Care au fost cele mai solicitate programe de companii (I)

Care au fost cele mai solicitate programe de companii (I)In prima parte a anului, cele mai solicitate programe au fost cele de leadership, vanzari, teambuilding, invatare experentiala, dezvoltare a abilitatilor manageriale, project management si programele de tip integrat.

Potrivit jucatorilor de pe piata, spre deosebire de anii trecuti, cumparatorii incep sa se profesionalizeze, devenind mai sofisticati si mai pragmatici. In plus, acestia inteleg din ce in ce mai mult nevoia de planificare din timp a programelor de training.

„Daca in urma cu un an de zile, ca furnizor, iti puneai intrebarea ce legatura exista intre obiectivele afacerii si training-urile solicitate de clienti, astazi se observa cu usurinta ca multi clienti inteleg foarte bine ca training-ul prin efectul pe care il are in dezvoltarea competentelor angajatilor duce la atingerea obiectivelor afacerii”, a declarat pentru Wall Street Eugen Dragomir (foto), director Vanzari-Marketing, CODECS.

In opinia lui Andrei Gosu, director general al Acendis, clientii aleg in prezent programe care sunt aliniate unor obiective clare de afaceri, adaptate realitatilor romanesti si croite foarte fidel nevoilor lor.

La randul lor programele de cursuri in varianta „Open” sunt foarte solicitate si de companii care aveau obiceiul de a investi doar in programe „In-house”, sustine Viorel Panaite, Partener Human Invest.

Care au fost cele mai solicitate programe de companii (II)

Care au fost cele mai solicitate programe de companii (II)Programele de invatare experentiala sunt din ce in ce mai mult solicitate de companii, cererea pe acest segment avansand cu 50% fata de aceasi perioada a anului trecut.

„Training-urile incep sa devina un fel de „arena” in care participantii se antreneaza pentru activitatea reala. Toate companiile doresc ca training-urile sa se indeparteze de latura de livrare de cunostinte, catre oferirea de experiente in cadrul training-ului, experiente utilizabile in activitatea de zi cu zi”, sustine Eugen Dragomir.

La randul sau, directorul general al Ascendis estimeaza ca, pe termen mediu (5 ani), mare parte din programele de training clasic vor migra catre acest tip de training.

De asemenea, pe piata se observa o cerere ridicata pentru proiectele de anvergura, un numar din ce in ce mai mare de participanti intr-o varietate de programe de training si interventii conexe, sustine Diana Rosetka, Business Unit Manager AchieveGlobal Romania.

In plus „cererile nu mai sunt doar pentru interventii singulare asupra unei echipe ci pentru programe la nivel de organizatie si programe care se intind de la 3 luni la 2 ani si cuprind interventii multiple si diferite”, este de parere Marius Decuseara-Brandenburg, Business Development Manager al Grupului Trend Consult.

Cat au investit pana acum companiile in training

Cat au investit pana acum companiile in trainingPe o piata estimata la 33 de milioane de euro pentru anul in curs, in crestere cu 30% fata de anul trecut, companiile au investit in programe de training in primele sase luni ale anului 15,6 mil. de euro potrivit reprezentantului CODECS.

Astfel, in prima jumatate a anului, cele mai active industrii au fost bankingul, telecomunicatiile si sectorul productiei industriale.

In opinia lui Andrei Gosu, clienti care investesc mult in oameni sunt de mai multe tipuri. Acestia fie activeaza intr-un domeniu hipercompetitiv unde competenta angajatului este un factor diferentiator in fata clientilor, cum este sectorul bancar-financiar, telecom sau farma, fie sunt companii care trec printr-un proces de schimbare major, cum este cazul domeniului energetic, fie sunt societati multinationale care au ca atribut al culturii de organizatie dezvoltarea continua a angajatilor.

Companii ca Vodafone Romania, Rompetrol, Metro Group International, ING Bank, Orange sau Credit Europe Bank sunt companii care au initiat sau continuat in aceste luni programe de pregatire si dezvoltare pe termen lung pentru echipele lor.

Cat costa un program de training in top management?

Cat costa un program de training in top management?„Ca si in anii trecuti s-a mentinut si amplificat accentul pe dezvoltarea abilitatilor de leadership ale managerilor dar si ale angajatilor cu potential, in ideea securizarii unui esalon de talente interne in cadrul fiecarei organizatii, pe fondul fluctuatiei de personal din ce in ce mai ridicate”, este de parere Diana Rosetka, Business Unit Manager AchieveGlobal Romania.

In plus, spre deosebire de anii trecuti companiile si-au definitivat atat bugetele cit si procesele de selectie a furnizorilor din timp, majoritatea jucatorilor de pe piata de training avand deja ocupata pana la sfarsitul anului.

Astfel, atunci cand vine vorba despre costurile pe care le presupune un program de training in top management, acestea variaza cu mult de la o companie la alta.

Costurile pentru o zi/persoana incep de la 350 de euro si pot depasi cu usurinta 1.500 de euro pe zi, ajungand chiar si la 3.000 de euro, in functie de tipul programului.

Costul unui program incepe insa de la 18.600 de euro si poate ajunge chiar si la 140.000 de euro in functie de numarul de persoane participante dar si de durata acestuia.

Cat au castigat jucatorii din training in prima jumatate a anului

Cat au castigat jucatorii din training in prima jumatate a anuluiAfacerile companiilor de training au inregistrat in prima jumatate a anului cresteri de peste 30%. Luand in considerare cifra de afaceri obtinuta, lider de piata este Codecs cu 3,3 milioane de euro, urmat de Ascendis cu 2 milioane de euro, a treia pozitie fiind ocupata de Achieve Global, ce a inregistrat venituri de 1,4 milioane de euro.

Primele sase luni ale anului au adus pentru Human Invest castiguri de 650.000 de euro, compania estimand pentru anul 2008 o cifra de afaceri de 1,4 milioane de euro. La randul sau Grupul Trend Consult a reusit sa creasca cu 35% fata de aceeasi perioanda a anului trecut si a inregistrat un venit de 500.000 de euro.

Pentru a doua jumatate a anului principalii jucatorii de pe piata de training considera ca nu vor avea loc schimbari semnificative in preferintele companiilor in materie de programe de instruire.

„Vorbim deja de o piata matura. Exista companii care investesc in training de peste 10 ani. La nivelul acestora, vorbim de strategii de dezvoltare a angajatilor, de programe pe termen lung si foarte lung. Clientii stiu foarte clar ceea ce vor, nu cred ca mai pot fi abatuti din drumul stabilit de orice curs ‚la moda’ ar putea apare deci nu prevad schimbari pentru a doua parte a anului”, este de parere Marius Decuseara-Brandenburg.