FAN Courier

FAN CourierFAN Courier Express, una dintre cele mai mari companii de curierat cu capital autohton, detinuta de oamenii de afaceri Felix Patrascanu, Adrian si Neculai Mihai, a inregistrat, din cauza zapezii, cheltuieli cu parcul de masini in crestere cu 40-50% fata de o zi normala.

“Din cauza zapezii, a conditiilor dificile in care s-a desfasurat traficul si a inchiderii anumitor cai rutiere, cheltuielile cu parcul auto au crescut cu 40-50% fata de o zi obisnuita. In aceste costuri includem consum mai mare de carburanti dar si kilometri mai multi, determinati de folosirea de rute ocolitoare”, au declarat actionarii FAN Courier.

Numarul de expeditii a scazut cu aproximativ 15-20% in primele zile cu zapada.

In zonele cu risc, masinile au stationat in sediile FAN din tara sau in benzinarii. Un singur camion a ramas inzapezit 2-3 zile, intre Bucuresti si Giurgiu.

“Este cea mai grea iarna in 14 ani de cand functionam pe piata. Este pentru prima oara, din 1997, cand o masina parcurge distanta pana la Constanta in 5 zile”, au mai spus reprezentantii FAN Courier.

Compania livreaza colete si plicuri catre 2.100 de localitati din Romania.

DHL Romania

DHL RomaniaFurnizorul de servicii de curierat DHL Romania a avut in perioada de iarna cheltuielile operationale mai mari cu circa 10-20%, din cauza conditiilor grele meteorologice si a drumurilor impracticabile

“In primele doua saptamani ale lunii februarie am observat o usoara scadere a volumelor transportate pe seama conditiilor meteorologice dificile. Au existat cazuri de masini din flota DHL care au ramas blocate in trafic sau care din cauza drumurilor inchise s-au aflat in imposibilitatea de a livra sau prelua coletele. Consumul de carburant a crescut semnificativ in aceasta perioada”, a precizat Gian Sharp, managing director DHL Romania.

Anul 2012 a inceput in mod pozitiv, cu o crestere a volumelor transportate in luna ianuarie comparativ cu aceeasi luna a 2011.

“Din punct de vedere operational, a fost cea mai grea iarna din ultimii 10 ani, afectand activitatea intregii piete de curierat si implicit activitatea tuturor clientilor. Angajatii implicati in circuitul operational au fost solicitati in afara orelor lor standard de program, din cauza intemperiilor si a conditiilor meteo si rutiere dificile, iar DHL are implementata o politica motivationala pentru angajatii sai, precum si un programul de beneficii si compensatii”, a mai spus Sharp.

Compania germana DHL, detinuta de Deutsche Post DHL, are in Romania peste 450 de angajati si o retea proprie de 25 centre de expedieri si centre operationale in 23 de orase.

DPD Romania

DPD RomaniaCompania de curierat si logistica Dynamic Parcel Distribution (DPD) Romania, controlata indirect de Posta Franceza (La Poste) prin subsidiara GeoPost, nu a fost afectata din punct de vedere financiar de iarna aceasta, insa timp de cateva zile volumul de colete a fost mai redus cu circa 10%.

“Din punct de vedere financiar nu am fost foarte afectati, suntem in linie cu bugetul stabilit. Doar in cateva zile din februarie am simtit o reducere a volumului mediu de colete cu 5% - 10%”, a declarat Alin Gherman, director comercial DPD Romania.

Compania a inregistrat costuri mai mari cu 5-10% pentru carburant, in zilele cu zapada.

Pentru a compensa impactul cauzat de conditiile meteo extreme, DPD si-a extins colaborarile cu anumiti clienti.

“A fost o iarna mult mai dificila decat in anii precedenti. Ne-am confruntat cu dificultati doar pe traseele extreme, restrictionate de CNADNR. Am fost nevoiti, din motive de siguranta, sa decalam, anulam sau sa deviem anumite rute. Datorita drumurilor blocate la nivel national am fost nevoiti sa intarziem anumite livrari, insa am comunicat in timp real clientilor toate schimbarile, asa ca per total, nu am resimtit o scadere masiva a comenzilor”, a mai spus Gherman.

GeoPost a achizitionat in 2008 compania romaneasca de curierat Pegasus, care a ulterior a devenit DPD Romania. Compania functioneaza in regim de franciza si are la nivel de national o retea compusa din 110 francizori cu 74 de depozite si 12.000 de coletele livrate zilnic. Pe plan extern compania poate efectua livrari in 220 de tari.

Principalul centru de coletarie al companiei este la Sibiu, insa mai detine unitati la Bucuresti, Bacau, Brasov si Buzau.

PostMaster

PostMasterServiciile postale au fost afectate in zilele de zapada, insa mai putin decat cele de curierat.

“Am fost mai putin afectati decat segmentul de curierat, pentru ca livrarile postale presupun ca regula o perioada de distributie mai mare decat cea a curierilor. In acelasi timp, faptul ca livrarile se realizeaza prin postasi ne-a permis sa avem un usor avantaj si sa putem patrunde pe strazile care in mod normal au fost greu accesibile auto. La fel ca si ceilalti operatori care utilizeaza postasi, ne-am confruntat cu inconveniente in livrare, respectiv cu prelungirea duratei de distributie. Un alt neajuns il reprezinta livrarile intarziate de la tipografii care nu au putut fi transportate in ritmul uzual”, a precizat Mihai Preotescu, managing partner PostMaster.

PostMaster este o companie care asigura servicii postale, distributie neadresata (pliante, cataloage, etc.) in cutiile postale, instrumente de geomarketing si management de baza de date.

Firma are 45 de birouri locale, 180 de angajati full time si peste 1.700 distribuitori angajati part time.

PostMaster, companie romaneasca la care Austrian Post detine 26%, este numarul 1 in piata de servicii postale liberalizate, in afara monopolului Companiei Nationale Posta Romana.