Avans de 30% in primele sase luni

Avans de 30% in primele sase luni“In prima parte a anului 2008 vorbim de o crestere de 20- 30% a pietei, urmand ca in a doua jumatate sa existe o usoara diminuare a ritmului de crestere a pietei explicata prin cresterea preturilor la principalii indici de consum: combustibil, gaz, petrol”, a declarat, pentru Wall-Street, Marian Petre Milut, presedinte Uniunea Nationala a Paronatului Roman (UNPR), estimand un avans de 15-20% al pietei constructii la final de 2008.

Cel mai profitabil segment va fi in continuare reprezentat de constructiile noi de locuinte si birouri, desi in numar insuficient raportat la nevoile populatiei. “Cererea este in prezent de peste 600.000 de locuinte si apartamente noi, din care putem construi doar 30.000- 40.000 locuinte anual”, a mai spus presedintele UNPR.

Anul trecut, piata constructiilor a fost evaluata global la 9-10 miliarde de euro, asteptandu-se un avans al pietei de pana la 20-30% in acest an.

Cimentul a crescut cu 10-15%

Cimentul a crescut cu 10-15%Piata cimentului va creste in acest an cu 15-20% peste valoarea de anul trecut, estimata la 10 milioane de tone de ciment, potrivit declaratiilor lui Mihai Rohan, presedinte CIROM, patronatul din industria cimentului si director general al Carpatcement Holding, divizia romana a grupului HeidelbergCement. “Estimam ca in primul semestru piata cimentului a crescut cu aproximativ 10-15% fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a precizat Rohan.

In 2006, consumul de ciment pe piata interna (exprimat in kg/capita) se situa la 334 kg, iar in 2007 a fost de aproximativ 450 kg. „Ne apropiem de o media acceptabila fata de cea din UE a consumului de ciment, in conditiile in care in tari precum Portugalia sau Grecia nivelul consumului ajunge la peste 1.000 kg/cap de locuitor. In opinia mea, in trei – patru ani ajungem la 1.000 kg consum anual/locuitor”, a continuat Rohan.

Vanzarile Carpatcement realizate in prima jumatate a anului s-au situat la acelasi nivel de anul trecut, de aproape 140 mil. de euro. Anul trecut, cifra de afaceri pentru cele trei divizii de ciment, betoane si agregate a fost de 363 milioane de euro, cu peste 30% mai mare decat in 2006.

„Estimam ca in 2008 cifra de afaceri va creste cu aproximativ 2-5% fata de 2007, iar profitul net va avea valori apropriate de cele inregistrate in 2007, de 117 milioane euro pentru cele 3 divizii ciment, betoane si agregate”, a adaugat Rohan.

Tigla metalica creste odata cu piata de constructii

Tigla metalica creste odata cu piata de constructiiPiata tiglei a avut un trend spectaculos anul trecut, remarcandu-se in prim-plan avansul pietei de tigla metalica. “Conform specialistilor in domeniu, piata invelitorilor va creste cu 30% comparativ cu 2007, pana la valoarea de aproximativ 180 milioane euro. Daca facem o comparatie cu cresterea din 2007, fata de 2006, de 37%, remarcam o moderare, semn de inceput al unui proces de stabilizare a pietei”, considera Andrei Sulyok, director general Lindab Romania, filiala producatorului suedez de invelitori, sisteme metalice, ventilatii si tubulatura Lindab.

In primul semestru al 2007, Lindab Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 17,7 milioane de euro, in crestere cu 43% fata de aceeasi perioada a anului 2006.

“La fel ca si in 2007, tigla metalica va constitui anul acesta circa doua treimi din valoarea totala a pietei de sisteme de invelitori pentru acoperis”, spune Sulyok. In 2007, piata autohtona de invelitori metalice, cu o pondere de aproximativ 60% in totalul pietei de invelitori, a avansat cu aproximativ 50% fata de anul precedent, cand era estimata la 54 milioane de euro, potrivit declaratiilor directorului general Lindab Romania.

Tigla metalica, o piata de 100 mil. euro

Tigla metalica, o piata de 100 mil. euroIn 2008, piata de tigla metalica este estimata la aproximativ 100 milioane de euro si un volum de 8-9 milioane de metri patrati, cu un avans de 30% fata de anul trecut, indica Marian Parvu (foto), directorul general al Arcelor Mittal Construction Romania, companie din grupul Arcelor Mittal, cel mai mare producator de otel din lume.

In primul semestru 2008, compania a produs 240.000 de metri patrati de tigla metalica, de patru ori mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut si anunta in doi ani 1,5 milioane de metri patrati de tigla metalica produsa in fabricile din Pantelimon, Iasi (investitia in Iasi apartine diviziei Armat, cu o capacitate de prelucrare de 800.000 metri patrati de tigla metalica anual),si in viitoarea investitie din zona Clujului.

Compania a inaugurat recent fabrica de langa Bucuresti, Pantelimon, dupa o investitie de 10 milioane de euro care a inclus linii de productie la o capacitate de 2 milioane de metri patrati pe an, pentru toate diviziile companiei, incluzand tigla metalica, panouri termoizolante, structuri metalice.

Compania estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri ci 32%, de la 25 milioane de euro (din care 3 milioane de euro pentru rezidential) la 33 milioane de euro, urmand ca in 2009 sa se atinga pragul de 40 milioane de euro. In primul semestru din 2008, Arcelor Mittal Construction Romania a incasat 13 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de perioada similara a anului trecut.

In al treilea trimestru al anului, pretul otelului va creste cu pana la 30%, ceea ce va determina si o crestere a pietei, potrivit lui Parvu, in timp ce Andrei Sulyok, director general Lindab, se pronunta pentru o crestere de 15% a preturilor la otel care se va reflecta in pretul final al produselor.

“Dupa cresterile din trimestrul doi, cand principalii producatori de otel au anuntat cresteri de pret de aproximativ 15%, reflectate in mod direct in majorarile de pret operate de principalii jucatori de pe piata de tigle metalice, ne asteptam si la alte cresteri de pret in trimestrul al treilea. Vom fi nevoiti, ca si ceilalti jucatori, sa ridicam in continuare pretul produselor noastre”, completeaza si Sulyok, afirmand ca scumpirile sunt necesare pentru a se putea acoperi costurile, dar nu vor avea un impact negativ asupra activitatii Lindab, insa vor incetini usor ritmul pietei.

Pe piata tiglei metalice, pretul materiei prime reprezinta, in medie, 90% din costul produselor fabricate in Romania. Sulyok considera ca majorarile se vor aplica nu doar asupra otelului, ci asupra tuturor materialelor de constructii, in unele cazuri majorarile fiind chiar mai mari.

VikingProfil: Am depasit tinta de vanzari pe primul semestru

VikingProfil: Am depasit tinta de vanzari pe primul semestruCea mai spectaculoasa crestere din piata tiglei metalice apartine companiei VikingProfil. Vanzarile producatorului roman de tigla metalica au crescut, in prima jumatate a anului, cu 80% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 5 milioane de lei (1,37 milioane de euro). Astfel, evolutia pozitiva a pietei de profil in primul semestru, estimata la o crestere de 30-35% pentru intreg anul, a determinat depasirea tintei de vanzari de 21 milioane lei (6 milioane euro) bugetata la inceputul anului.

“Evolutia foarte buna in prima parte a anului vine pe fondul unei cresteri generale a pietei de profil estimate la 30-35% pentru 2008, a investitiilor in dezvoltarea punctelor de lucru existente si a deschiderii unui nou centru de distributie. Volumul investitiilor se ridica dupa primele 6 luni la un milion euro si ne propunem ca pana la finele anului sa depasim 1,5 mil euro”, a declarat Marius Ghenea, presedinte VikingProfil.

VikingProfil isi va mari capacitatea de productie cu peste 75% prin punerea in functiune a doua noi linii de productie recent achizitionate. Desi prima parte a anului este in general mai putin profitabila in aceasta industrie, din cauza sezonalitatii, compania a realizat in primul semestru al anului o crestere cu 50% a profitului net fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind astfel estimarile initiale pentru anul 2008.

VikingProfil estimeaza pentru 2008 un profit net total anual de peste 400.000 euro, respectiv aproximativ 7% din vanzari .

Anul trecut, VikingProfil a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro. Infiintata in 2005 la Ploiesti, compania are in prezent filiale si in Bucuresti, Craiova si Cluj, iar din 2008 Marus Ghenea a devenit actionar majoritar in afacere.

Sticla creste cu 20% in 2008

Sticla creste cu 20% in 2008Olivier Lluansi (foto), director general al Saint-Gobain Glass pentru Europa de Sud-Est (Romania, Bulgaria, Turcia), parte a grupului francez Saint-Gobain, este optimist in privinta evolutiei pietei sticlei cu pana la 20% in acest an, estimand un avans cu pana la 15% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut in intervalul ianuarie-iunie 2008.

Acesta estimeaza o crestere similara pentru afacerea Saint-Gobain, “daca nu vom fi influentati de criza financiara internationala, care nu a fost resimtita puternic in Romania pana acum”, asa cum declara anterior pentru Wall-Street.

La nivel de grup, Saint-Gobain, cel mai mare producator de sticla din Romania, a realizat o cifra de afaceri de 183 milioane de euro, in crestere cu 130% fata de anul anterior, datorita intrarii in functiune a fabricii de sticla de la Calarasi, cu o productie zilnica de 600 de tone de sticla float cu proprietati de izolare termica si o capacitate anuala de productie de 10 milioane de metri patrati.

Casa Noastra a crescut cu 25% in primele sase luni

Casa Noastra a crescut cu 25% in primele sase luniCasa Noastra, producator autohton de ferestre si usi din termopan PVC, estimeaza in 2008 o cifra de afaceri de 33 milioane euro, in crestere cu 50% fata de 2007, cand a realizat afaceri de 22 milioane euro. “In primele 6 luni am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 25% fata de perioada similara a anului trecut. Vanzarile estimate pe primele 6 luni ale anului 2008 au atins valoarea de 40 milioane de lei”, ne-a declarat Cosmin Ionescu, vicepresedinte Casa Noastra, adaugand ca preturile la termopan s-ar putea majora cu pana la 15% datorita cursului valutar instabil.

Anul trecut, compania de cercetare de piata Neomar Consulting estima piata materialelor termoizolante, reprezentate de PVC, aluminiu, lemn multistratificat si combinatii ale acestora, la circa un miliard de euro, din care 73% PVC-ul (730 milioane de euro), 26% aluminiu si sub 1% cele din lemn multistratificat.

“Facand abstractie de evolutia cursului valutar, anul trecut, cresterea pietei a fost in dependenta cu cresterea pietei constructiilor, la 30-35% fata de anul precedent. Pentru acest an, estimam o crestere de 20-30%, in functie de cum va evolua cursul de schimb”, a precizat anterior Cosmin Ionescu care detine o cota de 5% pe piata de profil.

Pana la finalul anului 2010, Casa Noastra si-a propus dublarea cotei de piata la 10% prin consolidarea pozitiei brandului Qfort pe piata, dezvoltarea retelei de distributie prin investitii de 2,4 milioane de euro si extinderea retelei de showroomuri la 150 de unitati.

Pana in 2010, Casa Noastra si-a bugetat investitii de 45 milioane de euro (din care s-au realizat jumatate), incluzand cele doua fabrici deja existente la Pielesti, langa Craiova, dar si investitiile intr-o noua fabrica, care ar urma sa dubleze capacitatea de productie din prezent.

Compania detine doua fabrici, una in care se produc ramele PVC pentru ferestre si usi cu o capacitate de 1.200 de ferestre/zi si inca o fabrica unde se produce geamul termoizolant, cu o capacitate de 2.200 de unitati/zi. Principalii competitori de pe piata PVC sunt Gealan, Rehau, Far Est, Profine si Aplast.

Vanzarile de caramida, afecatate de conditiile climaterice

Vanzarile de caramida, afecatate de conditiile climatericeEstimam ca piata caramizilor va ajunge in 2008 la circa 2.9 milioane metri cubi, in crestere cu aproximativ 15% in raport cu anul 2007”, ne-a declarat Iulian Mangalagiu, director general Ceramica Iasi, estimand piata totala a materialelor de zidarie la aproximativ 8 milioane de metri cubi si o valoare de circa 600 milioane de euro.

Principalul resort al cresterii il constituie dezvoltarea segmentului rezidential atat in mediul urban cat si in mediul rural, spune Mangalagiu. Astfel, potrivit comunicatelor de presa ale Institutului National de Statistica, numarul autorizatiilor de construire pentru cladiri rezidentiale eliberate in perioada ianuarie-mai 2008 il depaseste cu 15% pe cel al autorizatiilor eliberate in perioada similara a lui 2007, cea mai mare pondere avand-o autorizatiile eliberate pentru constructii in mediul rural, al caror numar a crescut cu 22% fata de anul trecut.

“Mai mult, daca luam in calcul suprafetele construite pentru care s-au eliberat aceste autorizari, cresterea (Ian-Mai 2008 fata de Ian-Mai 2007) este de 66%”, enunta directorul Ceramica Iasi.

Pentru prima jumatate a anului in curs, Mangalagiu considera ca vanzarile de caramida si de materiale de constructii, in general, pot fi afecatate de conditiile climaterice de inceput de an. “O primavara tarzie sau o iarna timpurie pot da peste cap planurile constructorilor. La inceputul acestui an, vremea a fost mai putin prielnica decat in 2007, dar intarzierile au fost recuperate si estimam ca evolutia pietei se inscrie in media pe care o anticipam pentru intregul an, de 15%”, a spus acesta.

In primul trimestru, cifra de afaceri a Ceramica Iasi a crescut cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut, urmand sa se finalizeze si rezultatele pentru primul semestru. „Estimam pentru anul 2008 o cifra de afaceri de 17 milioane de euro, cu 21% mai mare decat in 2007. Aceasta crestere va proveni din utilizarea la maxim a capacitatilor de productie”, a adaugat Mangalagiu.

Compania si-a bugetat un program de investitii de 45 milioane de euro, incepand cu martie 2008, suma care va permite triplarea capacitatii existente de productie in urmatoarea perioada. “Daca in 2007 am crescut cu 23% capacitatea de productie, la 160.000 de metri cubi, in 2008 cresterea ne este limitata datorita atingerii pragului maxim de productie al instalatiei inaugurate anul trecut, pana la 180.000 de metri cubi, insa in 2009 vom produce un volum record de 460.000 de metri cubi de caramida”, a enuntat Mangalagiu.

Producatorul de caramida a anuntat o investitie de 21 milioane de euro intr-o noua unitate de productie care va fi inaugurata la inceputul anului viitor. Pentru fabrica din Iasi, compania a investit 24 milioane de euro in lini de productie, dintre care 17 milioane de euro pentru linia de productie de caramida si restul pentru pregatirea materiei prime.

Anul trecut, Ceramica Iasi a avut o cifra de afaceri de 14 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 40% fata de 2006, cand a inregistrat venituri de 10 milioane de euro.