Starbucks a intrat in Romania cu doua cafenele

Starbucks a intrat in Romania cu doua cafenelePiata cafenelelor din Romania isi demonstreaza in continuare potentialul imens prin lupta acerba dintre competitorii locali si brand-urile internationale intrate in forta in acest an. In aprilie, cel mai mare lant de cafenele din lume, Starbucks, si-a facut intrarea pe piata romaneasca prin deschiderea unei locatii in Plaza Romania, urmata la scurt timp de cea de-a doua cafenea din Bucuresti Mall.

“Succesul de care ne bucuram in ambele locatii din Plaza Romania si Bucuresti Mall confirma ca am avut dreptate alegand Romania ca rampa de lansare pe piata din Europa Centrala si de Est”, ne declara, in noiembrie, Viorel Stoiean, District Manager Marinopoulos Coffee Company III SRL, compania care opereaza Starbucks in Romania.

Odata cu Starbucks, cafeaua “la pachet” promovata de Gloria’s Jeans si CoffeRight, marca Gregory’s, a ajuns in preferintele romanilor, fiind incurajata de stilul de viata dinamic al acestora, dezvoltarea continua a pietei si preferintele tot mai variate ale consumatorilor. Vanzarile la pachet asigura momentan 25% din vanzarile Starbucks in cele doua locatii din mall-uri, insa lantul american nu se opreste aici.

Placut surprins de succesul Starbucks in Romania, Stoiean declara o extindere a brand-ului si in provincie, dar si vanarea oportunitatilor privind locatiile stradale din Bucuresti. Urmatoarea locatie Starbucks va fi inaugurata in primavara lui 2008, in Iulius Mall din Cluj. La jumatatea anului viitor Starbucks va intra si in Bulgaria, prima locatie fiind anuntata in Sofia, operatiuni conduse tot de grupul grec Marinopoulos.

Starbucks va avea de infruntat pe piata bulgara jucatori locali ca Onda sau Coffee House, dar si greii internationali Costa Coffee, Coffeeheaven, Coffee Republic si McCafe, cafeneaua McDonald’s. Pe piata romaneasca insa, Starbucks se va “duela” cu Gloria Jean’s sau lantul britanic Costa Coffee, prezent din 2006 in Piata Romana din Capitala.

In ultimul trimestru al 2007, lantul international de cafenele Starbucks a realizat venituri de 137 milioane de euro, cu 31% mai mult fata de acceasi perioada a anului precedent, estimand un total de 7,3 miliarde de euro pentru anul 2008, conform presei internationale. Lantul detine 2.571 de locatii in intreaga lume si va deschide inca 900 de unitati in urmatorii ani.

Costa Coffee, o noua locatie in City Mall pentru 2007

Costa Coffee, o noua locatie in City Mall pentru 2007Romania este a treia tara in regiunea est-europeana in care opereaza Costa Coffee, dupa Bulgaria si Polonia. In 2007, Costa Coffee s-a extins cu o locatie in City Mall, Bucuresti, urmand sa deschida in urmatorii ani 59 de locatii in tara, din care 15 numai in Bucuresti, potrivit reprezentantilor Coffee Management, compania care detine master franciza pentru Romania.

In 2008, Costa Coffee va ajunge si in Rusia, urmand exemplul Starbucks care a deschis in acest an prima unitate din Moscova. In total, lantul britanic Costa Coffee va deschide peste 200 de unitati in perioada urmatoare, potrivit presei internationale.

CofeeRight, zece locatii in 2007 si planuri de extindere pentru 2008

CofeeRight, zece locatii in 2007 si planuri de extindere pentru 2008Pentru CofeeRight, brand apartinand Gregory’s Romania, filiala romana a lantului elen Gregory’s, anul 2007 a pus bazele unor planuri de extindere cu inca patru locatii noi in zone de interes: Piata Dorobanti si Piata Charles de Gaulle, dar si Piata Romana, unde compania a pierdut o locatie importanta in urma unor dispute cu proprietarii acesteia.

In provincie, Gregory’s va deschide alte unitati in Pitesti, Ploiesti si Constanta, mizand in continuare pe conceptul “take-away”. "Piata din Bucuresti este una stradala si una a birourilor”, ne spunea Cristian Mesaros, directorul general al Gregory's Romania. Cele mai profitabile locatii raman cele situate in aeroporturi si gari, unde traficul extrem de intens garanteaza o clientela importanta in zona Otopeni, Piata Victoriei sau Piata Universitatii.

Gregory’s detine in Romania zece locatii situate in capitala. In primele noua luni, compania estimase un volum de vanzari in valoare de 3,46 milioane de euro, anticipand un total de 4 milioane de euro la sfarsitul acestui an, fata de cele 3,35 milioane de euro obtinute anul trecut.

Gloria Jeans Coffees, investitii de 600.000 de euro in patru locatii pana la sfarsitul lui 2007

Tot cafeaua la pachet este cea care creste vanzarile Gloria Jean’s Coffees in cele trei locatii din capitala, in centrele comerciale Plaza Romania, Bucuresti Mall si Feeria Baneasa. “Putem spune ca locatiile situate in mall-uri si centre comerciale sunt cele care sunt generatoare de venituri”, afirma, pentru Wall-Street, directorul general al companiei, Radu Cristian Marinescu.

In 2008 Gloria Jean’s va inaugural un nou coffe-shop Gloria Jean’s in cadrul Baneasa Shopping City, Bucuresti. Pana la sfarsitul anului, compania intentioneaza sa deschida inca patru locatii, investitia situandu-se la 600.000 de euro, incluzand amenajari, instalatii, echipamente si mobilier, conform declaratiilor directorului general al companiei.

Gloria Jean's Coffees este un brand australian cu peste 757 locatii in intreaga lume. Infintata in 1979, in Statele Unite, reteaua de cafenele s-a extins in peste 37 de state americane, devenind reteaua cu cea mai mare prezenta in mall-uri.

2007, anul achizitiilor si extinderilor pentru Turabo Caf

Pentru Turabo, anul 2007 a confirmat evolutia spectaculoasa a celui mai de succes brand autohton de cafenele din Romania.

In septembrie, proprietarul Turabo, Tudor Dragomir Niculescu, avea deschise 13 cafenele in Bucuresti si in provincie. Doua luni mai tarziu, numarul cafenelelor ajunsese la 23, din care noua in Bucuresti, cate doua in Brasov, Sibiu si Timisoara si cate una in Iasi, Mamaia, Oradea, Tg. Mures, Baia Mare, Satu Mare, Craiova si Constanta. Su numaratoarea nu s-a oprit aici.

In noiembrie, Turabo a achizitionat lantul de cafenele Dark din cadrul hipermarketurilor Real, cu locatii in Baia Mare, Brasov, Craiova, Constanta, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Timisoara si Tg. Mures, completandu-si portofoliul de locatii non-stradale.

Achizitia, estimata la aproximativ 500.000 de euro, dar si “prognoza evolutiei viitoare a acestui lant si prospectiile pe piata spatiilor comerciale ne dau sperante pentru targetul pe care ni l-am propus pentru anul urmator: 35 de cafenele in Romania si una in afara tarii”, a declarat atunci Niculescu.

Compania se arata interesata de extinderea brandului Turabo atat in capitala, in locatii stradale, cat si in provincie, unde cel mai probabil se va merge in mall-uri si hypermarket-uri. Ultima unitate lansata in acest an in capitala, cea din Piata Dorobanti, a atras investitii de 250.000 de euro.

Anul viitor, Turabo va miza si pe o noua locatie in strainatate, Praga sau Sofia. Investitia se va ridica la 300.000 de euro. Pentru 2007, Niculescu estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, dubla fata de anul precedent si un buget de peste un milion de euro alocat anul viitor pentru extinderi.

Cafepedia, o noua cafenea la Universitate

Cafepedia, o noua cafenea la UniversitateTrotter Restaurant, companie detinuta de omul de afaceri Catalin Mahu, proprietar al lantului de restaurante La Mama, a inaugurat anul trecut prima cafenea proprie Cafepedia in zona Alba Iulia din Capitala, iar in vara acestui an a deschis si a doua unitate a brandului in zona Universitate, in urma unei investitii de 100.000 de euro.

Cafeneaua este situata in centrul Capitalei si are o suprafata de 140 metri patrati, iar dintre cele 96 de locuri disponibile, 75 sunt inauntru si 26 pe terasa. Cea de-a treia cafenea va fi amenajata pe o suprafata mai mare, iar investitia va fi dubla, conform declaratiilor lui Mahu.

"Pentru 2008 estimam sa deschidem in Bucuresti trei restaurante La Mama si intentionam sa dezvoltam pe orizontala reteaua de Cafenele prin deschiderea a sase noi unitati", a precizat Catalin Mahu. Investitia intr-o unitate Cafepedia se situeaza la circa 150.000 de euro.

Lantul Cafepedia se adreseaza segmentului mediu-superior, mai ales oamenilor de afaceri cu varste cuprinse intre 35 si 40 de ani. Principalii competitori pe segmentul de cafenele sunt CremCaffe si Turabo.

Potrivit lui Mahu, compania Trotter Restaurant va inregistra anul acesta o cifra de afaceri cu 48% mai mare decat cea de 5,4 milioane de euro, raportata anul trecut. "In acest an, la sfarsitul lunii noiembrie rapoartele aratau vanzari de 7,3 milioane euro, ceea ce ne confirma ca, asa cum am estimat, vom realiza opt milioane de euro pana la sfarsitul anului in curs", incheie Mahu.