2 / 11

Cum ati construit planul de afaceri?

LIVIU SANDU (foto): Am luat in considerare, capabilitatiele firmei exportatoare, piata de desfacere din Arabia Saudita si particularitatile ei (diferentele dintre cele 2 piete) si mai ales profitabilitatea proiectului, nu neaparat rezultata din exportul de miere in A. S., ci in intreaga regiune a golfului Persic (Kuweit, Qatar, UAE, Saudi Arabia, Iordania, Oman)

ADRIAN ANGHEL: In primul am dorit sa aducem un element diferentiator fata de jucatorii prezenti pe piata din Arabia Saudita. Am analizat piata mierii din aceasta tara si punctele tari ale companiei Apidava. Am constatat ca pe piata din Arabia Saudita oferta de miere bio este nesemnificativa, iar Apidava si-a dezvoltat brandul DiMelio sub care vinde miere bio de inalta calitate. Am decis ca ne vom construi planul de afaceri in jurul acestui element – mierea bio – care ne va diferentia fata de principalii jucatori deja existenti pe piata.

GABRIEL MITRACHE: Am analizat piata de miere din Arabia Saudita si am inteles nevoile consumatorilor de acolo. Astfel am ajuns la concluzia ca ar trebui sa marsam pe pricipala caractersitica a mierii Apidava – organica/bio si o calitate ridicata. Mierea organica/bio urma sa fie un nou segment de piata in Arabia Saudita, o piata cu un consum ridicat de miere si cu un mare potential de crestere. Dupa mai multe calcule si simulari a reiesit un business plan viabil cu potential de profitabilitate.

Am luat in considerare principalele caracteristici ale mierii Apidava - organica/bio si o calitate ridicata si principalele caracteristici ale cererii de miere din S.A. (piata cu consum ridicat de miere si cu potential si mai mare de crestere). In plus, am identificat o cerere crescuta de miere de calitate in paralel o oarecare lipsa a ofertei pe acest segment.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri