Locul 10 - Jud. Giurgiu

Locul 10 - Jud. Giurgiu

Un catchment de peste 265.000 locuitori

Cu o populatie de 265.494 locuitori, judetul Giurgiu ocupa locul 10 al topului intocmit de Wall-Street.ro.

Pe intreaga suprafata a sa nu este prezent niciun lant de bricolaj, ceea ce indica un potential ridicat al acestui judet.

Afla care este strategia celor mai mari jucatori din bricolaj pe piata locala.

Nota: Calculele au fost realizate pe baza statisticilor din prezent, a numarului de magazine si a potentialului ramas dupa inaugurarile retelelor D-I-Y prezente, dupa caz, in fiecare judet al topului intocmit de Wall-Street.ro.



Locul 9 - Jud. Caras-Severin

Locul 9 - Jud. Caras-Severin

Un catchment de peste 270.000 locuitori

In judetul Caras-Severin este prezent un singur lant de bricolaj, unde practic Dedeman isi disputa un catchment de 274.277 locuitori.

Magazinul este situat in municipiul Resita si a fost inaugurat in luna noiembrie 2010 in urma unei investitii de 9,5 milioane euro.

Locul 8 - Jud. Calarasi

Locul 8 - Jud. Calarasi

Un catchment de peste 285.000 locuitori

Lantul francez Bricostore este singului retailer in bricolaj prezent pe teritoriul judetului Calarasi. Magazinul D-I-Y, deschis in 2009, are o acoperire de 285.050 locuitori, conform calculelor Wall-Street.ro.

In prezent, reteaua Bricostore numara 15 magazine pe intreg teritoriul tarii.

Locul 7 - Jud. Harghita

Locul 7 - Jud. Harghita

Un catchment de peste 300.000 locuitori

In judetul Harghita, reteaua Ambient isi disputa cei 304.696 potentiali clienti, fiind singurul retailer prezent in regiunea din centrul tarii.

Magazinul este situat in orasul Gheorgheni, cu o populatie de circa 20.000 locuitori.

Prezenta unui al doilea concurent pentru Ambient ar putea aduce o divizare a pietei locale la 150.000 locuitori/magazin.

Locul 6 - Jud. Satu Mare

Locul 6 - Jud. Satu Mare

Un catchment de circa 330.000 locuitori

In judetul Satu Mare, reteaua germana de bricolaj Praktiker isi disputa cei 329.079 locuitori, fiind singurul lant tip D-I-Y prezent in acest judet.

Magazinul din Satu Mare a fost inaugurat in noiembrie 2006 si se intinde pe o suprafata de 6.500 mp.

Locul 5 - Jud. Gorj

Locul 5 - Jud. Gorj

Un catchment de circa 335.000 locuitori

Unul din judetele cu cel mai mare potential pentru deschiderea de noi magazine cu specific D-I-Y este judetul Gorj.

Aici, pana in acest moment, niciun retailer nu si-a manifestat interesul pentru cei 334.238 locuitori ai judetului cu resedinta la Targu Jiu - un oras cu o populatie de circa 100.000 locuitori.

Locul 4 - Jud. Teleorman

Locul 4 - Jud. Teleorman

Un catchment de 360.000 locuitori

Judetul Teleorman, cu resedinta in orasul Alexandria, nu are prezent niciun lant de bricolaj - de unde rezulta ca cei 360.178 locuitori pot reprezenta un catchment serios pentru orice retailer care vrea sa isi deschida un magazin in regiunea din sudul Romaniei.

Locul 3 - Jud. Ilfov

Locul 3 - Jud. Ilfov

Un catchment de peste 360.000 locuitori

In judetul Ilfov, retailerul german Hornbach, este prezent cu un singur magazin care deserveste celor 364.241 locuitori.

Magazinul este localizat in Balotesti si a fost inaugurat in decembrie 2010, in urma unei investitii de circa 30 milioane euro.

Locul 2 - Jud. Vaslui

Locul 2 - Jud. Vaslui

Un catchment de peste 375.000 locuitori

In judetul Vaslui este prezent un singur lant D-I-Y . Retailerul Dedeman dispune de un singur magazin in municipiul Foscani, care deserveste celor 375.148 locuitori ai judetului, conform datelor analizei Wall-Street.ro.

Prezenta unui alt magazin in acest judet ar putea divide catchmentul astfel atat Dedeman cat si un alt presupus retailer sa deserveasca unui numar de peste 190.000 locuitori.

Locul 1 - Jud. Olt

Locul 1 - Jud. Olt

Un catchment de peste 400.000 locuitori

Judetul Olt ocupa primul loc al topului intocmit de Wall-Street.ro. Regiunea situata in vecinatatea orasului Craiova dispune de un numar de 415.530 potentiali clienti pentru un magazin tip bricolaj, nefiind prezent pana in acest moment niciun retail in acest judet.

Cum decid retailerii de bricolaj unde sa se extinda

Cum decid retailerii de bricolaj unde sa se extindaRetailerii mari din bricolaj si-au propus sa deschida magazine mai mult in orasele mari, in detrimentul celor de mici dimensiuni.

"In general, retailerii mari de bricolaj si-au propus sa deschida magazine in orasele mari nu doar datorita aglomerarii, ci si pentru ca puterea de cumparare este, in general, mai mare. Majoritatea vizeaza orase care au peste 100,000 de locuitori iar judetele cu capitale mai mici nu au fost incluse in politica de expansiune", sustine Razvan Sin, seful departamentului de retail al companiei DTZ Echinox.

De cealalta parte, George Patrascu, senior associate in cadrul departamentului de retail al Colliers International, este de parere ca orasele si judetele prezentate in analiza Wall-Street.ro nu sunt suficient de atractive, cel putin deocamdata.

"Orasele respective nu sunt suficient de atractive deocamdata - atat din punct de vedere al puterii de cumparare, cat si al populatiei - pentru mai mult de un operator de bricolaj. In urmatoarea perioada, este posibil ca cererea de materiale de bricolaj pentru aceste orase sa fie acoperita. Numarul de locuitori, puterea de cumparare si dezvoltarile imobiliare reprezinta motoarele acestui tip de afacere. Strategia retailerilor internationali de bricolaj poate fi caracterizata ca fiind una axata pe prudenta", sustine Patrascu.

Dedeman, cel mai activ retailer in bricolaj

Atat Razvan Sin, cat si George Patrascu, sustin ca retailerul Dedeman ramane cel mai activ retailer al ultimilor doi ani.

"Cel mai activ jucator de pe piata de bricolaj, Dedeman, este singurul care se extinde in orase mici, reusind astfel sa devanseze competitia, atat ca numar de magazine, cat si ca cifra de afaceri", este de parere seful diviziei de retail din cadrul companiei de consultanta DTZ Echinox.