KFC a crescut mai mult decat McDonald's in 2007, dar nu si la profit

KFC a crescut mai mult decat McDonald's in 2007, dar nu si la profitLider la nivel mondial, lantul de restaurante fast-food McDonald's a raportat, anul trecut, potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor, o cifra de afaceri de 299,5 mil. de lei ( 89,9 mil. de euro la cursul mediu al anului 2007) pentru afacerile din Romania, in crestere cu 32% fata de anul precedent, cand a avut incasari de 226 mil. de lei (64,2 mil. de euro).

Profitul net al McDonald's Romania s-a situat anul trecut la 29,6 mil. de lei (8,9 mil. de euro), aproape dublu fata de aceeasi perioada a anului 2006, cand a atins 15,1 mil. de lei (4.294.989 de euro). Marja de profit a crescut in 2007 de la 6% la aproximativ 10%.

US Food Networks SA, compania care detine franciza KFC in Romania, a obtinut anul trecut incasari de 102.312.136 de lei (30,7 mil. de euro), in crestere cu 52% fata de anul precedent, mult peste cresterea inregistrata de principalul sau competitor din piata, McDonald's Romania.

In 2006, compania a avut incasari de 67,3 mil. lei (19,1 mil. de euro) si un profit de 12.962.115 lei (3.682.419 de euro), reprezentand 19% din cifra de afaceri.

Anul trecut, profitul net al KFC Romania s-a majorat cu 68% pana la 21.879.242 de lei (6.570.342 de euro), la o marja de 21% din cifra de afaceri. Cresterea a fost mai lenta decat cea a rivalului sau care serveste hamburgeri.

Profitul net Pizza Hut a scazut de 33 de ori in 2007

Profitul net Pizza Hut a scazut de 33 de ori in 2007American Restaurant System, care detine brandul Pizza Hut in Romania, companie controlata de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, in al carui portofoliu intra si franciza KFC, a inregistrat o scadere accentuata a profitului net in anul precedent, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor.

In 2007, bilantul final indica un profit net de 86.817 lei ( 26.071 de euro), insemnand o marja de profit de unu la mie, in conditiile in care anul precedent compania finaliza cu o marja de aproape 6%, profitul net situandu-se la 2.870.209 lei (815.400 de euro).

Chiar daca cifra de afaceri a crescut cu 32% in perioada 2006-2007, de la 49.280.706 lei (14.000.200 de euro ) la 65.192.735 de lei (19.577.397 de euro), profitul net a scazut de 33 de ori in aceeasi perioada, pe fondul cresterii cheltuielilor operationale.

La Mama si-a crescut incasarile, City Grill a marsat pe profit

La Mama si-a crescut incasarile, City Grill a marsat pe profitPe o piata dominata de fast-food, lanturile romanesti de restaurante La Mama si City Grill si-au crescut incasarile cu cel putin 20% anul trecut, reusind sa atraga si profituri mai ridicate decat in anii precedenti.

Trotter Restaurant, companie detinuta de omul de afaceri Catalin Mahu, care opereaza brandul La Mama, si-a sporit anul trecut cifra de afaceri cu circa 51%, de la 18.771.712 lei (5.332.872 de euro) la 28.316.927 de lei (8.503.581 de euro ), in timp ce profitul net a crescut de 1,7 de ori, de la 131.508 lei (37.360,20 euro) in 2006, la 229.599 de lei (68.948,64 de euro) anul trecut.

Pentru City Grill, lant de restaurante controlat de omul de afaceri Dragos Petrescu prin intermediul Trotter Prim, vanzarile au avut un ritm de crestere mai scazut, de circa 20%. Anul trecut, incasarile au crescut de la 13.563.417 lei (3.853.243 de euro) la 16.287.440 de lei (4.891.123 de euro), insa cea mai spectaculoasa urcare a avut-o profitul net, care s-a majorat de peste 4,7 de ori in perioada analizata.

In 2006, profitul net City Grill se situa la 237.381 de lei (67.438 de euro), ajungand anul urmator la nu mai putin de 1.117.021 de lei (338.491 de euro).

Snack Attack si-a mentinut marja de profit, Gregory's a iesit tot in pierdere

Snack Attack si-a mentinut marja de profit, Gregory's a iesit tot in pierdereProducatorul si distribuitorul de sandwich-uri, cafea, salate Snack Attack si-a mentinut marja de profit la aproximativ 3% si anul trecut, in conditiile in care cifra de afaceri a crescut cu 60%, de la 13.354.942 de lei (3.794.018 euro) la 21.420.534 de lei (6.432.593 de euro).

In urma cu doi ani, profitul net Snack Attack cumula 385.556 de lei (109.533 de euro), circa 2,8% din incasari, acesta avansand in 2007 la 626.699 de lei (188.197 de euro), reprezentand 2,92% din cifra de afaceri (aproximativ 3%). Cresterea profitului net din perioada relatata, de 62,5%, a fost usor mai ridicata decat avansul inregistrat de vanzari.

Pe de alta parte, furnizorul de sandwich-uri, salate si cafea Gregory's Romania, filiala autohtona a companiei elene Gregory's, se lupta sa aduca pe profit afacerea, beneficiand in prezent de un nou management si un nou director general, Cora Stolz.

In 2007, compania a inregistrat pierderi semnificative datorate managementului deficitar si a costurilor administrative nepermis de ridicate, dupa cum declara aceasta. Pierderea de 1.205.478 de lei (362.005 euro) s-a adancit cu 4,4% fata de anul precedent, cand se inregistra un rezultat negativ de 1.154.576 de lei (328.005 euro), conform datelor furnizate de Ministerului Finantelor.

Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a crescut usor cu 2,5%, de la 11.821.065 de lei (3.358.257 de euro) la 12.124.725 de lei (3.641.058 de euro), existand loc pentru o crestere mai semnificativa, o data cu deschiderea unor noi locatii pana la sfarsitul acestui an si obiectivului ambitios de dublare a cifrei de afaceri in 2008.