1 / 6

Cum este vazuta piata de training din Romania in 2009

Planurile de afaceri pe 2009 ale companiei Ascendis se bazeaza pe o crestere a pietei de 25-30%. Din punctul de vedere al segmentelor care se vor dezvolta in perioada urmatoare, Andrei Gosu (foto), General Manager Ascendis Consulting, prevede o accentuare a tendintei companiilor de a investi in programe coerente, derulate pe parcursul unei perioade mai lungi (de la 1 la 1,5 ani), care sa sustina strategia de dezvoltare.

''Gradul de personalizare a acestor programe va creste continuu. Organizatiile nu vor mai accepta produse standardizate, neadaptate realitatilor romanesti'', conform spuselor acestuia.

Potrivit AchieveGlobal, leadership-ul este, de aproape doi ani si va ramane si pentru urmatorul an, cea mai importanta zona de interes pentru organizatiile din Romania. Acest segment se inscrie intr-o tendinta internationala care graviteaza in jurul preocuparii pentru managementul talentelor, dupa cum declara Diana Rosetka, Business Unit Manager AchieveGlobal.

In mod particular, in Romania, aceasta preocupare se manifesta in contextul unei crize acute a pietei fortei de munca, ceea ce conduce la nevoia de securizare in interiorul organizatiilor a resurselor umane cu potential deosebit. De aceea, in 2009, interesul acestor companii se va concentra asupra dezvoltarii competentelor de leadership ale managerilor, dar si asupra identificarii si dezvoltarii angajatilor cu potential deosebit, care pot constitui o baza de selectie interna a viitorilor manageri, adauga Diana Rosetka.

In afara de programele de leadership, ramane ridicat interesul organizatiilor din Romania pentru dezvoltarea abilitatilor de vanzari si managementul vanzarilor.

Cererile pentru training de abilitati manageriale si de leadership incep sa creasca, cu accent pe programele cascadate pe nivele de management.

''Companiile mari au inteles necesitatea unui limbaj comun la toate nivelele manageriale, precum si nevoia de a construi un set de abilitati care sa incurajeze colaborarea si cresterea satisfactiei angajatilor'', aceasta este opinia lui Viorel Panaite, Partener Human Invest.

Totodata, acesta estimeaza ca 2009 va aduce si mai multi clienti cu programe de avengura, axate pe doua directii: fie programe multimodulare, care sa instruiasca diferite competente manageriale, fie programe care contin un singur set de competente, dar livrate la mai multe nivele manageriale.

Piata a intrat deja in faza de maturitate, conform declaratiilor facute, pentru Wall-Street, de Adrian Florea, Managing Partner al Grupului Trend Consult. ''Avem jucatori mari, publicatii de profil, evenimente de profil, premii ale industriei, clienti care cumpara training de peste 8-9 ani, know-how international etc.'', afirma acesta.

In ceea ce priveste tendintele, piata va continua sa se dezvolte pe aceleasi directii - cereri din ce in ce mai sofisticate din partea clientilor, oferte din ce in ce mai rafinate din partea firmelor furnizoare, programe de amploare pe termen lung si foarte lung si din ce in ce mai multe companii care investesc in formare.

Din punct de vedere valoric, ritmul de crestere in ultimii ani s-a situat intre 30-35%, iar estimarile arata ca se va mentine aceasta marja, explica Adrian Florea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri