10. Afacerile isi continua declinul pentru Mr. Bricolage

10. Afacerile isi continua declinul pentru Mr. Bricolage

CA (2013): 12 mil. €

Pierdere (2013): 1,2 mil. €

Cu cele trei magazine pe care le are in Romania, retailerul francez de bricolaj Mr. Bricolage a incheiat anul trecut cu afaceri de 12 milioane de euro, in scadere cu peste 16% fata de nivelul de 14 milioane de euro inregistrat in 2012. Retailerul francez isi continua seria de scaderi pe plan local, dupa ce in 2011 inregistra venituri de 17 milioane de euro.

In ciuda rezultatului financiar negativ, Mr. Bricolage si-a redus pierderile la 1,2 milioane de euro, dupa ce in 2012 raporta un rezultat de 2,5 milioane de euro pe minus. Pentru Mr. Bricolage lucreaza in Romania aproximativ 200 de angajati, conform celor mai recente informatii.

NOTA:

1. Afacerile cumulate ale primilor 10 jucatori din retailul DIY s-au ridicat anul trecut la circa 1,6 miliarde de euro;

2. Calculul in euro a fost realizat la valoarea de 4,4190 lei / euro, valoarea medie a ratei de schimb la nivelul anului trecut;

9. Leroy Merlin, afaceri in crestere cu 20%

9. Leroy Merlin, afaceri in crestere cu 20%

CA (2013): 25 mil. €*

Profit/pierdere (2013): N/A

Francezii de la Leroy Merlin, companie care a deschis primul magazin in toamna anului 2011, fiind pana in prezent singurul magazin de bricolaj al companiei, a incheiat anul trecut cu afaceri de circa 25 de milioane de euro, conform estimarilor companiei, in crestere cu 20% fata de intervalul anterior, din 2012, cand a raportat afaceri estimate la 21 de milioane de euro.

Leroy Merlin a inceput un plan de dezvoltare la nivel local, urmand ca in aceasta vara sa inaugureze un nou magazin de 13.000 mp in Craiova. Mai mult, retailerul francez a cumparat un teren in zona soselei Alexandria din Bucuresti pentru a construi un nou magazin in Capitala.

8. OBI, profit record inainte de exitul din Romania

8. OBI, profit record inainte de exitul din Romania

CA (2013): 37 mil. €

Profit (2013): 20 mil. €

Desi afacerile OBI Romania s-au contractat cu 10%, ajungand la 37 de milioane de euro, retailerul german de bricolaj a revenit pe un profit puternic in 2013, in ciuda faptului ca grupul va parasi piata locala la inceputul toamnei. Conform informatiilor publicate la Ministerul de Finante, OBI Romania a incheiat anul trecut cu un profit net de peste 20 de milioane de euro. Cu sapte unitati la nivel local, OBI are in Romania un numar mediu de 550 de angajati.

Potrivit informatiilor obtinute de catre WALL-STREET.RO, OBI Romania va inchide cinci din cele sapte unitati in care activeaza la inceputul lunii septembrie, in locul retailerului urmand sa ia locul lantul de magazine grecesc Jumbo.

7. Hornbach s-a apropiat de pragul de 100 mil.

CA (2013): 99 mil. €

Pierdere (2013): 3,3 mil. €

Dupa ce a inregistrat un profit de 700.000 de euro in 2012, retailerul german de bricolaj Hornbach a intrat pe pierdere in anul 2013, raportand un rezultat net negativ de 3,3 milioane de euro. Desi a inregistrat pierdere, afacerile au cunoscut o evolutie de 10%, de la 90 de milioane de euro in 2012, la 99 de milioane de euro in 2013.
Hornbach numara in Romania 5 magazine (3 – Bucuresti, si cate unul in Brasov si Timisoara)si are 655 de angajati, in crestere fata de anul anterior.

6. Baumax

6. Baumax

CA (2012)*: 122 mil. €

Retailerul austriac de bricolaj Baumax, despre care s-a spus ca intentioneaza sa iasa de pe pietele din Estul Europei, inclusiv din Romania, unde detine un numar de 15 unitati, nu a raportat inca rezultatele la Ministerul de Finante. Potrivit datelor disponibile, retailerul austriac a incheiat anul 2012 cu afaceri de 122 de milioane de euro si pierderi de 2,2 milioane de euro.

5. Praktiker, marele perdant in piata?

5. Praktiker, marele perdant in piata?

CA (2013): 130 mil. €

Pierdere (2013): 16 mil. €

Cu 27 de magazine la nivelul intregii tari si fara nicio unitate deschisa in ultimii ani, Praktiker a trecut in ultimul an prin schimbari majore, dupa ce grupul – mama din Germania a decis vanzarea operatiunilor din Europa de Est. Praktiker Romania si-a continuat declinul anul trecut si a ajuns la afaceri de 130 de milioane de euro, in scadere cu 11% fata de nivelul raportat in 2012. Totodata, pierderile Prakiker au crecut de 10 ori, la 16 milioane de euro, conform raportarilor de la Ministerul de Finante.

Praktiker numara in prezent 27 de magazine la nivelul intregii tari si are circa 1.700 de angajati.

4. Ambient revine pe profit, dar macheaza o scadere a rulajului

4. Ambient revine pe profit, dar macheaza o scadere a rulajului

CA (2013): 142 mil. €

Profit (2013): 8,5 mil. €

Ambient, retailerul sibian de bricolaj, condus de catre Ioan Ciolan, a incheiat anul 2013 cu afaceri de 142 de milioane de euro, in scadere cu circa 5%, de la 149 de milioane de euro cat a inregistrat in 2012. Ambient a reusit sa isi optimizeze costurile si sa se orienteze spre profit ceea ce a si reusit. Anul 2013 a adus revenirea Ambient pe profitabilitate, marcand un rezultat net de 8,5 milioane de euro.

Cu 16 unitati la nivelul intregii tari, Ambient a avut anul trecut un numar mediu de 1.458 de angajati.

3. Kingfisher / Bricostore*

3. Kingfisher / Bricostore*

CA (2012): 144 mil. €

Francezii de la Bricostore au vandut anul trecut operatiunile din Romania britanicilor de la Kingfisher, companie care a inceput deja modernizarea retelei de 15 unitati din Romania. Deja doua magazine (Orhideea si Pantelimon, ambele din Bucuresti) au fost rebranduite in BricoDepot.

Pe site-ul Ministerul de Finante inca nu au aparut rezultatele companiei, singurele informatii disponibile fiind cele de la nivelul anului 2012, cand Bricostore inregistra un rulaj de 144 de milioane de euro si ocupa pozitia a cincea in topul retailerilor DIY.

2. Arabesque, afaceri si profit in scadere

2. Arabesque, afaceri si profit in scadere

CA (2013): 340 mil. €

Profit (2013): 6,6 mil. €

Galatenii de la Arabesque, companie controlata de catre familia Ropotan, nu a reusit sa se mentina pe un trend ascendent anul trecut, cumuland un rulaj de 340 de milioane de euro, in scadere cu 3%, fata de 350 de milioane de euro cat inregistra in anul 2012.

Compania a ramas insa pe profit anul trecut. Arabesque a inregistrat un profit de 6,6 milioane de euro, in usoara scadere fata de anul 2012. Numarul de angajati al companiei a ramas similar cu cel din 2012 (cca. 2.500), la fel si numarul de magazine al retelei, care se ridica la 18 unitati pe intreg teritoriul tarii si un magazin in Bulgaria, la Sofia.

1. Dedeman, lider incontestabil

1. Dedeman, lider incontestabil

CA (2013): 606 mil. €

Profit (2013): 65 mil. €

Dedeman, cel mai mare retailer din bricolajul romanesc, a incheiat anul 2013 cu un rulaj de 606 milioane de euro, in crestere cu 12% fata de anul 2012 cand inregistra afaceri de 541 de milioane de euro. In ceea ce priveste profitabilitatea, Dedeman a raportat pentru anul 2013 un profit net de 65 de milioane de euro, dupa ce in ultimii doi ani a raportat cresteri de 58 milioane euro, respectiv 49 de milioane de euro la finalul anului 2011.

La finele anului trecut, Dedeman numara 35 de magazine si un numar total de 6.489 de angajati, in crestere fata de 5.711 atat cat a raportat la finalul anului 2012.