic "ghid" cu privire la probleme si timpul estimat de rezolvare.

Sursa foto: Shutterstock.

7. Nu lucra mai mult daca ai prea multe de facut

7. Nu lucra mai mult daca ai prea multe de facut

Munca asidua, in incercarea de a le face pe toate, nu este un "leac" pentru supraaglomerare. In loc sa lucrezi pana la epuizare atunci cand te simti complesit de taskuri, poti incerca prioritizarea lor.

"Daca nu ai timp, inseamna ca nu ai prioritati, asa ca gandeste mai mult in loc sa muncesti mai mult", afirma Tim Ferriss.

Sfat: Decide ce anume este urgent din lucrurile pe care le ai de facut. Chiar daca asta inseamna sa intarzii cu un apel, important este sa te asiguri ca lucrurile importante au prioritate.

Sursa foto: Shutterstock.

8. Nu ramane conectat la mediul digital 24/7

8. Nu ramane conectat la mediul digital 24/7

Acest obicei poate deveni rutina daca nu invatam sa ne desprindem de mediul digital pentru o mica "pauza".

Sfat: Renunta la telefon cel putin o zi pe saptamana. Daca te simti usurat, inseamna ca trebuie sa lupti mai mult impotriva acestui obicei.

Sursa foto: Shutterstock.

9. Nu compensa prin munca lipsurile din viata personala

9. Nu compensa prin munca lipsurile din viata personala

Munca nu este un substitut pentru alte activitati ale vietii, spune Tim Ferriss, specialist in problemele la locul de munca. Cu toate ca majoritatea este de acord cu acest principiu, este usor sa ajungi in punctul in care actiunile nu se pliaza pe valorile declarate.

Sfat: Pastreaza timp pentru cei dragi si activitati care iti plac. Apara acest drept cu aceeasi determinare pe care o ai atunci cand vrei sa ajungi la o intalnire importanta pentru afacerea ta.

Sursa foto: Shutterstock.

Sursa foto: Shutterstock