1 / 6

Retailerii sunt reticenti in a paria pe pret

„Variatia preturilor intre diferitele formate de retail din Romania este semnificativ mai mica decat in pietele mature din vestul Europei – Belgia, Franta, Italia, Spania, Germania si Marea Britanie. Jucatorii din piata sunt reticenti in a se diferentia activ pe baza politicilor de pret", potrivit Roland Berger Strategy Consultants, una dintre cele mai importante firme de consultanta la nivel mondial.

Cu exceptia magazinelor de convenienta (de cartier), variatia preturilor intre formate este mult mai mica decat cea observata pe pietele mature.

Luand ca etalon un cos standard de produse de baza de marca, indexul preturilor variaza intr-un interval de 5 puncte procentuale intre cel mai ieftin si cel mai scump format.

Pe pietele din vestul Europei, aceeasi variatie a preturilor intre formate poate ajunge pana la 15 puncte procentuale. Peisajul european este mult mai eterogen, cu diferente clare intre politicile de pret ale fiecarui format de retail. De exemplu, discounterii (magazinele cu preturi mici) si operatorii de magazine cash & carry (cu vanzare angro) au preturi considerabil mai mici fata de hipermarketuri, supermarketuri si magazinele de convenienta.

„Pe masura ce retailul modern isi va continua procesul de maturizare in Romania, diferitele formate de retail modern s-ar putea diferentia mai mult ca pret, asumandu-si o pozitionare mai clara", estimeaza consultantii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri