1 / 11

Dragos si Adrian Paval

Fratii Dragos si Adrian Paval au dezvoltat din 2002, cel mai mare retailer de bricolaj de pe piata locala, cu afaceri de 767,7 milioane de euro anul trecut si profit net de 93,5 milioane de euro.


Dedeman este un exemplu de succes intr-o industrie puternic lovita de criza si in care majoritatea multinationalelor au esuat, vanzandu-si operatiunile catre alti jucatori (Praktiker, Baumax si Bricostore) sau chiar iesind de tot din piata (Obi).


Primul care a intrat in business este Dragos Paval (foto), el pornind in 1992, un magazin de cartier de 16 metri patrati din Bacau, magazin in care se vindeau produse diverse...mai exact un chiosc clasic. Ulterior, doi ani mai tarziu, i s-a alaturat si fratele sau Adrian. Acestia au participat la licitatii de spatii comerciale vandute de stat si au intrat in comertul cu mobila.


In 1994, Dedeman avea 11 angajati. In 2002, pentru reteaua de retail cu materiale de constructii si pentru amenajari interioare lucrau 245 oameni, in timp ce in prezent sunt peste 7.500 de salariati.


Din 2002, fratii Paval au trecut de la comert cu mobila la amenajari, instalatii si decoratiuni. Si astfel au luat contur magazinele Dedeman. Insa, spre deosebire de marile retele straine care au mizat de la inceput pe Bucuresti, Dedeman a intrat in Capitala abia in 2009, la sapte ani de la lansarea primului magazin, mizand initial pe Moldova, cea mai saraca regiune a tarii.


Acum, Dedeman este cel mai mare jucator in industria de bricolaj, cu 41 de magazine. Magazinele au suprafete cuprinse intre 7.500 si 18.000 de metri patrati, cu in jur de 45.000 de produse.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri