Carrefour, 4 noi lansari in primul semestru

Carrefour, 4 noi lansari in primul semestruIn prima jumatate a lui 2008, retailerul francez a deschis 4 noi locatii in Suceava, Arad, Pitesti si Vitanis Retail Park din Bucuresti, ajungand astfel la 15 hipermarketuri in Romania, dintre care sase in Capitala.

Tot in prima jumatate a acestui an, s-au inaugurat si 5 supermarketuri Carrefour Express, dupa ce Carrefour a achizitionat in toamna anului trecut lantul de supermarketuri Artima, de la fondul de investitii Enterprise Investors, pentru 55 milioane de euro. Pana la sfarsitul anului toate cele 21 de magazine Artima vor fi remodelate sub Brandul Carrefour Express.

Pentru anul acesta, grupul francez estimeaza o cifra de afaceri de aproape 1 miliard de euro, ceea ce ar insemna o crestere de circa 15% in comparatie cu anul 2007 cand valoarea cifrei de afaceri s-a ridicat la 866 de milioane.

Rewe se extinde pe toate diviziile

Rewe se extinde pe toate diviziileSi Billa Romania, divizie a grupului german de retail Rewe, si-a continuat extinderea in acest an. Dupa deschiderea celor 2 supermarketuri din Bacau si Slatina in primul semestru al lui 2008, Billa a ajuns la 30 de unitati operate in Romania.

Ca obiectiv pentru 2008, Billa isi propune, extinderea lantului sau de magazine cu inca 10 unitati, iar pana in 2010 atingerea numarului de 50 de magazine pe teritoriul Romaniei.
Germanii de la Rewe au continuat si expansiunea Penny Market, prin inaugurarea a inca 2 magazine, dintre care un Penny Market XXL. Astfel, reteaua a ajuns la 52 de magazine, 46 de unitati Penny Market si 6 Penny Market XXL.

Si cea de-a treia divizie a retailerului german, Selgros si-a continuat extinderea cu un nou hipermarket in Braila. Cu aceasta noua locatie reteaua Selgros numara deja 17 unitati.

Plus Discount, inca 7 magazine

Plus Discount, inca 7 magazineDupa ce au incheiat anul trecut cu o retea de 48 de unitati, reteaua de discount Plus, parte a grupului german Tengelmann, detine in prezent 55 de magazine in Romania.

Retailerul german are in plan un ritm de expansiune de circa 25-30 de magazine noi anual, pentru a atinge, la sfarsitul anului 2010, un numar de 175-200 de magazine pe piata romaneasca.

Tinta celor de la plus sunt orasele de peste 15.000 de locuitori, costul unei locatii ridicandu-se la valoarea de circa 2 milioane de euro.

Spar, un magazin

Spar, un magazinDesi isi doresc deschiderea a nu mai putin de 12 noi locatii anul acesta, in primul semestru olandezii de la Spar au deschis un singur magazin in Constanta in urma unei investitii in valoare de 1,1 milioane de euro. Prin deschiderea acestui nou supermarket numarul de magazine Spar din Romania a ajuns la cifra 15.

Obiectivul de dezvoltare al Spar pe termen mediu prevede deschiderea a 55 de magazine, inclusiv in Bucuresti, tinta finala fiind crearea unei retele de 250 de unitati la nivel national.

Supermarketurile sunt operate de firma Spar din Arad, care detine franciza pentru Romania a grupului olandez . Compania romaneasca, parte a Astral Impex Arad, intentioneaza sa extinda franciza si prin intermediul altor parteneri din tara.

Auchan asteapta semestrul II pentru extindere

Auchan asteapta semestrul II pentru extindereDesi si-a propus deschiderea a 2 hipermarketuri anul acesta, retilerul francez Auchan nu a inaugurat inca nicio noua unitate, ambele urmand a fi deschise in a doua jumatate a a lui 2008.Unul dintre hipermarketuri va fi localizat in centrul comercial Militari Shopping din Bucuresti, iar cel de-al doilea in Suceava.

In prezent filiala locala a grupului francez opereaza 5 magazine cu o suprafata comercial de 46.500 metri patrati, investitiile totale realizate de companie de la intarea pe piata, in 2006, ridicandu-se la circa 300 de milioane.

Potrivit unui studiu realizat de Planet Retail, Auchan Romania va avea cea mai importanta crestere din retailul modern pana in 2013 cand va inregistra vanzari de 1,95 miliarde euro si o cota de piata de 2,4%, fata de 0,3% in 2007.

MiniMax Discount, 4 noi magazine

MiniMax Discount, 4 noi magazineOperatorul retelei de magazine de tip discount MiniMAX Discount si-a extins reteaua de magazine in primul semestru din 2008 cu 4 noi unitati in Arad, Turnu Magurele, Titu si localitatea Calan din judatul Hunedoara. Prin deschiderea celor 4 magazine reateau a ajuns la 16 unitati.

In ceea ce priveste tot anul 2008, compania intentioneaza sa deschida 20 de magazine, inclusiv la Brasov, Buzau, Navodari, Ovidiu si Petrosani. Oferta de produse miniMax Discount cuprinde 1.700 de articole, printre care fructe si legume, carne proaspata, produse lactate, dar si produse de uz casnic. Fiecare magazin dispune de o suprafata de vanzare de 1.000 mp, sase case de marcat si 80 de locuri de parcare.

G'Market si Metro

G'Market si MetroDesi are ca obiective deschidera a 2 noi magazine in 2008, in Craiova si Arad, reteaua G'market nu s-a extins in primul semestru al acestui an, ramand cu 7 magazine.

Dupa o perioada de 3 ani in care s-a concentrat doar pe consolidarea si dezvoltarea magazinelor deja existente, grupul german Metro a decis sa continue expansiune retelei incepand cu 2008. Aceasta extinderea va incepe insa in cel de-al doilea semestru al anului, cand va avea loc deschiderea celui de-al 24-lea magazin cash & carry din retea, la Deva, investitie ce se va ridica la valoare de 15-20 de milioane.

Mega Image, doua lansari in S1

Mega Image, doua lansari in S1Lantul de supermarketuri Mega Image, parte a Delhaize Groupa inaugurat doua noi magazine in primul semestru din 2008, ajungand astfel la o retea de 24 de unitati.In prezent reteaua Mega Image detine 21 de magazine in Capitala, 2 in Constanta si unul Ploiesti.

Fondata in 1995, Mega Image este unul din cele mai mari lanturi de supermarketuri din Romania avand o retea ce cuprinde in prezent 23 magazine in Bucuresti, Constanta si Ploiesti. Mega Image este parte a Delhaize Group, prezent in sapte tari, pe trei continente, cu un numar de peste 2.500 magazine. Grupul a avut venituri de 19 miliarde euro la finalul anului 2007.

Grupul belgian de supermarketuri Delhaize a anuntat la sfarsitul luni martie ca a semnat un acord privind achizitia companiei La Fourmi, detinatoare a 14 supermarketuri in Bucuresti, contra sumei de 18,6 milioane euro. Grupul a declarat ca veniturile obtinute in 2007 de cele 14 supermarketuri achizitionate se ridica la aproximativ 30 milioane euro.

Reprezentantii companiei au mai spus ca vor investi circa 3,5 milioane euro in reorganizarea celor 14 unitati La Fourmi, intentionand sa finalizeze rebranding-ul magazinelor pana la sfarsitul lui 2008