1 / 5

Cum se face monitorizarea

“Din experienta personala pot sa va spun ca procesul monitorizarii exista in procent de 90% in toate companiile care detin cel putin 2 angajati. Indiferent de provenienta companiei angajatoare, fiecare si-a dezvoltat un sistem mai mult sau mai putin performant de monitorizare a angajatilor. Unele companii aleg metode bine cunoscute, precum softuri specializate, altele recurg la supervizare de catre o persoana desemnata pentru aceasta activitate, iar altele mizeaza pe diferite metode informale alese aleatoriu”, spune Bogdan Toth, general manager al firmei de recrutare HR4U.

Utilizate atat de institutiile statului, cat si de multinationale sau firme medii ca numar de angajati, programele specializate instalate anterior pe calculatorul angajatului reprezinta cea mai larg raspandita tactica.

Softul monitorizeaza site-urile si aplicatiile folosite, continutul web si timpul petrecut pentru accesarea sau utilizarea acestora. Cu alte cuvinte, toate paginile de Internet accesate, programele deschise pentru a va indeplini sarcinile de serviciu si timpul in care aceste ferestre au ramas deschise pe ecranul calculatorului sunt colectate intr-un raport electronic si trimise la sfarsitul zilei catre PC-ul angajatorului.

Aplicatiile ofera atat rapoarte individuale, cat si rapoarte la nivel de department si companie: topul celor mai activi angajati, cei inactivi, topul site-urilor vizitate sau topul angajatilor care au petrecut cel mai mult timp online.

Aceste statistici pot cuprinde si un raport de productivitate, ce permite sefului sa vizualizeze procentul de productivitate a muncii angajatului.

Producatorii acestor softuri au precizat insa ca aplicatia dezvoltata de ei nu monitorizeaza continutul email-urilor sau al discutiilor pe chat sau messenger, ci aduc la cunostinta doar date statistice legate de acestea: durata si volumul datelor transferate.

“Singurul motiv de ingrijorare pentru angajatul unei firme ce a ales sa implementeze acest soft este acela ca i se va monitoriza timpul petrecut cu activitati care depasesc sfera atributiunilor de serviciu”, spun specialistii de la SpySoft, una dintre firmele producatoare de softuri.

RnD Software, producatorul Livigent, un alt tip de soft, mentioneaza ca in prezent nu se poate afla cu ce ID comunica angajatul pe messenger sau ce tipuri de fisiere transmite. “Vor exista insa optiuni de filtrare avansata pentru instant messaging, in versiunea urmatoare, ca urmare a solicitarilor de la clienti”, au spus specialistii RnD, subliniind ca discutiile pe chat vor ramane confidentiale, monitorizandu-se numai continutul fisierelor trimise.

In afara de Internet si Intranet, companiile isi pot verifica angajatii prin semnalul telefonului. Unele companii de telefonie mobila ofera un sistem prin care angajatul poate verifica pe o harta aria geografica in care se afla telefonul dat angajatului.

Astfel, in cazul slujbelor care necesita deplasarea angajatului la clienti - cum ar fi domeniul vanzarilor sau al asigurarilor - seful poate verifica daca angajatorul a ajuns in locatia comunicata anterior si cat timp a petrecut acolo.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri