1 / 8

2005 – Discounterii intra in forta pe piata locala

Anul 2005 a marcat intrarea pe piata locala a primelor retele internationale de discount – Plus Discount (parte a grupului Tengelmann, Germania), Penny Market (parte a grupului Rewe, Germania) si MiniMax Discount (fondata de Dinu Patriciu, preluata mai apoi de austriecii de la Real4You, reintoarsa in proprietatea lui Patriciu in 2010).

Lanturile de supermarketuri au continuat sa se extinda, lovind tot mai mult in micile magazine si buticuri de cartier. In fata lanturilor internationale, solutia gasita de micii comercianti de la coltul blocului a fost prelungirea orarelor de functionare (uneori non-stop) si amplasarea cat mai aproape de clienti.

Tot in acelasi an, Kaufland a deschis primul magazin din Romania, aducand in atentia consumatorului roman un format cu care erau deja familiarizati – de hipermarket, dar cu preturi de discount (reduse). Inca de atunci, Kaufland, care s-a extins agresiv in urmatorii ani, se anunta ca o amenintare la pozitia Carrefour.

Cifre-cheie in 2005: 27% din vanzarile din Romania au fost facute prin lanturile de retail. In 2001, cand s-a deschis primul hipermarket Carrefour, acest procent era de doar 6%, conform datelor GfK Romania.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri