Pragul de 100 milioane de euro

Pragul de 100 milioane de euroAfacerea Marcom a crescut in ultimii 16 ani odata cu apetitul romanilor pentru constructii. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 80%, pana la 83 milioane de euro, iar pentru anul 2008 previziunile sunt mai mult decat optimiste. “Anul acesta speram sa depasim 100 milioane de euro. Urmam trendul pietei, atat ca structura, cat si ca volum. In primul semestru am realizat deja 56 milioane de euro (n.r – mai mult decat intreg anul trecut, cand vanzarile au fost de 46 milioane de euro)”, a declarat, pentru Wall-Street, Constantin Marcu (foto), presedinte Marcom.

Lider de piata pe segmentul buldoexcavatoarelor, basculantelor, excavatoarelor si incarcatoarelor frontale, Marcom anticipeaza o crestere de 32% a numarului de utilaje noi vandute, de la cele 1.100 unitati comercializate anul trecut, din care 780 au fost marca Komatsu. “Anul acesta estimam ca vom vinde 1.450 utilaje, cuprinzand aici macaralele si stivuitoarele”, a adaugat Marcu, precizand ca in momentul de fata 70% din vanzarile companiei sunt generate de utilajele Komatsu.

Cele mai solicitate sunt buldoexcavatoarele in proportie de 50%, apoi 15% excavatoare pe senile si pneuri, urmate de incarcatoarele frontale cu 12%, buldozerele cu 6%, restul fiind reprezentat de mini-excavatoare si alte tipuri de echipamente de mica si mare mecanizare, conform statisticilor efectuate de companie.

In ceea ce priveste marjele de profit, acestea difera de la un furnizor la altul. “Daca produsele sunt cu tehnica moderna, adoaosurile sunt mai mici. Daca sunt mai vechi, adaosurile pot fi mai mari. Nu cred ca marja fiecaruia depaseste 10%”, s-a pronuntat Marcu.

Piata cere eficienta si productivitate

Piata cere eficienta si productivitateDaca ritmul pietei constructiilor si cererea de de utilaje pentru constructii au ramas la fel de promitatoare si in intervalul urmator, presedintele Marcom remarca insa o diferenta in preferintele clientilor si o deschidere a pietei spre un model adoptat de tarile occidentale dezvoltate, concretizat prin tehnologii de ultima ora si eficienta ridicata a utilajelor.

“Ponderea buldoexcavatoarelor incepe sa scada. Daca acum trei ani reprezentau 75%, acum au ajuns la cel mult 50%. Acest tip de echipament este folosit in general pentru interventii la retele de apa, curent, gaze si nu pentru productie. In timp, acestea vor fi inlocuite de excavatoare si incarcatoare frontale, care lucreaza simultan, realizandu-se astfel un volum de lucrari mai mare, asa cum se intampla in Germania, Franta, unde buldoexacavatoarele reprezinta un tip de utilaj folosit foarte rar, de ordinul a 2-3% din totalul de utilaje”, a precizat Constantin Marcu.

Romania se va conforma treptat acestor nevoi de eficienta si finalizare mai rapida a lucrarilor din constructii, in prezent preferinta pentru buldoexcavatoare explicandu-se prin pretul de achizitie accesibil si ofertele de leasing foarte tentante din piata. Fenomenul este specific tarilor mai putin dezvoltate si nu reprezinta o solutie de eficienta si productivitate in constructii, ne asigura Marcu.

Astfel, pretul mediu pentru gama de utilaje pentru constructii poate ajunge la 75.000 de euro, cu referire la lucrarile terasiere, miniere si de mica mecanizare (fac exceptie macaralele, statiile de betoane si asfalt).

Investitii de 3 milioane de euro in service, tehnologie si distributie

Investitii de 3 milioane de euro in service, tehnologie si distributieIn prezent, Marcom detine, pe langa sediul central din Bucuresti, 9 puncte de distributie a utilajelor pentru constructii, localizate in principale zone geografice si economice ca Iasi, Timisoara, Craiova, Constanta, Brasov, Arad.

“Urmeaza ca anul acesta sa ne consolidam pozitia in teritoriu si sa dezvoltam inca 2-3 filiale, depinzand de piata si unde va exista cerere mai mare. Intentionam sa investim aproximativ 3 milioane de euro”, a spus Marcu, cifrand investitiile de anul trecut la 2 milioane de euro. Anual, compania investeste in training-ul angajatilor si activitatile de service si distributie.

Din 2006, compania comercializeaza utilaje Komatsu dotate cu sistemul de monitorizare prin satelit Komtrax, care asigura transmiterea unor informatii exacte legate de coeficientul de utilizare al echipamentului, pozitia utilajului, consumul zilnic de combustibil, problemele tehnice aparute, programul de mentenanta etc. De ce este atat de important un astfel de sistem pe piata autohtona?

“Din 2008 avem practic 650-700 de utilaje dotate cu acest sistem. Prezinta aplicabilitate atat pentru client, cat si pentru distribuitor, producator, dar si pentru companiile care inchiriaza aceste utilaje sau societatile de leasing”, afirma presedintele Marcom, care mizeaza pe interesul clientilor pentru tehnologia avansata care ajuta la localizarea si buna functionare a utilajelor in demararea lucrarilor de constructii.

Anul trecut, piata utilajelor de constructii a fost evaluata la 2.671 de unitati, potrivit ADUC (Aasociatia Distribuitorilor de Utilaje de Constructii), fiind in continuare sub semnul importurilor, toate marcile producatoare de astfel de utilaje existand deja pe piata autohtona, ca si in Europa (singurul producator local, Promex Braila, a vandut anul trecut doar 9 excavatoare).

Marcom, afacere detinuta de Cobstantin si Maria Marcu, activeaza pe piata romaneasca din 1992 si este importator de echipamente industriale si constructii Komatsu (buldoexacavatoare, excavatoare, incarcatoare, buldozere etc), Potain (macarale), Grove (automacarale), Sennneborgen (masini de manipulat), Indeco (ciocane hidraulice), Mantovanibenne (atasamente pentru demolari). Compania are in prezent 110 angajati, urmand ca numarul acestora sa creasca pana la 130-140 in acest an.

Principalii competitori ai Marcom sunt Terra Romania (distribuitor al marcii JCB), Bergerat-Monnoyeur, (distribuitor Caterpillar), Liebherr (reprezentantul marcii cu acelasi nume) si Powertek (distribuitor Terex).