1 / 5

Strategia Austrian Airlines la 9 luni

Odata cu dezvoltarea din punct de vedere economic a Europei Centrale si de Est, si strategia Austrian Airlines s-a bazat mult pe aceasta zona, operatorul austriac zburand, in prezent, catre 48 de destinatii in aceasta zona.

“Strategia noastra actuala se bazeaza foarte mult pe pietele secundare, deschizand astfel noi regiuni economice in estul Europei, regiuni care reprezinta focusul atat pentru investitiile straine directe, cat si pentru relocarile corporate”, a declarat, pentru Wall Street, Viorel Nica, sales support & marketing manager al companiei.

Daca Europa Centrala si de Est este punct important pe harta Austrian Airline, Romania este, la randu-i, una dintre cele mai importante destinatii din aceasta zona, sustinuta si de faptul ca Austria este cel mai mare investitor strain in Romania. “In prezent zburam catre 6 destinatii din Romania, Bucuresti, Baia Mare, Timisoara, Cluj, Iasi si Sibiu, insumand 65 de zboruri saptamanale care leaga Romania de hub-ul nostru din Viena”, mai afirma acesta.

Dintre cele 6 destinatii din Romania catre care zboara momentan Austrian Airlines, noutatea anului 2008 este Baia Mare, destinatie introdusa incepand cu 21 aprilie, spre care zboara de 3 ori pe saptamana.

“Motivele alegerii orasului Baia Mare, ca si cea de-a 6-a destinatie Austrian Airlines, au fost urmatoarele: faptul ca in ultimii ani aceast oras a devenit un centru foarte important in insudtria constructoare de masini, dar si invecinarea cu o alta zona care beneficieaza de multe investii austriece, Satu Mare”, dezvolta reprezentantul Austrian Airlines.

Potrivit acestuia, cresterea cu 73,7% a pretului carburantului, concurenta foarte serioasa pe care o reprezinta segmentul low-cost, dar si criza economica globala fac din 2008 un an provocator pentru operatorul austriac. “Daca in primul trimestru al lui 2008 costurile cu combustibilul au crescut cu 19% fata de perioada similara a lui 2007, ajungand la 249,5 mil euro, in cel de-al doilea trimestru aceste costuri au atins valoarea de 140,5 mil. euro, ceea ce inseamna o crestere de 30,1% fata de anul precedent”, explica Viorel Nica.

Cota de piata detinuta de Austrian Airlines in Romania, dupa primele noua luni din 2008, este de 9%, in crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand compania detinea 7% din piata aeriana autohtona. La nivel de grup, operatorul estimeaza o cifra de afaceri cuprinsa intre 70-90 mil. euro pentru anul 2008.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri