1 / 4

Murfatlar vinde 2 milioane de litri de vin in aprilie

Cel mai mare producator local de vinuri, Murfatlar, prognozeaza, pentru Pastele de anul acesta, o crestere a vanzarilor de peste 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care toate categoriile de produse inregistreaza o majorare a cererilor.

“In luna aprilie Murfatlar va vinde aproximativ 2 milioane de litri de vin, ceea ce inseamna o crestere de circa peste 35% fata de Pastele din 2007. Pastele reprezinta un varf de consum care vinde cu circa 20-25% mai mult decat o luna normala. Cele mai importante cresteri de vanzari le inregistreaza vinurile Trei Hectare, Zestrea Pinot Noir innobilat cu Merlot, Zestrea Muscat Ottonel si Lacrima lui Ovidiu”, a declarat, pentru Wall-Street, Daniel Negrescu (foto), brand manager in cadrul Murfatlar.

Cu o cifra de afaceri bugetata pentru 2008 la 50 de milioane de euro, producatorul de vin se va concentra, in continuare, pe doua directii principale in cresterea business-ului: sporirea consumului si intrarea pe noi segmente de piata, in conditiile in care consumul de vin per capita este inca scazut, iar vinul rosu castiga tot mai mult teren in preferintele romanilor.

Tendinta europeana este de crestere a consumului de vin rosu si sec, ceea ce ne determina sa estimam o crestere si pe piata interna a acestuia. In acest moment, consumul anual de vin per cap de locuitor se ridica la 26,6 de litri, incluzand aici si autoconsumul sau vinul produs in gospodaria proprie. Din pacate, consumul de vin imbuteliat nu se ridica decat la 3-4 l/cap de locuitor, cu mult mai redus comparativ cu Franta – 59 de litri pe cap de consumator sau Spania - 47 de litri pe cap de consumator. Romania se situeaza undeva la mijloc in topul consumatorilor de vin din Europa”, a explicat reprezentantul Murfatlar.

Pentru 2008, compania estimeaza o crestere de 10-15% a pietei de vin, vinurile de import detinand o cota de piata de circa 2-3%. “Din pacate multe dintre ele nu se ridica la un standard de calitate care sa aduca valoare pentru consumator. Educarea gusturilor in ceea ce priveste piata de profil, investitiile in tehnologie si plantatii sunt principalii factori care consideram in ceea ce ne priveste ca vor conduce la dezvoltarea pietei vinului din Romania in acest an”, a mai precizat brand managerul Murfatlar.

In vinoteca Murfaltlar se afla aproximativ 500.00 de sticle de vin, cel mai vechi fiind din 1958, iar cel mai bun an, de referinta este considerat anul 1986. La Murfatlar, care dispune de 3.000 de hectare de vita de vie, lucreaza aproximativ o mie de persoane, la care se adauga alti 300 de sezonieri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri