1 / 3

Cifra de afaceri de trei ori mai mare in 2011

La aproape sapte ani dupa ce a inceput sa produca la Cluj pantofi si echipamente de sport, Mircea Barna a gasit in sfarsit varianta perfecta: pantoful comod, moale, cu exteriorul din piele si talpa din cauciuc, care a primit in urma testelor feedback pozitiv 100%. Secretul – si totodata problema de pana acum – era talpa, insuficient de flexibila si aderenta.

“N-am gasit nicaieri pana acum o talpa asa buna”, spune antreprenorul de 58 de ani. “Firmele mari pastreaza un secret foarte mare, o pastreaza sa nu te apropii de ea, producatorii nu ti-o dau. Noi intotdeauna la pantofi am avut feedback 50-50. Unii ziceau «domnule da», altii spuneau ca nu are aderenta. Dar anul acesta am gasit pantoful bun”.

Pantoful, care va aparea in variantele pentru baschet, volei, handbal si fotbal, si care va costa circa 30 de euro, e unul din motivele care ar putea duce cifra de afaceri a grupului de firme Ancada la circa 7 milioane de euro anul acesta, de aproape trei ori mai mult fata de cele 2,5 milioane de euro raportate anul trecut. Alti piloni de crestere ar fi majorarea exporturilor de aparate sportive – panouri de baschet, porti de fotbal si handbal – precum si un proiect prin care compania isi propune sa ofere, prin intermediul sponsorilor, echipamente sportive gratuite pentru 25.000 de copii din tara.

Mircea Barna, antreprenorul care vrea sa isi tripleze cifra de afaceri, este un fost sportiv de performanta, care in anii ’70 a fost capitanul echipei de baschet Universitatea Cluj si mai apoi capitanul echipei nationale de baschet. In acea perioada, in timpul comunismului, era responsabil de procurarea echipamentelor pentru echipa din Cluj. Le lua de la fabrica Somesul, iar pentru pantofii de sport venea la Bucuresti, la fabrica Pionierul, care producea pe atunci pantofi de sport pentru Adidas, in regim de lohn. In 1987 a plecat din tara, locuind si jucand baschet pentru cativa ani in Germania si Statele Unite.

Intors in tara, a deschis in 1997 o fabrica de aparate sportive, iar in 2004 una de echipamente sportive. Daca panourile de baschet, portile de handbal si de fotbal sunt exportate in proportie de 70% in Europa, echipamentele sportive au fost gandite pentru piata locala. Aici, Ancada concureaza cu branduri internationale consacrate, precum Adidas, Nike si Puma, care “imbraca” o buna parte din echipele profesioniste de fotbal, handbal, volei si baschet.

Chiar daca echipeaza in prezent cea mai mare parte a echipelor profesioniste din Cluj si peste 15 echipe din diviziile si ligile nationale, la fotbal Ancada are acces doar pana la echipele din divizia B.

“Inca n-am reusit sa intram la diviza A, sper sa obtinem anul acesta un contract cu o echipa din divizia A”, povesteste Mircea Barna. “La divizia A, din cate stiu, Steaua primeste gratis echipamente de la Nike doar ca sa faca reclama. Este un deal destul de riscant pentru ca vorbim de un contract de 100-150.000 de euro”.

Cititi in slide-ul urmator despre fondul de investitii "Impreuna pentru Sportul Romanesc"


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri