Acreditarile contabile de top costa 15.000 de euro

Acreditarile contabile de top costa 15.000 de euroACCA (Association of Chartered Certified Accountants) si CIMA (Chartered Institute of Management Accounting) sunt cele mai scumpe programe de formare profesionala de pe piata locala, depasind chiar costul anumitor programe de tipul Master of Business Administration (MBA).

ACCA este o calificare profesionala destinata celor care doresc sa se specializeze in contabilitatea financiara, ori acelor manageri care vor sa-si imbunatateasca capacitatile de lucru cu situatiile financiare.

Firma britanica de training The ExP Group este unul dintre furnizorii locali ai calificarilor ACCA.

Pretul intregii calificari ACCA pentru 14 examene, cu sase zile de training pentru fiecare examen si toate manualele acreditate international incluse, este de aproximativ 15.000 de euro, insa un procent de 99% din participantii la programele noastre sunt sponsorizati de companii. In acest moment, in Romania, in domeniul financiar, ACCA este recunoscuta de angajatori si deseori promovarea profesionala este conectata cu progresul in cadrul acestui program recunoscut international”, spune Matilda Crossman, managing director al The ExP Group Romania.

De obicei, certificarea ACCA reprezinta o tinta pentru angajatii din Big 4 (PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young, Deloitte, KPMG). In medie, acreditarea ACCA se obtine in 3-4 ani.

“Profilul unui delegat care ar beneficia de ACCA este o persoana care doreste sa se dezvolte in domeniul raportarii financiare sau in audit cu perspective trasate, cel mai probabil, spre o pozitie de CFO la nivel de board”, mentioneaza Crossman.

Pe de alta parte, beneficile pe care CIMA le ofera sunt concentrate pe partea de evaluare a performantei afacerii, de conducere si management al unei companii, din perspectiva analizei financiare si mai putin din perspectiva pregatirii situatiilor financiare, cum este in cazul ACCA.

Adesea, cei care doresc sa obtina o acreditarea CIMA ocupa functii de controlling si aspira la un rol de management general, in loc de un loc specializat in contabiliate si audit.

Compania de training ofera si alte calificari profesionale, cum ar fi CIPS (calificare international pe partea de achizitii), CIA (calificare internationala in domeniul auditului intern), CIM (calificare internationala in marketing), CIPR (calificare internationala in aria Relatiilor Publice), CFA (calificare internationala in investment banking).

“O calificare profesionala se poate obtine, in medie, in trei ani. Pretul obisnuit pentru un examen al unui astfel de program recunoscut mondial este de 1.000 de euro pe curs, pentru un angajat”, subliniaza Crossman.

In functie de experienta celor care opteaza pentru obtinerea unei calificari profesionale internationale, precum si de perioada necesara pentru completarea studiilor, posesorii unei certificarii ACCA, de exemplu, pot ajunge la venituri de 3-4 ori mai mari la finele calificarii.


Cum sa faci un MBA in sase luni

Cum sa faci un MBA in sase luniCompania de training Human Invest, in colaborare cu Maastricht School of Management (MSM), ultimul jucator intrat pe piata locala a programelor de Executive MBA (EMBA), va demara in aprilie 2011 un program de pre-MBA, intitulat Advanced Management Project, pentru managerii ce nu isi permit sa plateasca taxele de scolarizare pentru un program integral de tipul MBA.

Ideea proiectului a venit in urma colaborarii cu partenerii nostrii din cadrul MSM pe diverse proiecte de educatie si dezvoltare. Analizand piata am descoperit ca exista o nisa in ceea ce priveste solutiile adresate persoanelor aflate in pozitii de conducere, cu precadere acei indivizi care nu se afla la primul rol de manager, dar in acelasi timp nu indeplinesc inca criteriile de admitere in cadrul unui EMBA sau MBA sau nu au timpul si resursele necesare pentru a participa la aceste programe”, spune Viorel Panaite (foto), managing partner Human Invest.

Costul programului este de 5.450 de euro, plus TVA. Exista reduceri adresate atat persoanelor fizice (10% pentru plata integrala inainte de inceperea programului si 7% pentru early booking), cat si companiilor, in functie de numarul de participanti inscrisi.

Cu anumite exceptii, cursurile vor avea loc vineri si sambata, timp de circa sase luni. Prima serie a programului va avea maximum 25 de participanti. O parte din profesorii care vor preda in cadrul programului de pre-MBA tin ore si in cadrul EMBA-ului oferit de MSM pe piata locala.

Interact, un alt jucator important de pe piata locala de training, va demara in februarie anul viitor programul de formare “Executive Program in Business Administration”,
care incearca sa concentreze, pe parcursul unei saptamani de cursuri intensive, intr-o locatie aflata in afara Bucurestiului, o parte din experienta internationala pe care o poate aduce un EMBA din afara Romaniei.

Programul a aparut ca o solutie pentru bugetele restranse carora trebuie sa le faca fata departamentele de resurse umane ale companiilor in aceasta perioada. De asemenea, cursurile pe care le ofera compania au avantajul de a nu tine angajatii aflati pe pozitii de management departe de problemele zilnice de la job pentru foarte mult timp.

"Executive Program in Business Administration a fost gandit ca o alternativa pentru perioada de acum, in care companiile nu isi pot trimite la un EMBA angajatii foarte buni. Avantajul programului este dat de aplicabilitatea imediata a conceptelor abordate", spune Georgeta Dendrino, managing director Interact.

Costul programului va fi de 3.500 de euro, plus TVA, iar firma de training va oferi si reduceri, in functie de mai multi factori care urmeaza sa fie stabiliti in perioada urmatoare.

Printre cei care vor tine cursuri se va numara si olandezul Alex KocK, CEO Business Today International, parte a Business Today, partenerul Interact pentru furnizarea, dezvoltarea si customizarea simularilor de afaceri.

Cate bilete poti cumpara cu 3.500 de euro la un meci de fotbal

Cate bilete poti cumpara cu 3.500 de euro la un meci de fotbalManagerii care sunt prea ocupati pentru a se deplasa de la birou, dar care isi doresc sa dobandeasca noi cunostinte, pot opta pentru o simulare de afaceri electronica, prin care vor administra virtual milioane de euro si destinul unor companii multinationale.

Von Consulting, firma care activeaza in domeniul resurselor umane, specializata in recrutarea de salariati in IT, a adus pe piata locala BTS Global Tournament, un program de e-learning (invatare electronica), care atrage la nivel international peste 2.700 de participanti anual.

BTS Global Tournament este o competitie in cadrul careia echipe din toata lumea se intrec intr-o simulare de business unde invata cum sa conduca o afacere pe care o preiau impreuna cu produsele, serviciile, liniile de dezvoltare, precum si celelalte elemente necesare dezvoltarii organizatiei.

Fiecare echipa este formata din 3-5 participanti. Costul participarii pentru o echipa este echivalent cu participarea individuala a membrilor echipei la doua traininguri clasice, respectiv 3.500 de euro, plus de TVA.

“Costurile depind de numarul de echipe inscrise la nivel de companie. In functie de acest numar se pot acorda reduceri intre 20-30%”, afirma Vivien Untaru, general manager Von Consulting.

Pe parcursul a zece saptamani de competitie si a cinci runde de simulare, echipele din Romania vor concura cu echipe internationale.

Sistemul de competitie este similar competitiilor fotbalistice. Competitia se va desfasura mai intai pe grupe, dupa care urmeaza semifinalele si finalele. Vor castiga trei echipe, care vor primi cadou o excursie “intr-o locatie insorita”.

Pentru inceput, participantii au acces la prezentari interactive despre componentele declaratiei de venit, bilant, cash flow, relatia intre acestea, indicatori de profitabilitate. Pe parcursul desfasurarii competitiei de business acestia au acces la rapoarte despre piata, competitie, studii de marketing, feedback referitor la alegerile facute si impactul acestora in strategia si rezultatele companiei din studiul de caz”, mai spune Untaru.

Cursuri de marketing si comunicare - 5.000 de euro

Cursuri de marketing si comunicare - 5.000 de euroScoala IAA ofera cursuri de marketing si comunicare pentru angajatii care doresc sa se specializeze in domeniu.

Cursurile sunt structurate pe doua module, in functie de nivelul de pregatire al celor admisi. Primul modul se adreseaza celor care ocupa pozitii cum ar fi junior account executive, account executive, junior brand manager sau assistant brand manager si costa 1.500 de euro, fara TVA, pentru doritori afiliati IAA sau 2.000 de euro, fara TVA, pentru companii/persoane fizice.

Plata taxei se poate face in patru rate lunare egale.

Modulul are o durata totala de 22 de zile (176 de ore de training). Cursurile vizeaza sase discipline, iar cele mai multe ore de studiu sunt alocate marketingului, comunicarii si aspectele care vizeaza administrarea afacerilor si cele juridice ale businessurilor.

Cursurile au loc vineri si sambata, din doua in doua weekenduri, iar fiecare grupa are 20 – 30 de oameni.

Cel de-al doilea modul are un cost de 2.830 de euro, fara TVA, pentru membri IAA si de 3.552 de euro, fara TVA, pentru alte companii/persoane fizice.

Ca si in cazul primul modul, plata se poate face in patru transe lunare egale.

Spre deosebire de primul ciclu, durata totala a programului este de patru luni (pe sistemul vineri si sambata, in fiecare doua weekend-uri), iar numarul cursantilor din fiecare grupa nu depaseste 15-20 de oameni.

“Pana in prezent, au absolvit 128 de studenti, 25 pe modulul al doilea si 103 pe primul”, afirma Madalina Miron, coodonatoarea scolii IAA.

In toamna anului viitor, institutia intentioneaza sa mai lanseze un nou modul, care va fi destinat seniorilor in marketing si comunicare.