1 / 5

'Dupa 11 septembrie 2001 am avut nevoie doar de 4-5 luni pentru a ne reveni'

La numai 6 luni de la aceste rezultate, lucrurile sunt schimbate la 180 de grade: operatorul britanic pune in stand-by planurile de extindere, numai luna trecuta peste 2.000 de manageri au primit oferta de a pleca voluntar din companie, iar britanicii considera ca doar un “noroc imens” ii va face sa incheie anul pe 0, fara pierderi.

Toate aceste probleme sunt cauzate de un “amestec toxic”, asa cum il numesc oficialii companiei, intre criza finaciara globala, cresterea fara precedent a pretului la combustibil, precum si scaderea cu 35% a indicelui de incredere al consumatorului in Marea Britanie, acolo de unde provin 55% dintre pasagerii British Airways.

“Cea mai grava perioada de criza din istoria recenta a industriei aviatice
, exceptand-o pe cea de acum, a fost cea declansata de atacurile teroriste din Statele Unite de pe 11 septembrie 2001. Insa atunci am avut nevoie doar de 4-5 luni pentru a ne reveni. Acum, cred ca industria isi va reveni, cel mai devreme, in vara anului 2009”, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street, Emil Delibashev, commercial manager British Airways Romania, Bulgaria & Moldova, care recunoaste ca acum jumatate de an nu anticipa catusi de putin ca industria va ajunge la o lupta de supravietuire.

Managerul Emil Delibashev a preluat anul trecut conducerea companiei si pe pietele din Romania si Bulgaria, dupa ce Corina Enciu a renuntat la aceasta functie.

Daca pentru anul financiar 2008-2009, operatorul spera sa termine pe 0, British Airways spera ca in anul 2009-2010 se revina pe profit, targetul fiind o marja operationala de 7%, in contextul in care marjele medii ale industriei sunt cuprinse intre 3%-5,5%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri