Liniste in Top 10

Liniste in Top 10Daca anul trecut s-a inregistrat o crestere a pietei cu 20% ca urmare a exploziei segmentului de retail si a redresarii celui de spital, 2007 sta sub semnul unei majorari de 15%, in conditiile temperarii optimismului pe termen mediu, pe fondul intensificarii concurentei, a majorarii riscului derapajelor fiscale si a masurilor de reducere a preturilor.

In ciuda acestor fluctuatii, clasamentul primilor 10 mari jucatori ramane neschimbat, mici modificari aparand in topul producatorilor de pe locurile 10-20, potrivit datelor emise de Cegedim la sfarsitul celui de-al treilea trimestru al lui 2007.

Reprezentantii Cegedim estimeaza ca, in conditiile in care anuntatele modificari de preturi au fost amanate, piata va inregistra, pana la finele anului, o rata de crestere de 15%, mentinandu-se majorarea curenta.

Pentru anul viitor, se preconizeaza o scadere a ratei de crestere, catre 10%, in conditii normale.

“Valori inferioare se pot inregistra daca vom asista la o reducere combinata de preturi si turbulente postelectorale, insa este posibil sa mentinem rata de crestere curenta in conditiile in care unele decizii majore vor fi amanate pentru 2009”, au explicat oficialii din cadrul Cegedim.

GSK, aproape 8% din piata locala

GSK, aproape 8% din piata localaCu vanzari de 99,2 milioane de lei si cu o cota de piata de 7,8% conform celor mai recente date emise de Cegedim, GlaxoSmithKline (GSK) ocupa primul loc in topul producatorilor de medicamente din Romania.

Anul 2007 a insemnat pentru GSK intensificarea competitiei, acuzatii de promovare neetica a produselor, precum si demararea unui program de eficientizare a operatiunilor sale ce include si disponibilizari.

Pe plan global, cel mai mare producator european de medicamente a afisat o scadere de 4% a castigurilor inregistrate in al treilea trimestru al lui 2007, din cauza reducerii considerabile a vanzarilor medicamentului pentru diabet Avandia si a concurentei medicamentelor generice.

Actiunile GSK au scazut cu 8% incepand cu luna mai, cand cotidianul New England Journal of Medicine a publicat un articol in care evalua o serie de studii asupra tratamentului Avandia, concluzionand ca medicamentul reprezinta un risc ridicat de atacuri cerebrale si decese.

La Roche tine cu dintii de locul doi

La Roche tine cu dintii de locul doiHoffman La Roche, cel de-al doilea mare jucator de pe piata interna a medicamentelor, a reusit sa-si mentina anul acesta pozitia secunda in clasament inregistrand, la sfarsitul celui de-al treilea trimestru, o valoare a vanzarilor de 99,4 milioane de lei si o cota de piata de 6,8%. Pentru intervalul octombrie 2006 - septembrie 2007, vanzarile Hoffmann La Roche s-au cifrat la 409,4 milioane lei.

La nivel mondial, compania elvetiana a inregistrat, la sfarsitul primelor noua luni ale anului, un volum de vanzari in crestere cu 12%, pana la nivelul de 33,9 miliarde de franci elvetieni (aproximativ 20,4 miliarde de euro).

In ciuda scaderii vanzarilor la medicamentul antiviral Tamiflu, unul din motoarele de crestere ale companiei, marele grup din industria pharma si-a reiterat previziunile pentru anul in curs, anticipand o crestere a afacerilor de doua cifre, peste media pietei.

Sanofi-Aventis, 6,6% din piata romaneasca

Sanofi-Aventis, 6,6% din piata romaneascaProducatorul francez de medicamente Sanofi-Aventis, cel de-al treilea mare jucator de pe piata interna, fara cooperarea cu Sindan-Pharma, detine o cota de piata de 6,6% si a inregistrat, in trimestrul al treilea, vanzari de 90 de milioane de lei.

Rezultatele obtinute la nivel global in 2007 a incurajat marele producator de medicamente sa-si majoreze estimarile anuale privind castigurile pe actiune.

Al treilea mare grup la nivel mondial in sectorul de produse farmaceutice si-a crescut asteptarile privind castigurile pe actiune pentru tot anul 2007 la aproximativ 10%, de la 9% cat se anuntase anterior, luand in calcul o rata de schimb medie euro/dolar de 1,25 dolari.

Increderea investitorilor in Sanofi a fost afectata anul acesta de vanzarile slabe ale produsului Acomplia in SUA, un medicament ce se administreaza impotriva obezitatii ce odata inregistra vanzari de 3 miliarde de dolari pe an, actiunile Sanofi fiind tranzactionate la o suma de 11 mai mica decat estimarile privind castigurile din 2008, un discount de peste 20% fata de media din sectorul farmaceutic european.

Novartis, 2007 - un an nu foarte bun

Novartis, 2007 - un an nu foarte bunAnul 2007 nu a fost unul foarte productiv pentru producatorul elvetian de medicamente Novartis, cel de-al patrulea mare jucator de pe piata interna a produselor farmaceutice.

In Romania, cele mai recente date indica o cota de piata de 6,4% si vanzari in intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007 de 386 de milioane de lei.

Pe plan global, actiunile companiei au scazut cu 11% de la inceputul anului, aceasta fiind nevoita sa-si schimbe de doua ori planurile din cauza producerii unor medicamente-cheie, care nu au avut rezultatele scontate.

Novartis a inregistrat un profitul net in trimestru treilea trimestru al anului 2007 a scazut cu 12%, pana la 1,57 miliarde de dolari, din cauza lansarii versiunii generice a medicamentelor sale, performanta sub asteptarile analistilor.

Servier, crestere de 12% in Romania

Servier, crestere de 12% in RomaniaCompania Servier Romania, subsidiara locala a companiei farmaceutice independente Les Laboratoires Servier si clasata pe locul al 5-lea in topul primilor 10 mari jucatori de pe piata interna a produselor farmaceutice, a preconizat pentru anul acesta un ritm de crestere de aproximativ 12%, ceea ce echivaleaza cu o suma de aproximativ 100 de milioane de euro, bani disponibili pentru consumul de medicamente.

Reprezentantii companiei considera ca in conditiile in care piata romaneasca de profil are o sustinere publica de doar 50% si un consum de medicamente similar cu al altor tari din centrul si din estul Europei, cresterea anuala a pietei pharma pe anul acesta nu ar putea sa depaseasca pragul de 15%.

Servier se mentine in topul celor mai importanti jucatori de pe piata de profil, detinand o cota de piata de 5,9% si inregistrand vanzari de 352,7 milioane de lei in intervalul octombrie 2006 – septembrie 2007, potrivit ultimelor date publicate de Cegedim.

Pfizer, doar locul 6 in Romania

Pfizer, doar locul 6 in RomaniaPfizer, liderul mondial in productia de produse farmaceutice si ocupantul pozitiei a sasea in topul celor mai importanti jucatori de pe piata locala a farmaceuticelor, a demarat, incepand cu anul acesta, un amplu proces de restructurate la nivelul operatiunilor globale orientat spre investii masive in domeniul cercetarii de profil.

In Romania, cel mai mare producator la nivel global detine o cota de piata de 5,5% si a inregistrat, in trimestru al treilea al anului curent, vanzari de 77,8 milioane de lei, potrivit celor mai recente date emise de Cegedim.

In ciuda unui buget anual global destinat cercetarii de peste 7,5 miliarde de dolari (5,3 miliarde de euro), compania nu a mai facut nicio descoperire importanta in domeniu de la lansarea medicamentului Viagra, in 1998. Partial, situatia a fost cauzata si de concentrarea managementului companiei pe restructurarea si integrarea laboratoarelor de peste tot din lume.

Romania, o piata-cheie pentru indienii de la Ranbaxy

Romania, o piata-cheie pentru indienii de la RanbaxyConsiderata a fi o operatiune-cheie pentru grupul indian Ranbaxy Laboratories, Terapia Ranbaxy a reprezentat un motor de crestere pentru companie anul acesta, in conditiile in care afacerile companiei farmaceutice au avansat cu 20% in primele noua luni ale anului, ajungand la nivelul de 89 de milioane de dolari.

Strategia pe termen lung a Ranbaxy este devina unul dintre primii cinci producatori de medicamente generice, cu vanzari anuale de cinci miliarde de dolari, pana in 2012. Compania a anuntat ca investeste intre 25 si 30 de milioane de euro pentru expnasiunea pe piata romaneasca prin intermediul filialei locale, Terapia Ranbaxy.

Extinderea grupului indian vizeaza expansiunea infrastructurii romanesti in scopul imbogatirii portofoliului de produse, dar si dezvoltarea cercetarii si a cresterii eficientei pe pietele europene. Romania urmeaza sa fie centrul strategic pentru operatiunile companiei din Uniunea Europeana si pentru Comunitatea Statelor Independente, potrivit declaratiilor oficialilor Ranbaxy.

Zentiva, locul 8 in Romania

Zentiva, locul 8 in RomaniaCompania farmaceutica ceha Zentiva, ocupanta locului al optulea in clasamentului celor mai mari producatori de medicamente din Romania, a preconizat, pentru anul acesta, un profit net de 37,51 de milioane de lei, in crestere cu 62,59% fata de rezultatele obtinute in 2006 si o cifra de afaceri de 243,98 de milioane de lei.

Cu toate acestea, cele mai recente rezultate publicate arata ca producatorul de medicamente a afisat, in trimestrul al treilea, o pierdere de 1,29 de milioane de lei, pe fondul scaderii de 9 ori a profitului din exploatare.

Activitatea financiara aferenta perioadei mentionate a generat o pierdere de 3,81 de milioane de lei, de 3 ori mai mica decat in intervalul similar al anului trecut.

Fata de profitul net din primul semestru al acestui an, de 12,75 milioane lei, pentru primele noua luni din 2007, profitul net a coborat la 11,46 milioane lei (3,41 milioane euro) si este in scadere cu 37,31% fata primele noua luni din 2006, cand profitul net a fost de 18,28 milioane lei. Cifra de afaceri din primele trei trimestre ale lui 2007 s-a mentinut la 167,63 milioane lei (49,95 milioane euro), cat a fost si in aceeasi perioada din 2006.

Antibiotice Iasi, gata de vanzare de pe locul 9

Antibiotice Iasi, gata de vanzare de pe locul 9Antibiotice Iasi, cel de-al noualea mare producator de medicamente din Romania, a carui privatizare va incepe la inceputul anului viitor, a estimat, pentru anul acesta, un profit net de peste 30 de milioane de lei, cu 26% mai mult decat anul trecut. Cifra de afaceri estimata se situeaza in jurul sumei de 234,5 milioane de lei, cu aproximativ 20% mai mult decat afacerile incheiate in 2006.

La sfarsitul celui de-al treilea trimestru, compania a afisat un profit net de 2,53 milioane de lei, ceea ce semnifica o scadere cu 22,36% fata de rezultatele raportate in aceeasi perioada a anului trecut. Afacerile au avansat cu 10,34%, pana la valoarea de 48,53 milioane de lei, ceea ce determina reiterarea previziunilor facute la inceputul anului.

Luna trecuta, Guvernul a decis ca vanzarea pachetului majoritar de actiuni ale companiei sa se desfasoare prin metoda licitatiei cu strigare, pentru evitarea elementelor susceptibile procesului de trecere in proprietate privata. In 2002, pachetul de actiuni Antibiotice SA Iasi a fost transferat catre Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului (AVAS), iar aceasta urmeaza sa declanseze procesul de vanzare a acestor actiuni conform unei noi strategii, care urmareste reducerea riscurilor acordarii unui potential ajutor de stat pentru compania in cauza.

Slovenii de la Krka vin tare din urma

Slovenii de la Krka vin tare din urmaCompania farmaceutica slovena Krka D.D., care ocupa ultimul loc in clasamentul celor mai mari producatori de medicamente din Romania, detine o cota de piata de 2,7% si a inregistrat, in al treilea trimestru al anului, vanzari de 39 de milioane de lei.

In intervalul octombrie 2006 - septembrie 2007, compania a raportat un volum de vanzari in valoare de 165,6 milioane de lei si prevede o crestere a business-ului.

Krka este una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, compania fiind axata pe prescrierea de medicamente comercializate sub propriul brand, in peste 70 de tari. Grupul farmaceutic a inregistrat, anul trecut, un volum de vanzari ale produselor si serviciilor de peste 668 milioane de euro.