Arabesque adauga cinci magazine in retea

Arabesque adauga cinci magazine in reteaReteaua de magazine Arabesque si-a bugetat pentru acest an o retea de 20 de unitati in tara, prin adaugarea a inca cinci magazine, investitiile bugetatate ajungand la 50 milioane de euro.

“Preconizam acelasi ritm al investitiilor de 45-50 milioane euro ca si in 2007. Vom destina aceste fonduri dezvoltarii teritoriale prin deschiderea de noi filiale, precum si consolidarii parcului logistic cu noi camioane, echipamente si utilaje. Vom deschide alte 4-5 centre comerciale atat in Romania, cat si peste hotare”, au declarat, pentru Wall-Street, reprezentantii Arabesque Galati.

In prezent, compania Arabesque detine 15 centre comerciale in principalele orase ale tarii , in Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Constanta, Iasi, Craiova, Ploiesti, Galati, Piatra Neamt, Bacau, Oradea si Baia Mare.

Pe plan extern, Arabesque a deschis in 2005 un centru in Chisinau, Republica Moldova. A urmat in scurt timp Ucraina, prin achizitionarea unuia dintre primii trei jucatori din aceasta piata, cu o retea alcatuita din 20 de filiale in principalele orase. In luna septembrie 2007, compania a inaugurat o filiala la Sofia in Bulgaria, iar la sfarsitul anului a deschis un centru comercial si in Serbia.

Anul trecut, Arabesque a inregistrat o cifra de afaceri de peste 450 milioane euro, cu 30-35% mai mult fata de 2006, enuntand o crestere de 25-30% pentru anul in curs. “Anul acesta, tot sectorul constructiilor va inregistra o crestere sustinuta. Deficitul de locuinte este foarte mare, avand in vedere faptul ca, timp de 10-15 ani, nu s-a construit nimic, iar acum se anunta proiecte rezidentiale aproape in fiecare saptamana”, au mai spus reprezentantii, adugand ca cererea de locuinte, spatii moderne de birouri si logistice va continua sa avanseze ca efect al cresterilor salariale si al diversificarii instrumentelor de creditare.

Cea mai mare parte a clientilor Arabesque sunt firme de constructii, apoi retaileri si intr-un procent foarte mic persoane fizice.

Retailul de materiale de constructii se schimba de la an la an prin intrarea pe piata a unor jucatori internationali noi si dezvoltarea celor existenti. Acest lucru atrage dupa sine o diversificare a ofertei la raft datorita spatiilor moderne si mari de expunere, beneficii noi oferite clientilor prin consiliere si servicii asociate.



Ambient, inca 10 locatii pana in 2010

Ambient, inca 10 locatii pana in 2010Retailerul sibian are planuri mari pentru 2008: trei hipermarket-uri, din care doua locatii deja anuntate, la Ramnicu Valcea si Miercurea Ciuc. “Investitia va fi in jur de 15 -25 milioane euro. Intentia noastra este ca, pana la finalul anului 2010, brandul Ambient sa fie prezent si in alte 10 orase”, a declarat, pentru Wall-Street, Dana Modrescu, Brand Manager Ambient.

Compania va aloca un total de 35-40 milioane de euro pentru inaugurarea a trei centre comerciale, restul urmand sa fie utilizat pentru achizitionarea unor terenuri in cateva locatii din tara.

In prezent, Ambient are o retea de 14 centre comerciale, 17 magazine si doua depozite logistice in 21 de orase din tara. “In acest moment, Ambient nu are in vedere investitii externe. Ca principiu, nu excludem aceasta posibilitate pe termen mediu”, sustine Modrescu.

La sfarsitul anului trecut, Ambient a raportat o cifra de afaceri de 240 milioane de euro si o rata a profitului de 4,6%, estimand o crestere de 35-40% a veniturilor pentru 2008, pe fondul dinamicii pietei.

“Estimam o crestere de aproximativ 18-20 % (n.r- a pietei de bricolaj) bazata pe trendul ascendent pe care il cunoaste piata de profil in ultimii ani. Anul trecut, cimentul, caramida si gips-cartonul au inregistrat cele mai mari cresteri, de 30%, urmate de materialele de finisaje (gresie, faianta, vopsele)”, explica reprezentantul retailer-ului Ambient.

Infiintat in 1993, grupul Ambient, detinut de omul de afaceri Ioan Ciolan, este o companie cu capital integral romanesc si peste 2.600 de angajati in 12 departamente comerciale, printre care materiale de constructii si structuri, materiale izolante, vopsele, adezivi si termosistem, instalatii sanitare/termice, scule si utilaje pentru constructii, dar si electrocasnice.

In opinia reprezentantilor Ambient, piata de bricolaj din Romania este intr-o evidenta dezvoltare, punindu-se accentul pe acoperirea celor mai importante piete, majoritatea retailerilor afirmandu-se puternic pe segmentul de client ocazional. “Reteaua Ambient acopera si segmentul de clienti contractuali (firme de executie) si cel de recomercializare”, incheie Modrescu.

Dedeman se extinde in sudul tarii

Dedeman se extinde in sudul tariiLider regional pe zonele de est si sud est ale tarii, retailer-ul de materiale de constructii Dedeman din Bacau prevede pentru acest an extinderea retelei actuale, care cuprinde 10 magazine, cu inca patru, zonele vizate indeosebi fiind sudul si sud estul tarii.

“Suma alocata pentru aceste investitii este de 35 milioane euro, bani proveniti atat din resurse proprii cat si din creditele contractate cu bancile partenere. In medie fiecare din aceste centre comerciale va absorbi 7 milioane de euro.Orasele vizate in acest an pentru extindere sunt Bucuresti, Craiova, Constanta si Botosani”, a declarat Cristina Catea, PR manager al Dedeman Bacau.

Compania a mai anuntat construirea unui nou sediu, pentru optimizarea procesului managerial, in urma unei investitii de 4,5 milioane euro.

Dedeman a inregistrat in 2007 o crestere a cifrei de afaceri cu 64% fata de anul anterior obtinand un profit de 18 milioane euro, cu 30 % mai mult fata de anul 2006. “Cifra de afaceri pe acest an a fost de 184 milioane euro. Pentru anul 2008, Dedeman mizeaza pe o crestere cu 15 % a cifrei de afaceri”, afirma Catea.

In prezent, Dedeman detine 10 magazine in Suceava, Iasi, Piatra Neamt, Roman, Vaslui, Bacau, Onesti, Focsani, Braila si Targoviste si un centru logistic in Bacau.”Pe termen lung se are in vedere si patrunderea pe piata externa”, a mai spus aceasta.

In 2007, piata de bricolaj si-a continuat expansiunea inceputa anii anteriori, apropiindu-se foarte mult de valoarea de un miliard de euro, potrivit declaratiilor reprezentantilor Dedeman.

“Estimarile cu privire la evolutia pietei pentru anul 2008 se situeaza in jurul unor cresteri de 30%”, considera acestia, adaugand ca anul trecut s-au inregistrat cresteri spectaculoase la nivelul materialelor de constructie de baza, produselor de termoizolatie si celor destinate amenajarilor.

Bricolajul 100% romanesc, in cifre si procente

Bricolajul 100% romanesc, in cifre si procente


CA 2006 CA 2007 CA 2008 (estimare)
Arabesque 337 mil. euro 450 mil. euro (+33%) 585 mil. euro (+30%)
Ambient 178 mil. euro 240 mil. euro (+34%) 336 mil. euro (+40%)
Dedeman 112 mil. euro 184 mil. euro (+64%) 212 mil. euro (+15%)