1 / 5

Turabo Café mizeaza pe conceptul stradal

Prima cafenea Turabo a fost inaugurata in 2003 in centrul Capitalei, in apropiere de Ateneul Roman, o investitie care s-a ridicat la 250.000 de euro. Inca de atunci, Turabo s-a impus ca o cafenea premium, cu standarde specifice. Au urmat apoi locatiile din Vitan, Piata Romana, Piata Victoriei, Universitate, Herastrau, Dorobanti, dar si extinderea in alte orase mari din tara si pe litoral.

Daca in septembrie proprietarul Turabo, Tudor Dragomir Niculescu, avea deschise 13 cafenele in Bucuresti si in provincie, in prezent, Turabo Cafe detine in portofoliul sau 23 de locatii, din care noua in Bucuresti, cate doua in Brasov, Sibiu si Timisoara si cate una in Iasi, Mamaia, Oradea, Tg. Mures, Baia Mare, Satu Mare, Craiova si Constanta, toate in spatii comerciale selectate dupa criterii stricte.

“Ne intereseaza extinderea in mall-uri sau hipermarketuri, numai in cazul unei oferte atractive, asa cum a fost cea cu hipermarket-urile Real. Sunt un business dinamic, in plina expansiune care se potriveste cu abordarea companiei noastre. In rest, locatiile stradale vor ramane targetul nostru principal”, a declarat pentru Wall-Street proprietarul lantului de cafenele Turabo, Tudor Niculescu.

Recent, Turabo a achizitionat lantul de cafenele Dark din cadrul hipermarketurilor Real, cu locatii in Baia Mare, Brasov, Craiova, Constanta, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Timisoara si Tg. Mures, completandu-si portofoliul de locatii non-stradale.

Aceasta achizitie, estimata la aproximativ 500.000 de euro, dar si “prognoza evolutiei viitoare a acestui lant si prospectiile pe piata spatiilor comerciale ne dau sperante pentru targetul pe care ni l-am propus pentru anul urmator: 35 de cafenele in Romania si una in afara tarii”, a mai precizat Niculescu.

Investitia medie
intr-o cafenea se ridica la 150.000 de euro. Ultima locatie din Piata Dorobanti, Bucuresti, a atras investitii finale de aproximativ 250.000 de euro, iar pentru cea din afara tarii investitia “se va cifra in jurul sumei de 300.000 de euro”, conform declaratiilor lui Niculescu.

Daca in capitala Turabo este prin excelenta un concept stradal, provincia ofera numeroase oportunitati brandului de cafenele Turabo, in spatii comerciale ca mall-uri si hipermarketuri. Un exemplu elocvent este colaborarea cu Iulius Mall din Iasi si Timisoara, in timp ce locatia din City Mall, aflat in sudul capitalei, a fost inchisa dupa numai doua luni de la infiintare.

Se pare ca target-ul mall-ului nu s-a ridicat la asteptarile proprietarului Turabo, in ceea ce priveste clientii. Acesta ne declarase anterior viziunea sa despre businessul de cafenele si adresarea unei clientele diferite, rafinate. “Cei care trec pragul cafenelelor noastre nu ar sta la coada pentru un produs de cafea servit intr-un recipient de carton. Noi promovam cultura cafelei asa cum putini stiu sa o aprecieze”, a spus Niculescu, referindu-se la pozitia lantului sau de cafenele in raport cu jucatori ca Starbucks sau CoffeeRight (Gregory’s).

Polul de interes in capitala raman in continuare locatiile stradale care reflecta standardele inalte cu care ne-a obisnuit Turabo. “Este o mandrie pentru noi ca pe axa HORECA principala a Capitalei: Herastrau – Romana – Universitate, avem amplasate 7 cafenele”, afirma Niculescu.

Dezvoltarea lantului de cafenele se datoreaza asadar in principal abordarii si pozitionarii corecte pe piata, respectarii trendului de cafenea premium si evolutiei continue a preferintelor consumatorilor. Anul viitor, Turabo va miza pe o noua locatie in strainatate, cel mai probabil in Praga sau Sofia. Alegerea nu este nicidecum intamplatoare.

“In capitale europene precum Praga sau Sofia putem gasi chirii mai mici ca in Bucuresti. Conceptul de cafenea premium este rar intalnit acolo. Am fost surpins sa gasesc numeroase cafenele amplasate central, stradal, pline cu clienti care sa aiba conditii precare: design cel putin dubios, produse de cafea de o calitate mediocra, angajati neinstruiti etc. Tocmai de aceea cred cu tarie in succesul pe care Turabo Café il va avea pe o astfel de piata”, sustine proprietarul Turabo.

Pana atunci, Turabo isi va continua cautarea de spatii stradale, insa va avea in vedere si eventualele locatii cu potential din spatiile comerciale care se vor deschide in urmatorii ani. “Atat timp cat oferta este tentanta si corespunde planurilor noastre de expansiune, o vom analiza si daca este avantajoasa vom trece la fapte”, isi rezuma Niculescu strategia de atac.

Pentru anul curent, Niculescu estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, dubla fata de anul precedent. Turabo ramane prima cafenea romaneasca a carui concept a fost francizat cu succes, o astfel de franciza putand ajunge de la 115.000 la 150.000 de euro, in functie de locatie si numarul de locuri, in general de 80-100.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri