1 / 7

Starbucks a intrat in Romania cu doua cafenele

Piata cafenelelor din Romania isi demonstreaza in continuare potentialul imens prin lupta acerba dintre competitorii locali si brand-urile internationale intrate in forta in acest an. In aprilie, cel mai mare lant de cafenele din lume, Starbucks, si-a facut intrarea pe piata romaneasca prin deschiderea unei locatii in Plaza Romania, urmata la scurt timp de cea de-a doua cafenea din Bucuresti Mall.

“Succesul de care ne bucuram in ambele locatii din Plaza Romania si Bucuresti Mall confirma ca am avut dreptate alegand Romania ca rampa de lansare pe piata din Europa Centrala si de Est”, ne declara, in noiembrie, Viorel Stoiean, District Manager Marinopoulos Coffee Company III SRL, compania care opereaza Starbucks in Romania.

Odata cu Starbucks, cafeaua “la pachet” promovata de Gloria’s Jeans si CoffeRight, marca Gregory’s, a ajuns in preferintele romanilor, fiind incurajata de stilul de viata dinamic al acestora, dezvoltarea continua a pietei si preferintele tot mai variate ale consumatorilor. Vanzarile la pachet asigura momentan 25% din vanzarile Starbucks in cele doua locatii din mall-uri, insa lantul american nu se opreste aici.

Placut surprins de succesul Starbucks in Romania, Stoiean declara o extindere a brand-ului si in provincie, dar si vanarea oportunitatilor privind locatiile stradale din Bucuresti. Urmatoarea locatie Starbucks va fi inaugurata in primavara lui 2008, in Iulius Mall din Cluj. La jumatatea anului viitor Starbucks va intra si in Bulgaria, prima locatie fiind anuntata in Sofia, operatiuni conduse tot de grupul grec Marinopoulos.

Starbucks va avea de infruntat pe piata bulgara jucatori locali ca Onda sau Coffee House, dar si greii internationali Costa Coffee, Coffeeheaven, Coffee Republic si McCafe, cafeneaua McDonald’s. Pe piata romaneasca insa, Starbucks se va “duela” cu Gloria Jean’s sau lantul britanic Costa Coffee, prezent din 2006 in Piata Romana din Capitala.

In ultimul trimestru al 2007, lantul international de cafenele Starbucks a realizat venituri de 137 milioane de euro, cu 31% mai mult fata de acceasi perioada a anului precedent, estimand un total de 7,3 miliarde de euro pentru anul 2008, conform presei internationale. Lantul detine 2.571 de locatii in intreaga lume si va deschide inca 900 de unitati in urmatorii ani.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri