Tineri manageri vs Seniori

Tineri manageri vs SenioriAtunci cand lucrezi atat cu tineri cat si cu seniori lucrurile devin mai dificile. „Ambele categorii ofera provocarile lor, receptivitatea la schimbare fiind egala. Ceea ce ii diferentiaza insa, este motivatia cu care se lucreaza cu ei”, sustine Bogdan Comanescu, Academy Manager Accelera.

In cazul tinerilor, motivatia este inclinata catre a avea o cariera de succes, bani multi, dar si dorinta de a reusi sa castige putere sau influenta. In schimb, in cazul top managerilor seniori motivatiile se schimba. Acestia devin interesati mai mult de descoperirea de lucruri interesante, de a aduce un plus de valoare in industria in care activeaza.

„Este foarte important pentru seniori sa isi lase amprenta in domeniul in care lucreaza si in acelasi timp sa isi asigure o imagine personala buna. De aceea, pornim diferit incercand sa le starnim interesul in functie de ceea ce isi doresc”, subliniaza Comanescu.

IT-ul este de exemplu una din industriile care ofera in prezent, una din cele mai mari provocari. Multi dintre cei care ocupa pozitii de management sunt tineri, avand o medie de varsta de 24-25 de ani.

„Este dificil sa lucrezi cu un grup foarte mare de tineri manageri care conduc echipe in companiile de IT. In general vorbim de tineri care au ajuns in astfel de organizatii din placerea de a se juca pe calculator , dar care s-au trezit responsabili peste zeci si zeci de oameni, tineri ca si ei”, a declarat pentru Wall Street Bogdan Comanescu.

In astfel de cazuri, urmarea unui simplu curs, in care le este explicat punctual ceea ce trebuie sa faca nu va aduce rezultate in viitorul apropiat. In schimb, atunci cand acesti tineri participa la un program pe o perioada mai mare, fara a fi obligati sa urmeze cursurile, acestea desfasurandu-se sambata si duminica pentru a ingreuna practic participarea, rezultatele pot fi chiar suprinzatoare, subliniaza managerul academiei Accelera.

Leadership-ul cel mai cautat program in 2008

Leadership-ul cel mai cautat program in 2008Alaturi de programele de vanzari, teambuilding, invatare experentiala, dezvoltare a abilitatilor manageriale sau project management, leadership-ul se numara printre cele mai solicitate programe in anul 2008.

„Oamenii au inceput sa inteleaga sintagma potrivit careia omul vine la serviciu pentru salariu si pleaca din cauza managerului. Salariatii aleg sa isi paraseasca locul de munca deseori din cauza liderului. Atunci cand nu exista un lider care sa ii tina lanaga el, apar automat alte perspective mai interesante, uneori legate chiar si de salarii. Astfel, anul acesta s-a produs o schimbare la nivel de management si am inregistrat cele mai multe solicitari in materie de leadership. Multi dintre cei care ocupa pozitii de conducere au dorit sa se isi dezvolte anumite aptitudini cum ar fi gestionarea impresiei pe care o fac celor din jur, motivarea salariatilor, dezvoltarea din punctul de vedere al conducerii si influentei”, subliniaza Comanescu.

Costurile unui astfel de program difera in functie de durata. Un curs de 2-4 zile costa in medie intre 1.800 – 2.000 de euro pe zi. Exista insa programe de top management ce au o durata de sase luni sau un an, costul unei zile fiind de 1.000 – 1.200 de euro, un cursant beneficiind de 10-12 zile de training.

Un alt curs solicitat pe piata de training in prezent este cel de discurs motivational, a adaugat Bogdan Comanescu

Coaching in loc de follow up

Coaching in loc de follow upDesi multi manageri inteleg nevoia de a apela la cursuri de formare, urmand diferite program de training, rata celor care si aplica ceea ce au invatat ramane deseori redusa.
Astfel, pentru a se asigura de o mai buna aplicare, cursurile sustinute de Accelera sunt urmate de sedinte de coaching, in locul clasicului follow up.

„Am ajuns in acest fel sa obtinem o rata de aplicare destul de mare, 60%-70%. Primul pas pe care il facem este acela de a schimba mentalitatea clientului nostru. Daca un manager vine la serviciu cu dorinta de a-si ajuta colegii si echipa, de a schimba ceva in interiorul companiei, atunci credem ca va gasi el insusi mai multe metode de a aplica ceea ce a acumulat in perioada cursurilor”, este de parere managerul Accelera.

Intre cursurile de training fiecare echipa are coaching cu trainerul lor. Fiecare participant primeste un numar de teme pe care trebuie sa le implementeze in cele trei saptamani sau o luna pana la urmatoarea sedinta.

O alta consecinta a plicarii unei astfel de metode a fost si cresterea ratei retentiei, ajungand la 40%-42%, potrivit lui Bogdan Comanescu.

Accelera: o companie externalizata pe jumatate

Accelera: o companie externalizata pe jumatateInfiintata in anul 2005, Academia Accelera este parte a grupului Accor Services, 11% din cifra de afaceri fiind reprezentata de serviciile oferite catre companie. Pe langa serviciile oferite pentru Accor Services, Accelera lucreaza si cu organizatii ca Vodafone, Ubisoft sau lanturile hoteliere Ibis si Sofitel. Companiile romanesti aflate in dezvoltare raman insa, principalul client.

„Eficientizarea cursurilor a fost unul din principalele motive ce au condus la crearea academiei Accelera. Inainte de crearea academiei, in cadrul companiei Accor Services se beneficia in doua feluri de training: managerii erau trimisi la cursuri in Paris, in timp ce pentru ceilalti angajati ai organizatiei se aduceau traineri la anumite intervale de timp, ceea ce presupunea o perioada de formare mai mica. In prezent un operator la servicii clienti primeste de exemplu intre 6 si 8 zile de training pe an, fata de o zi sau doua zile pe an la vremea respectiva”, a declara Bogdan Comanescu.

Cu o investitie initiala de 4 miliarde de lei, Accelera a inregistrat la sfarsitul anului 2007 o cifra de afaceri de 280.000 de euro, estimand pentru anul in curs un venit de 500.000 de euro.