Profita de avantajele create de schimbarile mediului extern

Profita de avantajele create de schimbarile mediului externCompaniile pot fi cu adevarat inovative transformand in avantaje situatiile dificile cu care se confrunta, chiar si atunci cand sortii nu par sa fie de partea lor. In majoritatea pietelor emergente, inovatia tinde sa fie solutia ce raspunde la o problema fundamentala. Prin urmare, inovarea companiei poate consta in trecerea intr-o noua industrie. Un exemplu in acest sens ar putea fi Suzlon Energy, un furnizor de turbine eoliene din India, care a fost initial un fabricant de textile.

Energia scumpa si furnizorul pe care nu se puteau baza, l-au determinat pe presedintele companiei sa faca un experiment in industria eoliana ca sa poata mentine fabrica productiva. Acesta a fost debutul Suzlon in segmentul energiei eoliene, compania devenind, in mai putin de zece ani, al cincilea furnizor de turbine eoliene din lume.

In mod similar, cand Virtual City, un integrator de solutii mobile cu sediul in Kenya, a incercat sa replice Amazon si eBay in Africa, succesul a fost doar foarte limitat. Cu toate acestea, John Waibochi, CEO al Virtual City si-a folosit experienta in transportul aerian de marfuri ca sa dezvolte un business in segmentul de aprovizionare. “Ne-am schimbat intreaga companie, transformandu-ne dintr-un furnizor de servicii de internet intr-o companie de automatizare a lanturilor de aprovizionare”, a spus Waibochi.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Reforma in modelul de business pentru a obtine avantaje competitive

Reforma in modelul de business pentru a obtine avantaje competitiveRezultatele studiului confirma ca acele companii care isi inoveaza regulat modelul de business au sanse mai mari sa obtina avantaje competitive sustenabile. De altfel, cum spune Maria Pinelli, global vice-chair strategic growth markets leader la Ernst & Young“este mult mai dificil pentru un competitor sa copieze un model de business, decat sa copieze produse sau servicii”.

Companiile de succes din zilele noastre vor fi cele care isi vor schimba modelele de business din unele rigide, concentrate strict pe arii geografice, pe piete locale sau pe anumite produse, intr-unele dinamice, concentrate pe experientele clientului, pe generarea de valoare si pe rezolvarea de probleme.

In acest sens, Neil Heslington, managing director la Zytek Automotive, o companie specializata in producerea de tehnologii pentru automobile verzi bazata in Marea Britanie, considera ca: “Nu e cazul sa inovam doar de dragul inovarii. Inovatia trebuie sa rezulte intr-un produs care sa aduca venituri ce pot fi reinvestite, pe mai departe, in cercetare si dezvoltare. Prin urmare, e vorba de mentinerea unui echilibru corect intre investitiile potrivite si obtinerea de beneficii in urma lor”.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net.

Inovatia integrata in strategie

Inovatia integrata in strategieDe obicei, organizatiile inoveaza in zona produselor, a serviciilor si a proceselor. Cu toate ca cercetarea si dezvoltarea pe zona de produse si servicii ajuta afacerea sa fie mai competitiva, rezultatele studiului evidentiaza ca are loc o schimbare radicala a modului in care companiile de succes de astazi abordeaza inovatia. Aceasta incepe sa fie integrata, pas cu pas, in toate segmentele si la toate nivelurile strategiei companiei.

“Concentrandu-se pe cele cinci rezultate cheie de business – crestere profitabila, implicarea clientului, sustenabilitate, productivitate si agilitate a afacerii – companiile vor obtine un avantaj competitiv cert. Situatia optima ar fi sa obtina toate aceste rezultate deodata. Pentru crearea unui mediu care sa favorizeze dezvoltarea inovatiei strategice, mentalitatea potrivita a liderilor reprezinta un vector cheie. Dezvoltarea spiritului inovativ este direct legata de o cultura organizationala care incurajeaza, ghideaza, sprijina si recompenseaza gandirea si practicile inovative”, spune Maria Pinelli.

Sursa foto: FreeDigtalPhotos.net.