1. Marii angajatori cauta absolventi de MBA

1. Marii angajatori cauta absolventi de MBA

Recrutarea absolventilor de MBA se mentine sus: peste 40% din marile companii sunt dispuse sa faca angajari din randul celor cu diploma de MBA. Acest lucru este determinat si de faptul ca economica globala incepe sa-si revina, potrivit Entrepreneur.com.

Sursa foto: Compas care indica talent/Shutterstock.com

2. Absolventii de MBA, preferatii start-up-urilor

2. Absolventii de MBA, preferatii start-up-urilor

Companiile aflate la inceput de drum prefera tot mai mult proaspat absolventi de MBA. Cum vanarea executivilor a devenit nefolositoare pentru start-up-urile proaspete, cursantii MBA sunt o varianta mult mai atractiva. Asa ca 57% din start-up-urile fac recrutari direct din campusurile MBA-urilor.

Sursa foto: Ilustrare start-up/Shutterstock.com

3. Interes mare pentru Finante

3. Interes mare pentru Finante

Cateva scoli care ofera un Master de contabilitate si/sau program de Finante au vazut o crestere notabila a solicitarilor pentru acest segment de cursuri. Chiar si asa, Finantele continua sa fie cursurile cele mai competitive. Aici un candidat are sanse in proportie de 40% pentru a fi admis, scrie Educationpost.com.hk.

Sursa foto: Angajati care verifica rezultatele financiare/Shutterstock.com

4. Creste importanta cursurilor online

4. Creste importanta cursurilor online

In SUA, de exemplu, 78% din persoanele inscrise la cursurile online de MBA provin din alte tari. Prin comparatie, programele de Executive MBA au atras in 2012 in medie 14% cursanti straini. Programele MBA part time sau flexibile atrag intre 10% si 32% cursanti straini, iar cele full time 45% cursanti straini, scrie The Economist.

Pentru scolile de business, cursurile online MOOC's (Massive Open Online Course) au o oportunitate majora pentru a se extinde in pietele in care nu exista programe MBA.

Sursa foto: Tanara care studiaza online/Shutterstock.com

5. Antreprenoriatul social, tot mai frecvent in cursurile de la MBA

5. Antreprenoriatul social, tot mai frecvent in cursurile de la MBA

Initiativa de a introduce cursuri despre antreprenoriatul social in programele MBA a avut loc in urma cu 20 de ani. Acest tip de curs a avut o evolutie remarcanta, astfel ca a fost introdus si de Harvard Business School. Iar daca in urma cu doua decenii, doar 71 de persoane participau la cursuri despre antreprenoriat social in SUA, in 2011 numarul lor a ajuns la 600, potrivit Harvard Business Review.

Sursa foto: Tineri care discuta despre business/Shutterstock.com

6. Filosofia isi face tot mai mult loc in cursurile MBA

6. Filosofia isi face tot mai mult loc in cursurile MBA

La prima vedere, filosofia si afacerile nu par sa aiba multe in comun. Accentul pus pe activitatea in business nu pare sa aiba vreo legatura cu gandirea filosofica. Companiile, pana la urma, trebuie sa-si inteleaga clientii, sa le serveasca nevoilor lor si sa-i faca sa se simta multumiti. Prin urmare, intelegerea filosofiei permite companiilor sa vada mai aprofundat evolutia pietei, scrie Top MBA.

Sursa foto: Gandire filosofica/Shutterstock.com

7. Investitiile in MBA merita din nou

7. Investitiile in MBA merita din nou

Sa investesti in cursuri de MBA este o alegere buna in continuare. Recesiunea a speriat o multime de oameni care intentionau sa urmeze un program MBA. Chiar si asa, in ciuda dezavantajelor pe care criza economica le poate provoca, absolventii de MBA sustin ca investitia a meritat, scrie Harvard Business Review.

Sursa foto: Proaspat absolvent/Shutterstock.com

Sursa foto: Proaspat absolvent/Shutterstock.com