Tatoiu: Strategiile implementate inca de la finele anului trecut ne plaseaza intr-un fotoliu comod de spectator al show-ului

Tatoiu: Strategiile implementate inca de la finele anului trecut ne plaseaza intr-un fotoliu comod de spectator al show-uluiIn conditiile in care moneda nationala ar putea atinge valoarea de 4 lei/euro, Monica Tatoiu, managing director Cosmetics Oriflame Romania, afirma ca bugetul companiei a fost planificat pentru socul din aceasta toamna inca din noiembrie 2007. Cursul fixat la inceputul anului pentru buget a fost de 3,65 lei/euro.

“Am construit bugetul pe 2007 pornind de la ipoteze ce pareau pesimiste atunci. Analizele bancilor mari de la inceputul anului prevedeau un astfel de curs in variantele pesimiste. Eu sunt o persoana prudenta si intotdeauna am ales solutiile cu risc minim. Consider astazi ca un risc minim este sa-ti tii economiile in euro la banca”, a declarat, pentru Wall-Street, Monica Tatoiu.

Intrebata daca evolutia leu-euro va avea un efect negativ asupra afacerilor desfasurate de Oriflame in Romania, Tatoiu a precizat ca strategiile implementate din timp ofera companiei un “fotoliu comod de spectator al show-ului”.

De asemenea, aceasta s-a aratat optimista in ceea ce priveste intrarea in normalitate a economiei romanesti.

“Acum construim strategiile pentru primavara, cand suntem convinsi ca economia romaneasca va intra in normalitate. Cu o singura conditie. Bugetul Romaniei pe 2008 trebuie votat inainte de 30 noiembrie pentru ca donatile electorale sa fie asumate de cei care le-au propus. In caz contrar, niciun matematician, oricat de poet ar fi el in materie de metafore, nu ar putea prevedea amploarea dezastrului”, a spus Monica Tatoiu.

In ceea ce priveste trendul monedei nationale, reprezentantul Oriflame Romania prevede pentru anul viitor o medie sub 3,7 lei/euro.

Pe o piata a cosmeticelor estimata la o valoare de 800 de mil. euro, Oriflame Romania, subsidiara locala a companiei suedeze de cosmetice Oriflame, a inregistrat in 2007 un profit net de aproximativ 3,5 mil. euro (11,7 mil.lei) si o cifra de afaceri de 31,9 mil. euro (106,4 mil. lei), potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

Din portofoliul companiei fac parte peste 650 de produse de machiaj, de intretinere a corpului, produse de ingrijire pentru barbati, parfumuri si ape de toaleta.

Henkel Romania: Consumul si investitiile vor scadea, iar inflatia va creste

Henkel Romania: Consumul si investitiile vor scadea, iar inflatia va cresteProducatorul de bunuri de larg consum Henkel Romania considera ca actuala evolutie a monedei nationale va afecta grav economia tarii, in timp ce inflatia va creste pe fondul diminuarii consumului si investitiilor.

Posibila atingere a pragului de 4 lei/euro si o eventuala scadere a cererii ar putea afecta afacerile Henkel din Romania, crede Niculae Olteanu, director finanicar al companiei.

“Atingerea, dar mai ales ramanerea la pragul de 4 lei/euro (sau chiar mai mult) va afecta grav economia. Probabil cifra de afaceri va fi afectata din cauza scaderii cererii. De asemenea, este posibil ca si profitabilitatea sa scada din cauza cresterii pretului la materii prime, combustibili si energie”, spune Olteanu.

Cu toate ca reprezentantii Henkel nu s-au asteptat la o asemenea evolutie “brusca” leu-euro, compania a luat o serie de masuri pentru a contracara posibilele efecte negative.

“Urmarim sa imbunatatim capitalul de lucru (Net Working Capital) in special prin reducerea creantelor din piata. De asemenea, incercam sa scadem expunerea in valuta prin reducerea datoriei in valuta”, a adaugat Niculae Olteanu.

Cursul valutar la care a fost stabilit bugetul companiei pentru acest an a fost de 3,7 lei/euro.

Henkel Romania, subsidiara locala a producatorului Henkel Central Eastern Europe, are in prezent peste 400 de angajati si un portofoliu care cuprinde peste 30 marci, de la produse cosmetice si sanitare, pana la detergenti si adezivi.

Compania, prezenta pe piata din Romania din anul 1994, a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 142 mil.euro (472,6 mil. lei) si un profit de 15,2 mil. euro (50,9 mil. lei).

Criza financiara din SUA, motiv pentru o scadere reala a puterii de cumparare a romanilor?

Criza financiara din SUA, motiv pentru o scadere reala a puterii de cumparare a romanilor?Criza financiara din Statele Unite ar putea genera scaderi semnificative pe piata de cosmetice din intreaga lume, crede Monica Tatoiu.

“In topul primelor cinci mari companii de cosmetice listate la bursa, pierderile au fost de 20-30% la finele lunii iunie. Dupa actuala criza procentele se vor fi marit relevant”.

Cu toate acestea, Tatoiu considera ca recesiunea din SUA nu este una pe termen lung, marcand trecerea catre o noua etapa caracterizata prin concentrarea capitalului, diminuarea concurentei intre competitorii care ofereau pe piata produse si servicii similare ca pret si calitate.

“Dupa alegerile din noiembrie peste ocean se va instaura din nou echilibrul, pretul energiei situandu-se sub nivelul anului 2008, costurile diminuindu-se vor genera procente de crestere a profitului imbucuratoare pentru noii actionari. Costurile vor creste doar pentru contribuabil si consumatorul final, care vor prelua pe termen lung valul efectului acestei consolidari”, a precizat directorul general Oriflame Romania.

Pe de alta parte, Niculae Olteanu afirma ca recesiunea din Statele Unite ar putea afecta puterea de cumparare a romanilor, in principal din cauza devalorizarii monedei nationale, restrangerii sectorului de constructii si reducerii consumului populatiei.